کد خبر: ۲۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بازرگانی و توسعه تجارت:
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: تمام کالاهایی که مردم نیاز دارند کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌شوند. به گزارش گفتار نو، محمدرضاخواجویی، صبح امروز در نشست خبری صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دولت در خصوص کالاها اقداماتی تصویب کرده که در حال اجرا است قوانینی که مربوط به سال‌های قبل می‌باشد. وی با بیان اینکه دولت سال ۹۴ چهار الویت را برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص کرده افزود: کالاهای اساسی و ضروری مثل گندم، آرد، نان، گوشت قرمز و سفید و... که نرخ گذاری این کالاها بر اساس قانون تمرکز وظایف سال ۹۲ به وزارت کشاورزی واگذار شده و در ستاد تنظیم بازار استان تصویب می‌شود.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: تمام کالاهایی که مردم نیاز دارند کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌شوند.

به گزارش گفتار نو، محمدرضاخواجویی، صبح امروز در نشست خبری صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دولت در خصوص کالاها اقداماتی تصویب کرده که در حال اجرا است قوانینی که مربوط به سال‌های قبل می‌باشد.

وی با بیان اینکه دولت سال ۹۴ چهار الویت را برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص کرده افزود: کالاهای اساسی و ضروری مثل گندم، آرد، نان، گوشت قرمز و سفید و... که نرخ گذاری این کالاها بر اساس قانون تمرکز وظایف سال ۹۲ به وزارت کشاورزی واگذار شده و در ستاد تنظیم بازار استان تصویب می‌شود.
more...

خواجویی تصریح کرد: گروه دو کالاهایی هستند که الویت کمتری دارند مثل کاغذ، مواد شوینده و ... که توسط سازمان صنعت معدن و تجارت نظارت و قیمت‌گذاری می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت به مهمترین الویت اشاره کرد و خاطرنشان: گروه کالاها و خدمات صنفی در حیطه کار صنعت معدن و تجارت است که چهار گروه توزیعی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی را پوشش می‌دهد.

خواجویی افزود: هر واحدی که کالایی می‌فروشد و تولید کننده نیست توزیعی هستند که بر اساس فاکتور معتبر و اصل و درصد ضرایبی که قانونگذار گذاشته کالا را عرضه می‌کند.

وی گفت: گروه دوم تولیدی و صنعتی است که کالا تولید می‌کند که این گروه از طریق اتحادیه مبلغی پیشنهاد می‌شود که در کمیسیون‌های  نظارتی تصویب می‌گردد که نرخ نامه باید در معرض دید مشتری قرار گیرد، خدمات فنی همچنین به این صورت نرخ‌گذاری می‌شود.

خواجویی بیان داشت: اساس کار کالاهای اساسی مردم هستند که بر اساس هدفمند کردن یارانه‌ها، وزارت کشاورزی پیشنهاد می‌کند و به جلسه تنظیم بازار می‌بریم که در آخر رییس جمهور تصویب می‌کند.
وی  با بیان این که در تنظیم بازار در استان و کشور مشکلی نداریم، عنوان کرد: نرخ‌ها باید مصوبه تنظیم بازار را داشته باشند و کارشناسی و قیمت‌گذاری شوند.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت ادامه داد: خود واحدها صنفی اقلام مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند و در کنار این کالاهای اساسی ذخیره‌سازی نیز انجام می‌شود.
وی یادآور شد: آن چیزی که نیاز کشور است پنج برابر ذخیره سازی می‌شود که برای فصول خاص مثل ماه رمضان و عید نوروز جهت تنظیم بازار عرضه می‌شود.
خواجویی تصریح کرد: در سال ۹۶ از طرف رییس جمهور رییس تنظیم بازار در استان‌ها استاندار و در شهرستان‌ها فرمانداران تعیین شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)