کد خبر: ۲۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهور:
دکتر روحانی با بیان اینکه شما اهالی فرهنگ و هنر نیز به حق از دولت متوقع هستید و حق نیز با شماست، خاطر نشان کرد: کسی نمی‌تواند منکر شود که با وجود همه تلاش‌هایی که وزرای فرهنگ ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم داشتند، همچنان کمبودها و مشکلات وجود دارند، اما امروز در شرایطی قرار داریم که همانطور که من و دولت من باید سخن شما را بشنویم شما نیز باید نیاز جامعه را بیش از گذشته لمس کرده و برای تحقق آن تلاش کنید.

رییس جمهور استفاده از قدرت فرهنگ، زبان هنر و هماهنگی و همصدایی را زمینه ساز پیروزی مردم دانست و با بیان اینکه اصحاب فرهنگ با زبان هنر و قلم، واقعیت ها را برای مردم تبیین می کنند، تاکید کرد: امروز به سرمایه اجتماعی، اعتماد بیشتر به یکدیگر و امید به آینده ایران نیاز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه  اصحاب فرهنگ و هنر نیز گله های بحقی دارند و کمبودها را همه با هم باید حل کنیم، اظهارداشت:بزرگترین درس رمضان، صبر و صلح، و ایستادگی در برابر مشکلات است.

دکتر روحانی با ابراز خشنودی از حضور در جمع فرهیختگان و اهالی فرهنگ و اصحاب هنر که با زبان قلم و هنر با مردم سخن می‌گویند، گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان انسان را مفتخر به دعوت به کارگاه و باشگاهی می‌کند که بتواند خود را ساخته و برای یازده ماه دیگر سال آماده کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین درس ماه مبارک رمضان و بخصوص امشب یعنی شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برای ما درس صبر و صلح است، افزود: همه ماه مبارک رمضان درس ایستادگی، صبر، حوصله و توانمند شدن و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است.

دکتر روحانی اظهار داشت: همه امامان و پیامبران ما در طول تاریخ تحت فشار بوده، مورد نقد، اعتراض و حتی آزار و اذیت قرار گرفتند، اما کمتر امامی را در طول تاریخ سراغ داریم که از سوی نزدیک‌ترین یاران و اصحابش تندترین نقدها و اعتراض‌ها را شنیده باشد. امام حسن مجتبی(ع) وقتی که با دشمنان جنگید به او خرده گرفتند که چرا می‌جنگد و آن زمان که صلح کرد نیز مورد تند ترین اعتراض‌ها قرار گرفت که چرا صلح کرده‌ای. اما امام حسن مجتبی(ع) نیز همچون ماه میلادش، صبر و استقامت را پیشه کرد تا ما نیز از او بیاموزیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه ما مردم ایران یک ملت هستیم و در یک سرزمین زندگی کرده و به ایران عزیز عشق می‌ورزیم، تصریح کرد: همانطور که همه ملت‌ها در طول حیات خود با مشکلات و سختی‌هایی روبرو هستند ملت ایران نیز مشکلات و سختی‌هایی پیش روی خود دارد و دو راه برای مواجهه با این مشکلات در مقابل خود می‌بیند.

دکتر روحانی ادامه داد: یک راه این است که تسلیم مشکلات شویم و راه دیگر آن است که ایستادگی و مقاومت کرده و آنچه را که مطلوب جامعه است، بسازیم. این بستگی به انتخاب ماست که در برابر مشکلات پیچیده اقتصادی ایستاده و با برنامه‌ریزی برای حل آنها تلاش کنیم و یا تسلیم شویم.

رئیس جمهور گفت: همه قدرت‌های مادی محدود هستند بجز یک قدرت که بسیار توانمند و شکست‌ناپذیر است. هرکس در هر مقام و منصبی قدرت و توانمندی‌های مشخص، معین و محدودی دارد، اما آن قدرتی که می‌تواند ادعای پیروزی نهایی و کامل کند، یک ملت متحد و منسجم است که هرگز شکست نخواهد خورد.

