کد خبر: ۲۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
بزرگترین رویداد فرهنگی سیرجان کلید خورد؛
پنجمین جشنواره فرهنگی گل گهر از امروز یکشنبه بیست و چهارم تیرماه به مدت یک هفته در محل ورزشگاه این مجتمع واقع در بلوار صفارزاده برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره فرهنگی گل گهر از امروز یکشنبه  بیست و چهارم تیرماه به مدت یک هفته در محل ورزشگاه این مجتمع واقع در بلوار صفارزاده برگزار می‌شود.

ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این رابطه بابیان این نکته که تأثیر ابعاد و فعالیت‌های فرهنگی بر جامعه مقوله مهمی است افزود: گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی کشیده شده و درک عمیق مفاهیم فرهنگی می‌تواند در اجرای فعالیت‌های اجتماعی تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی افزود: با درک همین موضوع و در همین راستا شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همواره خود را «همراه فرهنگی سیرجان» دانسته و در تحقق این امر مهم همواره سعی کرده با اجرای پروژه‌های فرهنگی در تعمیق و تعمیم فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد.

تقی زاده افزود: این‌جانب بر خود لازم ميدانم از تدابير شوراي محترم فرهنگي اجتماعي گل گهر و زحمات تک ‌تک افرادی که در برگزاری این جشنواره فرهنگی اهتمام ورزیده‌اند و یا با نظرات و حمایت‌های خود یاری رسان این مجموعه بوده‌اند، تقدیر کنم.

محمد حاتمی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گل گهر نیز در این گفتگو در بیان اهداف و سیاست‌ ‌های جشنواره اظهار داشت: در پنجمین سال از برگزاری این جشنواره همچنان به دنبال ایجاد تأثیر و تغییر فرهنگی هستیم و بر اساس بازخوردهایی که سالانه ارزیابی می‌کنیم تقریباً می دانیم توانسته‌ایم موفق باشیم.

وی افزود: به همین دلایل در برگزاری جشنواره تمام هم‌وغم و تلاش مان این است که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم. محمد حاتمی گفت: الویت اول ما تاثیرات فرهنگی در خانواده‌ی بزرگ گل‌گهر است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان به نتایج خوبی رسید. ما حدود ٢٠ هزار نفر در معدن نیروی انسانی مشغول به کارداریم و اگر بر اساس معیار سنجش افراد خانواده که حدود ٣.٥ نفر است محاسبه کنیم جمعیتی حدود ٦٠ هزار نفر را درگیر می‌کنیم و درصورتی‌که بتوانیم در راستای سیاست‌های اعمالی خود بر روی این قشر تأثیرگذار باشیم و بتوانیم این تعداد را به مسیر مطمئن فرهنگی و کمال‌گرایی سوق دهیم می‌توانیم فرهنگ شهر را نیز تغییر دهیم و به عکس اگر نتوانیم به رسالت خود درست عمل کنیم شهر را به سمت انحراف و انحطاط سوق می دهیم. 

حاتمی هدف برگزاری این جشنواره را در مرحله‌ی اول اثر گذاری در خانواده‌ی گل گهر و در مرحله‌ی دوم تمام مردم شهر دانست و افزود: اگر بتوانیم در سطح شهر شادی و شعف را زیاد کرده و به‌تبع آن از ناملایماتی چون اعتیاد،‌طلاق،‌عدم مسئولیت‌پذیری جلوگیری نماییم کار بزرگی انجام داده ایم و این یک موفقیت بزرگ برای این مجموعه محسوب می شود.
 
ابوذر حلوایی پور سخنگوی جشنواره‌ فرهنگی نیز بابیان این موضوع که این جشنواره در پنجمین سال خود به همت واحدهای مختلف شرکت از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی، موسسه فرهنگی معراج اندیشه و روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه اندازی شده اظهار داشت: این جشنواره با شعار «مهربان باشیم» و با رویکرد گسترش شادی و نشاط در جامعه از ٢٤ تا ٣٠ تیر، عصرها از ساعت ١٩ لغایت ٢٣ در محل ورزشگاه چندمنظوره گل گهر واقع در بلوار صفار زاده برگزار می شود و فرصت مغتنمی است که خانواده های سیرجانی همچون سال های گذشته از آن دیدن و استفاده نمایند.

سخنگوی جشنواره فرهنگی سیرجان افزود: در کنار این جشنواره، نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران برجسته کشوری نیز در دو بخش ناشران عمومی و ناشران ویژه کودک در نظر گرفته‌ شده تا ضمن ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، قشر طالب کتاب و اهل مطالعه نیز بتوانند کتاب‌های موردنیاز خود را با حضور بهترین ناشران ایرانی در سیرجان تهیه کنند.

در ادامه محمدعلی ایران‌نژاد مدیر موسسه فرهنگی معراج اندیشه‌ی گل گهر نیز بابیان این موضوع که در این جشنواره با ٥٠ موضوع و ١٠٠ غرفه فعالیت‌های مستمر موسسه را در طول یک سال یکجا به صحنه می‌آوریم گفت: علاوه بر این بخشی از پروژه‌های بزرگ فرهنگی، خدماتی و عمرانی در قالب مسئولیت های اجتماعی ازجمله پروژه‌ی آب و فاضلاب، راه‌آهن کرمان سیرجان،‌بیمارستان ٢٨٠ تخت خوابی و...که گل گهر در حال اجرای آن است بازتاب خواهد یافت.

وی افزود: غرفه‌های این ٧ شب جشنواره در حوزه‌ی خانواده،‌هنر، قرآن و عترت، دفاع مقدس،‌کتاب و کتاب‌خوانی،‌ابربازی ها،‌خانه بازی کودک،‌خانه مهارت کودک کوچه‌ی همدلی و... است. وی از جمله جذابیت‌های این جشنواره را هم‌زمانی مراسم افتتاحیه با اختتامیه‌ی جام جهانی دانست که این مراسم هم‌زمان بر روی تلویزیون ٢٤٠ اینچی به نمایش درخواهد آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)