کد خبر: ۲۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:بیشتر پرونده های کوچک که ارزش چندانی ندارند،حکم خورده اند و پرونده های بزرگ و سازمان یافته،متاسفانه کمتر به نتیجه رسیده اند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:بیشتر پرونده های کوچک که ارزش چندانی ندارند،حکم خورده اند و پرونده های بزرگ و سازمان یافته،متاسفانه کمتر به نتیجه رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،برنامه «بدون خط خوردگی» با موضوع نتایج تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا و ارزیابی مجلس از نقش ستاد و ابعاد مبارزه با قاچاق کالا و با حضور احمد انارکی محمدی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روانه آنتن شد.

احمد انارکی محمدی به تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اهمیت قاچاق کالا در حمایت از تولید و تجارت قانونی همواره مورد تاکید مقامات عالی نظام بوده؛ولی متاسفانه علیرغم تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل مشکلات چه در بحث اجرا،چه در بحث نظارت و چه در بحث قضایی و سیاستگذاری مشکلاتی را داشتیم که رفع بعضی از آن ها در موارد ابهامات قانون، در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از روند مبارزه با قاچاق سوال داشتند،این مهم در دستورکار کمیسیون قرار گرفت و نهایتا در صحن علنی،برنامه تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه های مختلف  در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه 15 تن از نمایندگان مجلس عضو این هیئت هستند، به برنامه هایی که برای تحقیق و تفحص انجام شده اشاره و عنوان کرد:از ابتدا برنامه زمانی مشخص و شرح وظایف و برنامه های عملیاتی برای تشکیل ساختار هیئت را تدوین کردیم،به دستگاه های مختلف سئوالات تخصصی را ارسال کردیم،جلسات کارشناسی و نشست های زیادی را برگزار نمودیم،از مرزهای غربی و مناطق جنوبی کشور و از گمرک شهید رجایی و همچنین از نمایشگاه دستاوردهای وزارت اطلاعات بازدید داشتیم.

وی افزود: الان سه فصل از تحقیق و تفحص ما آماده است و امیدواریم تا پایان تیر بتوانیم این گزارش را به صحن علنی برسانیم.

انارکی محمدی با اعلام اینکه نتایج تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بسیاری از بخش ها احصا شده است،اظهار داشت:در کشور ما نبود سیستم جامع و کاملی که بتواند بخش های مختلف را بهم متصل کند، چالش ساز است. همچنین نبود تجهیزات و زیرساخت های لازم نیز از دیگر نتایج این تحقیق و تفحص است.

وی با بیان اینکه پرونده های سازمان یافته ای را در دستگاه قضاییه داریم که در حال پیگیری هستیم و هنوز به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت:بیشتر پرونده های کوچک که ارزش چندانی ندارند،حکم خورده اند و ارزش چندانی نیز ندارند و اتمام یافته است ولی اگر بخواهیم پرونده های بزرگ و سازمان یافته را پیگیری کنیم، متاسفانه کمتر به نتیجه رسیده اند و حکم برایشان صادر شده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان شد:کمتر از 2درصد از پرونده های کل این مقدار قاچاقی که اعلام می شود به نتیجه رسیده ایم و حکم خورده اند.بسیاری از کالاهای قاچاق در انبارهای تملیکی ما هستند و درحال از بین رفتن هستند و همین ها هم هزینه بر هستند.

وی با تاکید براینکه تحقیق و تفحص ما شکلی نیست و قصد مچگیری هم نداریم،در عین حال گفت: تحقیق و تفحص ما بر اساس پژوهش و استفاد از دانشگاهیان بوده و امیدواریم نتیجه آن باعث کاهش قاچاق شود.
برچسب ها: انارکی ، رفسنجان ، قاچاق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)