کد خبر: ۲۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر دهج و جوزم در شهر بابک، هجدک راور، جبالبارز و زهکلوت در رودبار در شرایط حاد و جیره‌بندی هستند، تصریح کرد: ۵۶ درصد جمعیت استان کرمان با تنش آبی مواجه و در وضعیت قرمز قرار دارند، اگر مردم همکاری نکنند آب کرمان و زرند هم جیره‌بندی می‌شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر دهج و جوزم در شهر بابک، هجدک راور، جبالبارز و زهکلوت در رودبار در شرایط حاد و جیره‌بندی هستند، تصریح کرد: ۵۶ درصد جمعیت استان کرمان با تنش آبی مواجه و در وضعیت قرمز قرار دارند، اگر مردم همکاری نکنند آب کرمان و زرند هم جیره‌بندی می‌شود.

محمد طاهری پنجم تیر ماه در نشست خبری با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با تاکید بر اینکه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید در صرفه‌جویی و همراهی با ما نهایت تلاش را داشته باشند، تصریح کرد: وارد تابستان شده‌ایم و با افزایش دما و گرما مصرف آب نیز افزایش یافته و ما را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان در ۷۱ شهر و ۱۴۷ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند که عمده روستاهای بزرگ و روستاهایی که در حاشیه خطوط هستند تبدیل به شهر شده‌اند.

طاهری تصریح کرد: خشکسالی و کم بارانی باعث شده قنوات در مناطق کوهستانی مانند هجدک، جوزم و قنوات حسین آباد کرمان خشک شود و کم بارشی بر عموم سفره‌های آب استان اثر گذاشته و منابع آبی کاهش چشمگیری داشته‌اند به نحوی که امسال تابستان بسیار سختی داریم.

وی بیان کرد: برای امروز و فردا زون و سفره آبی در شمال استان و شهر کرمان چیزی ندارد که آب به دست ما بدهد و اکنون گزینه‌ای برای تامین آب شهرهای شمال استان برای جواب دادن تا سال ۱۴۰۰ نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با بیان اینکه به شدت نگران استان و جمعیت آن هستم.،نمی خواهیم مردم را نا امید کنیم، اما اگر تلنگر نزنیم، چاره اندیشی نخواهد شد، افزود: سرآسیاب فرسنگی هفت پارچه قنات دارد که با مالکان این منطقه مذاکره کردیم تا آب را برای شرب منتقل و استفاده کنیم برای پروژه اعتبار هم گرفتیم اما چند نفر که منافع دارند و مالک نیستند، اجازه نمی‌دهند آب منتقل شود.

وی در ادامه افزود: در استان کرمان و استان‌هایی مانند آن باید سازگاری با کم آبی را دنبال کنیم زیرا از سال ۷۶ بارندگی‌های قابل توجهی نداشته‌ایم.

طاهری با بیان اینکه در این راستا باید در همه بحث‌ها از جمله آبیاری فضاهای سبز، استفاده از کولرها و ماشین لباسشویی منازل و ...  به مصرف آب توجه کنیم، تصریح کرد: هر کولر آبی در این روزها بیش از مصرف هر خانوار آب مصرف می‌کند و باید توجه کرد که برای هر بار مسواک زدن که شیر آب را باز می‌گذاریم، ۱۵ لیتر آب مصرف می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)