کد خبر: ۲۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورا تأکید شد:
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک دهه‌ی کرامت و میلاد امام رضا (علیه‌السلام)، به پرداخت حقوق کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر کرمان تأکید دارد پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، به‌ویژه کارگران، در اولویت باشد. محمد فرشاد افزود: مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، در تلاش هستند پرداخت حقوق کارکنان شهرداری به وضعیتی برسد که حقوق کارگران و کارمندان همزمان پرداخت شود. وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیری که اندیشیده می‌شود، حقوق معوق کارگران شهرداری هرچه سریع‌تر پرداخت شود. علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز با بیان این‌که مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری کرمان مربوط به امروز و دیروز نیست، گفت: سال 77 حقوق کارمندان رسمی شهرداری نیز دو ماه معوق شده بود. وی با بیان این‌که شرکت‌هایی که با شهرداری قرارداد دارند، باید دوماه حقوق کارگران را پرداخت کنند، گفت: اگر این شرکت‌ها تقویت شوند، حقوق کارگران سامان‌دهی می‌شود.
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک دهه‌ی کرامت و میلاد امام رضا (علیه‌السلام)، به پرداخت حقوق کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر کرمان تأکید دارد پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، به‌ویژه کارگران، در اولویت باشد.

محمد فرشاد افزود: مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، در تلاش هستند پرداخت حقوق کارکنان شهرداری به وضعیتی برسد که حقوق کارگران و کارمندان همزمان پرداخت شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیری که اندیشیده می‌شود، حقوق معوق کارگران شهرداری هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز با بیان این‌که مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری کرمان مربوط به امروز و دیروز نیست، گفت: سال 77 حقوق کارمندان رسمی شهرداری نیز دو ماه معوق شده بود.

وی با بیان این‌که شرکت‌هایی که با شهرداری قرارداد دارند، باید دوماه حقوق کارگران را پرداخت کنند، گفت: اگر این شرکت‌ها تقویت شوند، حقوق کارگران سامان‌دهی می‌شود.

خدادادی از شهردار کرمان درخواست کرد در انعقاد قرارداد با شرکت‌‌هایی که با شهرداری همکاری می‌کنند، شرکت‌هایی انتخاب شوند که بنیه‌ی مالی داشته باشند.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که منابع مالی شهرداری محدود است، گفت: باید استفاده از منابع بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

وی هم‌چنین به شایعاتی که در فضای مجازی درباره‌ی حقوق معوق کارگران به‌وجود آمده، اشاره کرد و گفت: باید وضعیت پرداخت حقوق و میزان حقوق معوق کارگران برای مردم تبیین شود.

 
ضرورت اصلاح ساختارها در شهرداری کرمان

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان هم با تأکید بر اصلاح ساختارها در شهرداری کرمان گفت: اگر ساختارها اصلاح شود و تلاش مضاعفی داشته باشیم، دغدغه‌ها ازجمله دغدغه‌ی پرداخت حقوق برطرف می‌شود.

وی افزود: شورا در حل مشکلات شهرداری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ بنابراین، در صورتی که اقدامات را هم‌راستا کنیم و هم‌افزایی داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان به کمبود بودجه‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های متنوع و خوبی که آقای جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان دارد، در ان کمیسیون با پیشنهاد شهرداری مبنی بر تخصیص 500 میلیون تومان از محل ردیف‌های 16 و 17 به این معاونت موافقت شد.

در ادامه، این مصوبه‌ی کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، به تصویب اعضای شورا رسید.
 
تصویب آیین‌نامه‌ی وظایف و شرح خدمات شورای فنی شهرداری

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز از تصویب آیین‌نامه‌ی وظایف و شرح خدمات شورای فنی شهرداری خبر داد و گفت: این شورا با حضور شهردار کرمان، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار، معاون خدمات شهری شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهردار و با حضور یکی از اعضای شورا به‌عنوان ناظر برگزار خواهد شد.

محمدجواد کامیاب به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در زمینه‌ی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، دو نگرانی وجود دارد؛ یکی، نگرانی از امنیت تاکسی‌های اینترنتی است و دیگر این‌که آیا این تاکسی‌ها مطابق با ضوابط عمل می‌کنند؟ که مقرر شد در این رابطه جلسه‌ای با حضور نماینده‌های دادستانی، پلیس فتا، اداره نظارت بر اماکن و شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شود و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی هم‌چنین به معرفی منصور ایرانمنش، به‌عنوان نماینده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان در سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری اشاره کرد که این موضوع مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

 
تقدیر از شهردار کرمان به‌دلیل تلاش برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز به موضوع پرداخت حقوق کارگران شهرداری کرمان اشاره کرد و ضمن تشکر از مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، به‌دلیل تلاش برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری گفت: اگرچه حقوق کارگران سه‌ماه معوق شده، اما خوش‌بختانه با تلاش شهردار کرمان و همکارانش، حقوق کارگران هرماه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه، به قرائت مصوبات کمیسیون مربوط پرداخت.

