کد خبر: ۲۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خشونت در جامعه ما و در استان کرمان رشد معنی داری پیدا کرده و تحقیقات می گوید ۲۶.۴ درصد جامعه دچار یک نوع اختلال هستند که این آمار تکان دهنده آبستن حوادث زیادی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خشونت در جامعه ما و در استان کرمان رشد معنی داری پیدا کرده و تحقیقات می گوید ۲۶.۴ درصد جامعه دچار یک نوع اختلال هستند که این آمار تکان دهنده آبستن حوادث زیادی است

 عباس صادق زاده امروز ۱۹ تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با قدردانی از همکاری رسانه ها اظهار کرد: همراهی رسانه با موضوعات اجتماعی باعث شده بتوانیم در عمل به وظایف و تکالیف اجتماعی خود بهتر نقش آفرینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بهزیستی "بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن" نامگذاری شده، افزود: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی برای آگاهی بخشیدن به جامعه است تا برای حرکت به سمت زندگی اجتماعی بهتر به آنها کمک کنیم.

صادق زاده تصریح کرد: متاسفانه اگر امروز سلامت اجتماعی در جامعه ما تهدید شده و نتوانستیم شرایط بهتر زیستن را به خوبی و در شان مردم ایجاد کنیم به این دلیل است که نتوانستیم آگاهی به مردم بدهیم.

وی بیان کرد: نه تنها در توده مردم بلکه در بین افراد تحصیلکرده و مدعی اجتماع، دانش اجتماعی پایینی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: شرایط اجتماعی جالب نیست و نیازمند توجه بیشتر و برنامه ریزی بهتر است و متاسفانه جامعه درگیر موضوعات خاصی است.

وی با بیان اینکه کارشناس اجتماعی باید شفاف صحبت کند، افزود: خشونت در جامعه ما و در استان کرمان رشد معنی داری پیدا کرده و تحقیقات می گوید ۲۶.۴ درصد جامعه دچار یک نوع اختلال هستند که این آمار تکان دهنده آبستن حوادث زیادی است.

صادق زاده با بیان اینکه آمار اعتیاد زنان و نوجوانان آمار بی جایی نیست، تصریح کرد: درگیر شدن نوجوانان به اعتیاد مواد صنعتی ناشی از پایین بودن دانش اجتماعی است و اینکه خانواده نتوانسته نقش خود را به خوبی در تربیت فرزند ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه درمان در معتادان به صنعتی، سخت، زمان بر و هزینه بر است، بیان کرد: علائم افسردگی در جامعه ما ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده یعنی اگر قبل از این از دیدن یا شنیدن چیزهایی ناراحت می شدیم، اکنون اینگونه نیست و این آسیب اجتماعی است.

این مسوول گفت: طبق آخرین تحقیق در یک محله حاشیه ای کرمان،  ۳۳ درصد زنان این منطقه در معرض خشونت های پرخطر بودند و خاموشی خانواده در قبال حقوق زن یک خشونت است که دارد رخ می دهد.

وی افزود: باید اطلاعات به خانواده ها داده شود تا ندانسته در دام اعتیاد و دیگر مشکلات گرفتار نشوند متاسفانه در صحبت هایی که با زنان گرفتار شده در دام اعتیاد صنعتی داشتیم، معلوم شد بیش از ۸۰ درصد بانوان معتاد اطلاعی از عواقب استفاده از مواد صنعتی نداشته اند.

صادق زاده تصریح کرد: زنان برای حفظ آبرو، مراجعه برای درمان را خیلی سخت می پذیرند و خیلی از بانوانی که در خانواده های معتبر زندگی می کردند، دچار اعتیاد شده اند.

وی بیان کرد: زنان باید بدانند راه حفظ زیبایی و نشاط، مصرف روانگردان نیست. شاید در مقطع خیلی کوتاه مدت اثر داشته باشند اما در بلندمدت عواقب بسیار بدی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در یکی از مراکز بهزیستی طی ۱۰ روز ۱۴ خانم بین ۱۳ تا ۱۷ ساله را پذیرش کردیم که به مواد روانگردان معتاد شده بودند که هیچ اطلاعی درباره آنها نداشتند و اینها بخشی از واقعیت های جامعه است که اطلاع رسانی آن مغفول مانده و نگفتن این مشکلات، مسائل دیگری را ایجاد می کند.

وی افزود: اگر از روند گرایش نوجوانان به روانگردان ها و به ویژه گُل که متاسفانه مصرف بالایی دارد، جلوگیری نشود، گرایش نوجوانان به کارهای خطرناکی را شاهد خواهیم بود و مردم باید بدانند که در خصوص مسائل اجتماعی آگاه تر باشند.

صادق زاده تصریح کرد: اگر فرزندآوری بدون دانش و کمترین مهارت اتفاق بیفتد تبعات بدی دارد و خانواده ها برای فرزندآوری باید حداقل آموزش ها را ببیند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: یکی از آسیب هایی که در آینده با آن مواجه خواهیم شد، سالمندی است و در سرشماری سال ۹۵ آمار سالمندی کرمان ۸ درصد و در کشور ۱۰ درصد بوده که این زنگ خطر است.

صادق زاده با بیان اینکه به دنبال سالمندی سالم هستیم که دست یافتنی است، گفت: باید خانواده ها نسبت به دانش سالمندی آگاهی دریافت کنند، کمک بزرگی به جامعه برای پیشگیری و کنترل یک آسیب است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)