کد خبر: ۲۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
افزایش قیمت مسکن در کرمان
قبل سال جدید طبق اعلام اتحادیه بنگاه داران شهر کرمان، این شهر در بین استان های کشور جزو ۲ استان پایین جدول در خصوص معاملات خرید و فروش طی سال گذشته بوده اما این روند به یکباره در کرمان تغییر کرده است.
قبل سال جدید طبق اعلام اتحادیه بنگاه داران شهر کرمان، این شهر در بین استان های کشور جزو ۲ استان پایین جدول در خصوص معاملات خرید و فروش طی سال گذشته بوده اما این روند به یکباره در کرمان تغییر کرده است.

خانه های ۱۰۰ متری از قیمت ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در کرمان به یکباره به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون بنا به امکانات داخلی با افزایش قیمت مواجه شده است.

این در حالی است که قبل از افزایش بی رویه خرید خانه ها در ۶ سال گذشته, رکود بی سابقه در کرمان موجب شده بود بسیاری از بنگاه های معاملات املاک در کرمان تعطیل شوند.

طبق بررسی های میدانی خبرنگار مهر بیشترین تقاضا برای خرید مسکن از سوی سرمایه گذاران کلان بوده است بطوریکه اگر نگاهی به نرم افزار های عرضه مسکن در کرمان بکنید درخواست هایی با عنوان خرید تعداد بالای مسکن توسط گاها یک خریدار ثبت شده است.

بسیاری از سرمایه داران سعی می کنند با خرید خانه ها ارزش سرمایه خود را در بازار غیر قابل پیش بینی دلار و سکه حفظ کنند.

افزایش قیمت مسکن و از دسترس خارج شدن خرید خانه

بیشترین افزایش قیمت در خانه های کلید نخورده صورت گرفته است اما روند افزایش در خانه های دست دوم نیز به خوبی دیده می شود. تورم انتظاری که هم اکنون در جامعه ایجاد شده است فشار روانی بسیار بالایی بر فروشندگان ایجاد کرده است بطوریکه در برخی موارد قیمتها را تا ۶۰ درصد افزایش داده اند.


برای بررسی بیشتر اوضاع بازار مسکن راهی بازار مسکن این شهر شدیم و پای صحبتهای خریداران، فروشندگان و بنگاه داران نشستیم.

محمد ابراهیمی زاده یکی از خریداران مسکن است که در گفتگو با مهر می گوید: این روزها به هر بنگاهی مراجعه می کنم با قیمتهای سر سام آور مواجه می شم عجیب آنکه قیمت گذاری ها که توسط فروشندگان انجام می شود گاه آنقدر غیر منطقی است که به شوخی بیشتر شباهت دارد به طور مثال امروز یک خانه ۸۵ متری در محدوده بوستان مطهری که قبل از این، حداکثر قیمتی معادل ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومان داشت را با قیمت ۲۷۰ میلیون برای فروش گذاشته بودند و فروشنده هم تاکید داشت که اگر خانه اش را بفروشد امکان دارد به دلیل رشد قیمت دیگر نتواند خانه بخرد، این امر به دلیل عدم آگاهی مردم است نباید دستگاههای نظارتی به فروشندگان اجازه دهند با ایجاد چنین جوی موجب بروز تشویش در جامعه شوند.

علی زراعی یکی دیگر از خریداران است که می گوید: قصد داشتم یک خانه را پیش خرید کنم اما اکثر فعالان انبوه سازی در کرمان به دلیل آنچه که افزایش قیمت مصالح می گویند روند کار ساخت و ساز را متوقف کرده اند و ساخت و ساز راکد شده است.

وی بیان کرد: پس از سال ها ثابت ماندن غیرمنطقی قیمت خانه ها در سال جاری به یکباره نرخ مسکن افزایش بی رویه داشته است، خانه هایی که قبل از سال ۹۷ صاحبانشان التماس می کردند که خریدار برای بازدید وارد آن ها شوند حالا آنقدر افزایش قیمت پیدا کرده اند که از دسترس مردم خارج شده اند.

وی گفت: پس از سال ها پس انداز و از ترس افزایش بی رویه قیمت خانه طی روزهای اخیر اقدام به جستجو برای خرید مسکن کرده ام انبوه سازانی که از چند سال قبل شروع به احداث خانه ها کرده اند در حالی قبل از سال هر متر مربع را یک میلیون ۸۰۰ تومان می فروختند حالا همان خانه را متر مربعی دو میلیون ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون می فروشند این در حالی است که در برخی از خیابانهای شهر این نرخ به سه میلیون و بالاتر نیز رسیده است.

احمد محمدی یکی از سازندگان آپارتمان در کرمان که اقدام به پیش فروش خانه ها می کرده است در گفتگو با مهر می گوید: نرخ مصالح به شدت افزایش یافته است، نمی توان گفت افزایش قیمتها غیر منطقی است چون وقتی طی ۶ سال گذشته دولت غیر منطقی قیمت مسکن را پایین نگاه داشته بود باید منتظر وقوع این افزایش قیمت ها می بود.

وی تصریح کرد: روی هر بخش از ساخت ساز از جمله، شیر آلات، کاشی، سنگ، لوله، سیمان، گچ، آسانسور و غیر دست بگذارید قیمت ها افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی را تجربه می کند این افزایش قیمت را می توان با مقایسه قیمت ها در بهمن سال گذشته و در ماه جاری مشاهده کرد.

وی گفت: شخصا هر متر مربع خانه ها را دو میلیون ۶۰۰ پیش فروش کرده ام و طی ماه های آینده این رقم نیز افزایش خواهد یافت.

اسماعیل عرب یکی از بنگاه داران کرمان است که در خصوص وضعیت بازار مسکن در کرمان می گوید: در سال جدید به یکباره انبوه سازان به صورت هماهنگ قیمت ها را افزایش داده اند و هیچ نهادی هم روی قیمت گذاری های غیر منطقی این افراد نظارت ندارند.

وی در پاسخ این سوال خبرنگار مهر که آیا در چنین بازاری خرید وفروش هم روی می دهد گفت: خرید فروش با قیمت های حبابی انجام نمی شود و هیچ کس سراغ چنین خانه هایی نمی رود و خرید وفروش فقط در سطح قیمتهایی انجام می شود که منطقی با افزایش قیمت مواجه بوده اند در حقیقت بعد از سال با افزایش قیمت مواجه هستیم اما این افزایش باید منطقی باشد مثلا یک خانه ۱۸۰ میلیون تومانی به قیمت ۲۰۰ میلیون رسیده است اما همین خانه را این روزها با قیمت ۲۵۰ میلیون هم عرضه می کنند و جالب اینکه به صورت هفتگی هم این قیمتهای حبابی را افزایش می دهند البته این خانه ها خریدار ندارند.

وی گفت: زوج های جوان و برخی از متقاضیان واقعی مسکن در این بازار قربانی شده اند و امکان خرید خانه را از دست داده اند اما برخی از عرضه کنندگان که فروشندگان واقعی هستند سعی می کنند با نرخ های منطقی تر خانه های خود را به فروش برسانند.

عرب افزود: سرمایه گذاران بخش مسکن که با خرید خانه های فرسوده و استفاده از این وام ها به ساخت مجتمع های مسکونی اقدام می کردند این روزها مرعوب قیمت ها شده اند و احداث مجتمع های جدید را به صورت چشمگیر کاهش داده اند.
برچسب ها: مسکن ، کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)