 
بازسازی خانه شهر در اولویت قرار گیرد

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با بیان این‌‌که خانه شهر در صورت بازسازی می‌تواند منبع درآمدی مناسبی برای امور فرهنگی شهرداری کرمان باشد، از شهردار کرمان درخواست کرد بازسازی خانه شهر در اولویت قرار گیرد.

وی به معرفی علی بهرامی، به‌عنوان نماینده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان در شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان اشاره کرد که این موضوع مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

 
مقابله با بیماری‌‌های غیرواگیر، عمده‌ترین موضوع سند تحول سلامت

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا نیز با تأکید بر این‌که درآمدهای شهرداری باید ثابت و پایدار باشد، به‌دلیل تلاش برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری، از شهردار کرمان تشکر کرد.

وی هم‌چنین به بررسی سند تحول سلامت اشاره کرد و با بیان این‌که تدوین این سند سال‌ها طول کشید، گفت: ریشه‌یابی مشکلات و ارایه‌ی راه‌کارها، ازجمله مواردی است که در رابطه با سند تحول سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون بهداشت شورا افزود: عمده‌ترین موضوع این سند، مقابله با بیماری‌‌های غیرواگیر بود.

معصوم‌زاده عدم فعالیت فیزیکی، مصرف تنباکو، رژیم ناسالم و مصرف الکل را ازجمله دلایل بروز بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: تاکنون، چندین جلسه‌ی تخصصی برگزار شده تا به اهداف سند تحول سلامت نزدیک شویم.

رییس کمیسیون بهداشت شورا به بازدید اعضای این کمیسیون از پردیسان قائم (عجل‌الله‌فرجه) هم اشاره کرد و گفت: بررسی موضوع ایجاد پیاده‌روی سلامت در پردیسان قائم (عجل‌الله‌فرجه)، ازجمله دلایل بازدید از این مجموعه بود.

وی افزود: در این رابطه از شهرداری کرمان درخواست کردیم نقشه‌ی هوایی پردیسان قائم (عجل‌الله‌فرجه) را به شورا ارسال کنند؛ ضمن این‌که بررسی روشنایی این مجموعه با استفاده از پنل‌های خورشیدی در دستور کار است.

معصوم‌زاده به وضعیت درختان پردیسان قائم (عجل‌الله‌فرجه) هم اشاره کرد و گفت: از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و اداره‌کل محیط زیست درخواست کردیم بهترین راه‌کار برای آبیاری و مقابله با آفات درختان پردیسان قائم را ارایه کنند.

وی به 1100 کشته در سال گذشته در اثر تصادفات درون‌شهری در کرمان اشاره کرد و گفت: کرمان پس از شیراز، دومین شهر از نظر تعداد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی است که در این رابطه از پلیس راهور درخواست کردیم عوامل مرگ و میر در اثر تصادفات رانندگی و راه‌کارها برای جلوگیری از حوادث را اعلام کند.

 
برپایی همایش سلامت؛ پنج‌شنبه‌شب هرهفته در بوستان مادر

رییس کمیسیون بهداشت شورا به برگزاری همایش سلامت با موضوع‌های مختلف پنج‌شنبه‌شب هر هفته در پارک مادر اشاره کرد و از شهروندان خواست در این همایش حضور یافته و از برنامه‌های آن استفاده کنند.

معصوم‌زاده به بیماری ایدز هم اشاره کرد و گفت: افرادی که مشکوک به بیماری ایدز هستند، در دوسه‌روز اولی که دچار شک شده‌اند، به مراکز تشخیص این بیماری در چهارراه فرهنگیان و چهارراه شهید مطهری مراجعه کنند.

وی افزود: هم‌چنین شماره‌تلفن 3655 پاسخ‌گوی سوالات محرمانه در رابطه با ایدز است.

رییس کمیسیون بهداشت شورا به اشغال 20 درصد از تخت‌های بیمارستان‌های کرمان توسط شهروندان استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به درآمدزایی گردشگری سلامت، از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردیم راه‌کارهای خود را در رابطه با افزایش گردشگر سلامت در کرمان ارایه کنند.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)