کد خبر: ۲۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان کرمان :
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اگر شرکت های دانش بنیان و شرکت های توانمند وارد عرصه شده و صادرات را توسعه بخشند، از این شرکت ها حمایت لازم را خواهیم داشت .
 رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اگر شرکت های دانش بنیان و شرکت های توانمند وارد عرصه شده و صادرات را توسعه بخشند، از این شرکت ها حمایت لازم را خواهیم داشت .

شرکت های صادراتی را حمایت می کنیم
به گزارش ایرنا، حسین امیری خامکانی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی افزود: یک بحث در صادرات کشور دولت است که همواره از آن می نالیم اما باید توجه داشت که تعریف دقیقی از صادرات نداریم.

وی از اقدامات استاندار کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: صادر کنندگان نیز باید به میدان آمده و تلاش کنند و با وجود شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی و ظرفیت های کشاورزی و باغی می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

*صادرات در وضعیت کنونی ارز آوری خوبی دارد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وضعیت صادرات به دلیل بالا رفتن قیمت ارز مزیت بسیار زیادی دارد و در 2 ماهه امسال 22 درصد افزایش صادرات را داشته ایم و باید از این فرصت هر چه بیشتر استفاده کنیم.

احمد محمدی انارکی افزود: در بحث شمش و آهن نیمه تمام 180 درصد افزایش صادرات داشته ایم و باید به پیشگیری از خام فروشی توجه ویژه داشت.

وی بیان کرد: در ورود کالاهای اساسی به کشور، شاهد بلاتکلیفی واردکنندگان به ویژه در کالاهای اساسی هستیم و اینکه نمی دانند چطور ارز مورد نیاز را تامین کنند.

محمدی انارکی خاطرنشان کرد: امروز در بحث خودرو 20 میلیارد دلار ثبت سفارش داشته ایم و اگر اقدامات لازم انجام نشود، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در بحث آب امروز نیاز داریم که آب مجازی را وارد کشور کنیم و یکی از نیازها و آینده نگری ها برای تامین آب کشور، ورود آب مجازی است که با کمترین قیمت می توان آن را محقق کرد.
محمدی انارکی بیان کرد: در نشستی با وزیر خارجه درباره دیپلماسی اقتصادی، مشخص شد نامه ای در حال تدوین برای دستگاه های اجرایی است تا مشاوران خود را در دستگاه های اجرایی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح، حقوق بگیران وزارت خارجه در دستگاه های دولتی حضور خواهند داشت و راهنمایی های لازم را انجام خواهند داد.

مدیریت نشدن قیمت تمام شده رقابت را می گیرد

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چون نمی توانیم قیمت تمام شده کالا و خدمات خود را مدیریت کنیم نمی توانیم رقابتی با کشورهای دیگر داشته باشیم.
علی اسدی کرم افزود: یکی از دلایل را شفافیت نداشتن بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: مشارکت عمومی که بخش خصوصی باید انجام دهد، ظرفیت سازی نشده است.
وی ادامه داد: در استان کرمان باید روی موارد اولویت دار کار کرده و به صورت مستمر آنها را پایش کنیم.

وی تاکید کرد: شرکت های بزرگ باید به نوعی سرمایه های خود را از بانک های مرکز کشور به استان ها منتقل کنند زیرا بسیار کارساز خواهد بود.
اسدی گفت: بارها بر انتقال سرمایه شرکت های بزرگ به استان ها تاکید شده است اما گاه کم و در برخی موارد اصلا این کار انجام شده است.

* حمایت نشدن صادرات 
نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر نیز گفت: متاسفانه برخی سازمان های متولی و موثر درحوزه صادرات باری از دوش صادرکنندگان بر نمی دارند و یکی از این موارد وزارت خارجه است که در حال رفع این مشکل هستند.
حبیب الله نیکزادی افزود: لازم است اداره استاندارد نیز نقش خود را در بحث کیفیت کالاهای صادراتی به شکل بهتری ایفا کند.

وی اظهار داشت: برخی تجار منابع مالی مورد نیاز را در اختیار ندارند و با توجه به برخی موارد موجود موفق به دریافت تسهیلات صادراتی نمی شوند و به مشکلات فراوانی بر می خورند.
وی گفت: برای ارتقای تولید و کمک به تولید باید به خرد جمعی همراه با همت جمعی و همراه با منابع، قوانین و رفتارهای خوب تجاری توجه داشته باشیم.
نیکزادی افزود: قرار بود که 500 تن خرما را به سازمان تعاون بفروشیم که به 700 تن افزایش یافت و پس از آن دلالان به بحث خرید خرما روی آوردند.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 میلیارد تومان خرما خریداری شده است، گفت: با تحقق این امر کشاورزان محصول تولیدی خرمای خود را با قیمت خوبی فروختند .
نیکزادی اظهار داشت: خرمای خریداری شده، بازار کشور را تنظیم کرد و ضمن اینکه سردخانه ها نیز خاموش شد و در صرفه جویی انرژی نیز نقش مهمی داشت.
سی و دومین شورای استانی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
با سلام آقای نیکزادی تا ساعت ده در جلسه حضور نداشت مگر اینکه بعد از ساعت ده به جلسه آمده باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)