کد خبر: ۲۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس گروه گیاهپزشکی منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع گفت: یک میلیون و 100 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کرمان زیر پوشش جنگلهای بنه قرار دارد که 300 هزار هکتار از این مقدار به دلیل شدت رسوخ آفات در حال نابودی است.
رئیس گروه گیاهپزشکی منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع گفت: یک میلیون و 100 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کرمان زیر پوشش جنگلهای بنه قرار دارد که 300 هزار هکتار از این مقدار به دلیل شدت رسوخ آفات در حال نابودی است.

 کورش کیانی  در بازدید گروه گیاهپزشکی منابع طبیعی سازمان جنگلها و مراتع کشور از مراتع شهرستان سیرجان افزود: 300 هزار هکتار از جنگل های بنه استان کرمان دچار آفات خشکیدگی و تشی شده و این گروه به منظور بررسی راههای مقابله با این آفات و سایر آفاتی که عرصه ای منابع طبیبعی استان کرمان را تهدید می کند از این منطقه بازدید می کند.

رئیس گروه گیاهپزشکی منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع افزود: مدیریت بحران استان کرمان با همکاری مسئولان استانی و کشوری باید با این تیم همراهی کند تا بتوانیم ضمن مبارزه جدی با این آفات، اعتبارات لازم را برای از بین بردن آفات در این منطقه تخصیص دهیم.

رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی شمال استان کرمان نیز گفت: یک میلیون و 100 هزار هکتار از منابع طبیعی شمال استان به جنگل های بنه اختصاص دارد که 300 هزار هکتار به علت شدت آفت در حال نابودی است که باید با سرعت برای حفظ این عرصه ها اقدام کرد. 

محمد خوارزمی ادامه داد: برای انجام عملیات توقف و جلوگیری از شیوع آفات در عرصه های منابع طبیعی کرمان هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امید می رود ستاد بحران استان و کشور در این زمینه اقدام کند.

رئیس اداره منابع طبیعی سیرجان نیز از وجود بیش از 200 هزار اصله درخت بنه در 20 هزار هکتار جنگل در این شهرستان خبر داد و گفت: 40 درصد این درختان دچار آفت تشی و خشکیدگی سرشاخه ها شده که 20 میلیارد ریال خسارت به این درختان وارد کرده است.

مهران میرشاهی ضمن تاکید بر حمایت و حفظ این جنگل ها گفت: یک میلیون 200 هزار هکتار از منابع ملی در شهرستان سیرجان قرار دارد که وسعت تنوع گیاهی و جنگلی اعم از بادام کوهی، ارژن و ارس موجب بهروری اقتصادی دامداران و عشایر شده و ییلاق و قشلاق مناسبی نیز در فصول مختلف برای عشایر منطقه دارد.

استان کرمان طی سال های گذشته دچار خشکسالی های پیاپی بوده و این امر موجب بروز آفات و بیماری ها در عرصه های منابع طبیعی این منطقه شده است.
میانگین بارندگی بر اساس میانگین دراز مدت در استان کرمان 125 میلیمتر است در حالی که این مقدار در کشور 240 میلیمتر است لذا کرمان نصف میانگین بارندگی کشور را دارد.

این در حالی است در سال زراعی 96 تا 97 تاکنون 38.5 میلیمتر بارندگی را در استان کرمان شاهد بوده ایم که این مقدار نسبت به سال زراعی قبل که میانگین بارندگی 133 میلیمتر بوده 71 درصد کاهش داشته است. 
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)