دکتر روحانی افزود: چه رئیس جمهور یک کشور و چه ارتش توانمند یک کشور ممکن است در شرایطی شکست بخورند، اما اگر ملتی متحد و منسجم باشد و بر ایستادگی و مقاومت تکیه کند، هرگز شکست نخواهد خورد؛ ممکن است این ملت در مسیر خود، هزینه و بهای زیادی نیز بپردازد، اما یک ملت متحد و منسجم، یقیناً پیروز خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به مقاومت ملت عراق در برابر تروریسم، اظهار داشت: اگر ملت عراق در برابر داعش وحشی که به هیچ چیز جز خرافه،‌خشونت، خون‌ریزی و آدم‌کشی باور نداشت، نمی‌ایستاد، امروز داعشی‌ها بر عراق مسلط بوده و نه تنها مراکز عبادی و معنوی بلکه همه داشته‌های این ملت بزرگ را نابود می‌کردند.

دکتر روحانی اضافه کرد: امروز ملت عراق در نتیجه این ایستادگی، پیروز بزرگ منطقه بوده و انتخاباتی شکوهمند را برگزار کردند که نتیجه آن گواه استقلال و ایستادگی این ملت است که نشان دادند تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ نیز قرار نمی‌گیرند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همه قبول داریم که با مشکلات متعددی مواجه هستیم، تصریح کرد: هم اصحاب فرهنگ و هنر و هم همه میهمانان دیگری که در زیر این سقف میهمان آنها بودیم، فهرست بلندی از مشکلات را مورد اشاره قرار دادند، اما سوال اینجاست که چه کسی باید این مشکلات را حل کند. ایا رئیس جمهور یا دولت به تنهایی می‌توانند این مشکلات را حل کنند یا اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا بر مشکلات غلبه کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه اگر باور کنیم که همه باید با هم مشکلات را حل کنیم، پیروزی قطعی از آن ما خواهد بود، چنانکه وقتی تصمیم گرفتیم در تولید گندم خودکفا باشیم، توانستیم و امسال سومین سالی است که نه تنها نیاز کشور به گندم در داخل تولید می‌شود بلکه قادریم بخشی از گندم تولیدی در کشور را نیز صادر کنیم.

رئیس جمهور با طرح این سوال که امروز کدام نیاز ماست که حل و رفع آن نیاز به حضور و همکاری اهل فرهنگ دارد، خاطر نشان کرد: امروز در کشور نیاز به سرمایه اجتماعی قوی‌تر، اعتماد بیشتر به یکدیگر و امید بیشتر به آینده این کشور و ملت بزرگ فردا داریم و این هدف و نیاز محقق نمی‌شود، مگر اینکه بزرگترین قدرت کشور، یعنی قدرت فرهنگی با همه توان پا به صحنه بگذارد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که می‌بینیم برخی ابرقدرت‌ها و کشورهای منطقه در برابر ما سخن ناروا می‌گویند، گفت: اگر تا دیروز در دعوای ما اکثریت کشورها حق را به ما نمی‌دادند، امروز اکثریت کشورهای دنیا به جز چند کشور، معترفند و می‌گویند که حق با ایران است و این افتخاری است که در تاریخ برای ما ماندگار خواهد شد. ما ملتی هستیم که به پیمان خود احترام می‌گذاریم و در مقابل دولت ما دولتی قرار دارد که پیمان و امضای خود را زیر پا گذاشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: چگونه می‌توان این دو را با هم مقایسه کرد؛ ملت ایران به عهد خود وفادار بوده، پای حقوقی که به دست آورده است، ایستاده و در برابر فشارهای ناجوانمردانه، ظالمانه، ناصحیح و برخلاف مقررات بین‌المللی تسلیم نخواهد شد.

دکتر روحانی اظهار داشت: اگر بناست تسلیم نشویم، باید یک ملت منسجم، متحد و شجاع را به دنیا نشان دهیم و صبر، مقاومت، انسجام، هماهنگی و هم‌صدایی را پیشه کنیم.

رئیس جمهور با طرح این سوال که در این شرایط چه کسانی می‌توانند هم‌صدایی را در جامعه بیشتر کنند، تصریح کرد: این کار بیش از هر کس از عهده شما بر می‌آید که با مردم با هنر و فرهنگ، قلم، تحلیل و کتاب سخن می‌گویید.

