کد خبر: ۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
کتاب «آن بیست و سه نفر» در هفته ابتدایی فصل تابستان توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب این هفته را به خود اختصاص دهد.

کتاب «آن بیست و سه نفر» در هفته ابتدایی فصل تابستان توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب این هفته را به خود اختصاص دهد. 

اهمیت روایت تاریخ دفاع مقدس و ثبت خاطرات رزمندگان آن دوره بر کسی پوشیده نیست از هیمن رو امروز شاهد گسترش کتب دفاع مقدسی با رنگ و بوی تاریخ شفاهی هستیم.

اما دفاع مقدس تنها محدود به خاطرات رزمندگان جنگ 8 ساله ایران و عراق نمی‌‌شود بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی و مطرح شدن بحث صدور انقلاب عرصه دفاع مقدس به کشورهای تحت ستم جهان باز شد و اکنون خاطرات رزمندگانی که در عرصه‌های گوناگون این دفاع در کشورهای مختلف حضور داشته‌اند نیز از اهیمت بالایی برخوردار بوده است.

از همین رو دو کتاب با عنوان «ر» و «رسول مولتان» از سوی دو ناشر فعال پیرامون سرگذشت زندگی دو شهید برون‌مرزی که در عرصه‌های فرهنگی فعال بوده‌اند منتشر شده که در هفته‌ای که گذشت در میان پرفروش‌ها جا گرفتند.

«ر» سرگذشت شهید رسول حیدری است که در جریان کشتار مسلمانان بوسنیایی‌ توسط صرب‌ها به بوسنی رفته بود و علاوه بر همکاری نظامی فعالیت فرهنگی نیز انجام می‌داده است. این کتاب را مریم برادران نوشته و انتشارات آرما آن را منتشر کرده است.

همچنین «رسول مولتان» دیگر کتابی است که در این هفته پرفروش شد که مرتبط با شهدای برون‌مرزی بوده است. این کتاب نیز سرگذشت شهید رحیمی است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کتاب «آن بیست و سه نفر» در هفته ابتدایی فصل تابستان توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب این هفته را به خود اختصاص دهد. این کتاب سرگذشت 23 نوجوان است که در زندان‌های استخبارات عراق اسیر بوده‌اند. احمد یوسف‌زاده نویسنده این کتاب است. پرفروش شدن این کتاب نشان از این دارد که جامعه نسبت به خاطرات کتب دفاع مقدس همچنان توجه نشان می‌دهند.

«خانواده» دیگر کتاب پرفروش این هفته است. این کتاب که در مسابقه کتاب و زندگی نیز محور مسابقه بوده و جایگاه دوم پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده است. این کتاب بیانات رهبر انقلاب پیرامون موضوع خانواده است که به سبک یک جلسه تدوین شده است.

«عهد مشترک» و «بازگشت از نیمه راه» نیز دو کتابی هستند که توانستند در این هفته به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار بگیرند.این دو کتاب با توجه به اینکه زمان زیادی نیست که در بازار کتاب دیده می شوند اما توانسته‌اند در میان پرفروش‌ها برای خود جایی باز کنند.

ردیفعنوان کتاب
پرفروش اولآن بیست و سه نفر
پرفروش دومخانواده
پرفروش سومعهد مشترک - بازگشت از نیمه راه

این هفته نیز مانند هفته گذشته کتاب‌های معارفی پیرامون موضوع ماه مبارک رمضان نیز در میان پرفروش‌ها دیده شد. «آداب روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران»، «شهر خدا»، «روزه دریچه رویت» و ... از جمله این کتب است.

احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» نویسنده‌ای است که این روزها عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را به خود اختصاص داده است. این نویسنده که کتابش مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته خاطرات خود از 8 ماه اسارت در زندان‌های عراق را روایت کرده است.

علی الفت‌پور نویسنده کتاب «بازگشت از نیمه راه» در این هفته مانند هفته‌های گذشته عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را به خود اختصاص داد و در جایگاه دوم قرار گرفت. وی طی دو ماه اخیر توانست با یک کتاب به این عنوان دست یابد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و اصغر طاهرزاده نیز از ابتدای آغاز ماه مبارک رمضان در زمره نویسنده‌های پرفروش قرار گرفته‌اند.

ردیفنام نویسنده
نویسنده اولاحمد یوسف‌زاده
نویسنده دومعلی الفت‌پور
نویسنده سومعلیرضا پناهیان - اصغر طاهرزاده

کتاب «برگ اضافی» اثر منصور ضابطیان نیز در این هفته مورد توجه بوده است. وی که مجری برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» بوده و به تازگی این برنامه تعطیل شده این بار در بازار کتاب سر و کله‌اش پیدا شده و خوانندگان به اعتبار این برنامه تلویزیونی کتب وی را تهیه می‌کنند.

«موسسه جهادی (صهبا)» ناشر پرفروش این روزهای بازار کتاب است و در هفته ابتدایی تابستان 94 نیز توانست عنوان پرفروش‌ترین ناشر را به خود اختصاص دهد.

دفتر نشر معارف دیگر ناشر پرفروش این هفته بود و در جایگاه دوم قرار گرفته و انتشارات سوره مهر نیز در جایگاه سوم اولین هفته فصل گرم سال 94 قرار گرفت.

ردیفنام ناشر
ناشر اولموسسه جهادی(صهبا)
ناشر دومدفتر نشر معارف
ناشر سومسوره مهر

جهت دریافت جدول کامل پرفروش‌های هفته اول تیر 94 اینجا    را مشاهده کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)