کد خبر: ۲۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
کارشناس پیوند دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد؛
وی ابراز کرد: از آن زمان تا کنون بالغ بر 54 مورد پیوند کبد، 250 مورد پیوند کلیه و 600 مورد پیوند قرنیه انجام داده ایم؛ همچنین تعداد 60 کبد به دلیل عدم تطابق با گروه خونی افراد در لیست انتظار استان به شیراز انتقال پیدا کرده است.
رئیس اداره پیوند دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اداره پیوند استان کرمان فعالیت خود را از سال 1385 آغاز نموده است، گفت:از آن زمان تا کنون بالغ بر 54 مورد پیوند کبد، 250 مورد پیوند کلیه و 600 مورد پیوند قرنیه انجام داده ایم.

محمد رضا میرزایی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه تعداد بیست نفر در کرمان در لیست انتظار پیوند کبد هستند، عنوان کرد: این افراد از گروه های مختلف خونی می باشند که با یکدیگر فرق می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به منظور پیوند مراجعه کننده داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه قطب پیوند کبد در استان فارس می باشد؛ برخی مواقع که کبد پیوندی در کرمان با گروه خونی افراد در لیست انتظار مطابقت نداشته باشد؛عضو را به جهت پیوند به شیراز ارسال می کنیم.

وی ابراز کرد: از آن زمان تا کنون بالغ بر 54 مورد پیوند کبد، 250 مورد پیوند کلیه و 600 مورد پیوند قرنیه انجام داده ایم؛ همچنین تعداد 60 کبد به دلیل عدم تطابق با گروه خونی افراد در لیست انتظار استان به شیراز انتقال پیدا کرده است.

میرازیی با تأکید بر اینکه عمل پیوند پانکراس در استان انجام نمی گیرد، گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون سه مورد مرگ مغزی با رضایت پیوند در سطح استان داشته ایم که از این سه مورد یک عمل پیوند کبد و شش عمل پیوند کلیه در استان انجام داده ایم و دو کبد دیگر را به شیراز منتقل کرده ایم.

این مقام مسئول اظهار کرد: صحبت با خانواده بیماران مرگ مغزی به منظور رضایت برای انجام عمل پیوند اعضاء از سخت ترین و درد آورترین شرایط کاری است که هیچ گاه این مسئله عادی نمی شود.

وی با بیان اینکه از زیباترین و شیرین ترین لحظات کار در این اداره می توانم به زندگی دوباره بیمارانی که پیوند انجام داده اند اشاره کنم؛ ابراز کرد: وقتی که می بینیم اولین مریض پیوند کبد که به گفته پزشک معالج تا شش ماه بیشتر زنده نمی ماند و از سال 88 تا کنون وضعیت خوبی را سپری می کند؛ این وضعیت زیباترین و بهترین حالت کار ما است.

کارشناس پیوند دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه تا کنون بالغ بر 7900 نفر در سطح استان کارت اهداء عضو دریافت نموده اند، عنوان کرد: همشهریان به منظور دریافت کارت اهدا عضو  می توانند با مراجعه به سایت ehda.ir مشخصات خود را تکمیل و به صورت انلاین ثبت نام کنند؛ همچنین افراد می توانند با مراجعه به  واحد OPU بیمارستان باهنر و یا مرکز درمان چهار راه شفا با به همراه داشتن کپی کارت ملی، کارت اهدا عضو دریافت کنند.

میرزایی جلب اعتماد و اطمینان خانواده بیماران مرگ مغزی به عنوان یکی از چالش های ما می باشد، گفت: زمانی که به خانواده بیمار اعلام می شود که این مریض شان دچار مرگ مغزی شده است؛ اگر چه درک این مسئله به دلیل از دست دادن عزیزشان سخت است اما خانواده بیمار  باید اطمینان کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:وزارت خانه هم شرایط بسیار سختی را برای تأیید مرگ مغزی در نظر گرفته است؛خانواده ها بدانند زمانی که اعلام می شود که مریض دچار مرگ مغزی شده است دو نوار مغزی به فاصله شش ساعت از بیمار گرفته می شود و یک تیم متشکل از پنج متخصص داخلی، داخلی اعصاب،جراحی اعصاب، بیهوشی و نماینده پزشکی قانونی مریض را معاینه و مرگ مغزی را تأیید می کنند و اگر هر کدام از این متخصصین اعلام کنند مریض دچار مرگ مغزی نشده است پروسه انجام کار ما متوقف می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)