کد خبر: ۲۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
امیرحسین کودک 8 ساله منوجانی بعد از 12 روز جستجوی مردم، بسیج و هلال‌احمر شهرستان و همچنین از روز نهم جستجو با هلیشات و نیروهای امدادی همچنان ناپدید است.
امیرحسین کودک 8 ساله منوجانی بعد از 12 روز جستجوی مردم، بسیج و هلال‌احمر شهرستان و همچنین از روز نهم جستجو با هلیشات و نیروهای امدادی همچنان ناپدید است.

 سرنوشت امیرحسین پسر بچه 8 ساله منوجانی که یکشنبه 6 خرداد ماه جاری با دو دوست خود صابر و سهراب برای تفریح و بازی به کوه رفته و از مسیر خود منحرف و به تاریکی شب خورده و ناپدید شد، همچنان مبهم است.

اکنون امیرحسین 8 ساله بعد از 12 روز جستجوی مردم، بسیج و هلال‌احمر شهرستان و همچنین از روز نهم جستجو با هلیشات، نیروهای امدادی از شهرستان‌های کهنوج، جیرفت، قلعه گنج، منوجان، و استان، تیم‌های کوهنوردی و مردمی هیچ اثری از وی نیست و اینجاست که ذهن اذهان عمومی درگیر این موضوع است که آیا چه بر سر امیرحسین کوچولو آمده است.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در منوجان اظهار داشت: با توجه به حجم وسیع جستجوها به این نتیجه می‌رسیم که کودک در این منطقه نیست چراکه این کودک با این سن و این هوای گرم حداکثر زمانی که می‌تواند تحمل کند و زنده بماند دو روز است.

حسین رستمی افزود: خواسته یا ناخواسته این کودک در این مناطق نیست چرا که با گذشت 12 روز از جستجوهای مردمی، هوایی، حضور هلال‌احمر پنج شهرستان جنوبی و نیروهای استان و سگ‌های زنده‌یاب، زنده بودن در این مدت امکانپذیر نیست و احتمال عامل انسانی در ناپدید شدن امیرحسین وجود دارد و اینکه جستجوی امدادی تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.

پدربزرگ امیرحسین نیز به خبرنگار فارس گفت: همه نیروهای مردمی، نظامی و امدادی پای کار بوده و تاکنون جستجوهای وسیعی از مناطق انجام شده اما نزدیک‌ترین جا به روستا که احتمال نمی‌رفت امیرحسین آنجا رفته باشد، مانده که امروز با کمک تیم‌های امدادی و مردمی جستجو خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که احتمال ربوده شدن امیرحسین وجود دارد یا خیر، افزود: خانواده ما با کسی مشکلی نداشته و ندارد اما به ناچار باید به این تفکر که عامل انسانی در ناپدید شدن نوه‌ام دخیل بوده بیفتیم چراکه جستجوهای زیادی در مناطق احتمالی انجام شده است.

فرماندار منوجان نیز در این زمینه ابراز داشت: تنها سرنخ ما بعد از 12 روز جستجو و درگیر شدن استان و پنج شهرستان جنوبی بر روی این مسئله، صابر است که متاسفانه به دلیل بیماری ذهنی و فشارهای موجود بر وی توان حرف زدن ندارد.

محمد حجتی‌پور افزود: مسائل مشکوکی وجود دارد و با توجه به اینکه تمام تیم‌های امداد هلال‌احمر پنج شهرستان جنوبی و استان وارد منطقه شده و به جستجو می‌پردازند اما یک حلقه مفقودی وجود دارد.

وی بیان داشت: برداشت ما این است که کار عملیات هلال احمر پایان یافته است چراکه تمام مناطق موجود و احتمالی چندین بار جستجو شده و می‌طلبد دستگاه‌های انتظامی و قضایی با جدید بیشتر وارد مسئله شوند تا چیزهای ناگفته و ناخواسته را از خانواده‌های این سه کودک پرس و جو کنند.

فرماندار منوجان اذعان داشت: با اینکه ما کار عملیات جستجو را پایان شده می‌دانیم اما تا زمان رضایت قطعی خانواده امیرحسین مبنی بر توقف عملیات، جستجو ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)