کد خبر: ۲۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
انارکی محمدی با بیان اینکه کار مهم مجلس قانون گذاری و نظارت بر کل دستگاه های اجرایی است، گفت: این نهاد قوانینی که از سوی دولت و یا طرح های نمایندگان ارائه می شود را مصوب می کند که البته نهادی مانند شورای نگهبان که بالا دست مجلس فعالیت دارد قوانینی که با شأن نظام مغایرت داشته باشد اصلاح می کند.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان گفت: در نظام های دموکراتیک و نظام هایی که بر اساس رأی مردم است؛ باید نهادی وجود داشته باشد که اعلام حاکمیت از طرف مردم باشد و این نهاد در دنیا تحت عنوان مجالس تعین شده اند.

احمد حمزه تصریح کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدای انقلاب اسلامی یک نظام دموکراتیک مبتنی بر آرای مردم باشد را پیش بردند؛ حتی در اولین سخنرانی خود پس از ورود به کشور با بیان اینکه من به پشتیبانی این ملت توی دهن این دولت(آمریکا) می زنم.

حمزه عنوان کرد: بر همین اساس زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستقر شد یکی از اولین اقداماتی که حضرت امام راحل پیشنهاد دادند تشکیل مجلس شورای اسلامی بود.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام خمینی(ره) مجلس در رأس امور است، ابراز کرد: به این معنی که مجلس مظهر اراده مردم در اداره حکومت است و آن را بالاتر از همه نهادها حکومت می دانند .

حمزه در خصوص دلیل حضورش در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این دوره بنا به درخواست های مردمی کاندید در منطقه جنوب استان کرمان شدم تا شاید بتوانیم به منظور بهتر چرخاندن اوضاع منطقه کاری را انجام دهیم.


احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به هدف امام خمینی(ره) در جهت تبیین نظام مقدس جمهوری اسلامی هدف شکل گیری مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: هدف بر این اساس بود که با توجه به اینکه جمهوری اسلامی شامل جمهوریت و اسلامیت است؛ نهادی در کنار مردم و با محوریت آنان ایجاد شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس شورای ملی قبل انتخابات به صورت آزادانه نبود؛ این در حالی است که از اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 59 مردم با انتخاب آزادانه نمایندگان خود را از بین کاندیدای مختلف انتخاب می کردند.

انارکی محمدی با بیان اینکه کار مهم مجلس قانون گذاری و نظارت بر کل دستگاه های اجرایی است، گفت: این نهاد قوانینی که از سوی دولت و یا طرح های نمایندگان ارائه می شود را مصوب می کند که البته نهادی مانند شورای نگهبان که بالا دست مجلس فعالیت دارد قوانینی که با شأن نظام مغایرت داشته باشد اصلاح می کند.

وی در خصوص دلیل حضور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال های متمادی در تهران مشغول به فعالیت بوده ام؛ لذا احساس کردم که می توانم به مردم منطقه خودم خدمت کنم؛ چرا که فعالیت در مجلس نوکری مردم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)