کد خبر: ۲۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مراجعه ۲۵۳ نفر به مراکز درمانی به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گردوغبار خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹۵ نفر بستری شدند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مراجعه ۲۵۳ نفر به مراکز درمانی به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گردوغبار خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹۵ نفر بستری شدند.

سید محمد صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی چند روز اخیر در کرمان و وقوع گرد و غبار شدید در این استان، اظهار کرد: از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری ۲۵۳ در استان کرمان به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی اظهار کرد: از ۱۷۱ نفر مراجعه کننده در کرمان ۱۱۸ نفر بستری و ۵۳ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، در بافت هم شش نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد پنج نفر بستری شدند و یک نفر به صورت سرپایی مداوا شد.

صابری از بستری شدن شش نفر در رفسنجان، هفت نفر در بردسیر، یک نفر در شهربابک، ۴۲ نفر در سیرجان و ۱۶ نفر در زرند خبر داد و افزود: در ریگان هم چهار نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

توصیه های بهداشتی در هنگام وقوع گرد و غبار

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان به بیان توصیه های بهداشتی در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار پرداخت و گفت: توصیه می شود افراد به ویژه گروه های حساس شامل سالمندان، بیماران، کودکان و مادران باردار حتی المقدور در چنین شرایطی از منزل خارج نشوند.

صابری خواستار استفاده از ماسک های فنجانی در هنگام خروج از منزل توسط بیماران، افراد آسیب پذیر و همچنین افرادی که باید به صورت مستمر در فضای باز حضور داشته باشند، شد و افزود: همچنین توصیه می شود افراد در هنگام حضور درهوای آزاد از ورزش، دویدن و فعالیت هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس می شود پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع گرد و غبار بهتر است افراد مصرف شیر و لبنیات را افزایش دهند، گفت: همچنین توصیه می شود که بیماران و افراد آسیب پذیر از تحرک و فعالیت زیاد در منزل هم اجتناب کرده و درب و پنجره ها را بسته نگه دارند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: در صورت مشاهده تداوم علائم در بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می شوند به منظور انجام اقدامات درمانی افراد باید به پزشک مراجعه کنند.

صابری با اشاره به اینکه مصرف مایعات، میوه ها و سبزیجات باعث افزایش سرعت و میزان دفع سموم می شود، افزود: بر این اساس توصیه می شود این قبیل موادغذایی در هنگام وقوع گرد و غبار بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

لزوم پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی در هنگام وقوع گرد و غبار

وی همچنین شستشوی دست ها و استحمام را عاملی موثر در زدودن ذرات گرد و غبار از سطح بدن و جلوگیری از انتقال آن ها به مجاری تنفسی و گوارشی دانست و افزود: در چنین شرایطی دید افقی کاهش پیدا می کند که این امر می تواند منجر به افزایش احتمال بروز تصادفات شود؛ بنابراین توصیه می شود در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی را مورد توجه جدی قرار دهند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان عنوان کرد: در هنگامی که هوا آلوده بوده و گرد و غبار باعث بروز مشکلات تنفسی برای افراد می شود بهتر است از انجام فعالیت های منجر به افزایش آلودگی هوا مانند روشن کردن آتش، تردد خودروها و در معابر حتی المقدور خودداری شود.

وی تاکید کرد: با توجه به آلودگی هوا و هجوم ریزگردها گروه های آسیب پذیر از جمله نوزادان، کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی و مادران باردار از حضور در محیط های باز خودداری و در صورت حضور در محیط باز از ماسک استفاده کنند.

صابری گفت: توصیه اکید می شود در مدارس در زنگ های تفریح و ورزش دانش آموزان در کلاس بمانند و از فعالیت در محیط باز خودداری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)