دکتر روحانی با بیان اینکه شما اهالی فرهنگ و هنر نیز به حق از دولت متوقع هستید و حق نیز با شماست، خاطر نشان کرد: کسی نمی‌تواند منکر شود که با وجود همه تلاش‌هایی که وزرای فرهنگ ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم داشتند، همچنان کمبودها و مشکلات وجود دارند، اما امروز در شرایطی قرار داریم که همانطور که من و دولت من باید سخن شما را بشنویم شما نیز باید نیاز جامعه را بیش از گذشته لمس کرده و برای تحقق آن تلاش کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران قطعاً در برابر مشکلات آینده پیروز خواهد بود، اظهار داشت: دولت در دو سال گذشته بیش از 50 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ را یاری کرده و در مسیر تولید قرار داده است.

دکتر روحانی افزود: کشاورزان ما در 4 سال گذشته تولید گندم را از سالیانه 4 میلیون تن به 12 میلیون تن رسانده‌اند و دولت نیز در طول این سال‌ها قیمت خرید تضمینی گندم را به طور مثال از کیلویی 400 تومان به کیلویی 1300 تومان رسانده است و حتی با وجود پذیرش افزایش 60 تا 70 درصدی یا حتی 100 درصدی تورم طی 4 سال، نمی‌توانیم باور کنیم کشاورز ما که تولید محصولش 3 برابر شده و قیمت فروش محصولش نیز 3 برابر شده همچنان مثل گذشته تحت فشار باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: قبول دارم که فشار در زندگی مردم همچنان وجود دارد، اما این فشار کاسته شده و مثل گذشته نیست. در هر حال ملت ایران با کار، تلاش، وحدت و انسجام به نقطه مطلوب خواهد رسید و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آن است که ببینیم چگونه می‌توانیم با مقاومت، ایستادگی و ترویج دوستی بر مشکلات غلبه کرده و به هدف‌مان برسیم.
پیش از سخنان رئیس جمهور علی نصیریان، ستاره اسکندری، شادی پیروزی و فاطمه معتمد آریا نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
استاد علی نصیریان بازیگر سینما و تلویزیون در سخنانی با بیان اینکه استمرار حیات ملت ایران ثمره فرهنگ غنی این ملت است که از گذشته به ما به ارث رسیده است، گفت: آنچه در آشفته‌بازار امروز جهان می‌تواند فشار موجود بر مردم را کاهش داده و امید را در دل آنها زنده نگاه دارد، هنر است.
وی افزود: در طول تاریخ بیش از آنکه به داشته‌های فرهنگی خود اتکاء داشته باشیم به داشته‌های طبیعی اتکاء کرده‌ایم و لازم است از میراث فرهنگی خود به نحو شایسته‌تری بهره بگیریم.
ستاره اسکندری بازیگر سینما و تئاتر نیز در این مراسم با تشکر از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید برای آنکه مجال فعالیت برای اهالی فرهنگ و هنر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از گذشته فراهم بوده است، اظهار داشت: ما با شما عهد کردیم و تلاش کردیم تا به عقب باز نگردیم و امروز با وجود برخی گله ها و خستگی، هرگز ناامید نبوده و ناامید نخواهیم شد.
شادی پیروزی مدیر انتشارات فرهنگ ایلیا نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات حوزه نشر، گفت: وزیر فرهنگ دولت دوازدهم، همواره در دسترس اهل فرهنگ است و گوشی شنوا و صداقتی کمیاب دارد، اما انتظار داریم توجه بیشتری به حل مشکلات نشر شود. بهترین راه‌حل مشکلات عرصه فرهنگ، یاری گرفتن از اهالی همین حوزه است.
فاطمه معتمد آریا، از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون نیز با بیان اینکه با هنرمندان حدود و حریم کار خود را بهتر از هرکسی می‌شناسیم، گفت: ما هنرمندان مستقل و توانمندی هستیم که برای فعالیت، نیاز به حمایت نداریم، ‌اما انتظار مانع تراشی هم نداریم، رسالت ما ترویج دوستی، وحدت، صلح و همدلی است؛ فقط خواهان آن هستیم که به ما اعتماد شود تا بتوانیم کارمان را انجام دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)