کد خبر: ۲۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تائید حکم دو نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد از طریق کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس‌های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند.
 احمد قربانی  اظهار داشت: محکومین (ع. ب) و (ر. ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش هستند در سال ۱۳۹۶ پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام قضایی اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیایی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می‌شود، کشف شده است.

وی تصریح کرد: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب‌ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل و عام مردم بی گناه کرمان را داشته اندکه قبل از هر اقدام ایذایی دستگیر می‌شوند.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنین این افراد باتوجه به شناختی که از جغرافیای استان وکشور و نیز شناختی که از فرهنگ وآداب و رسوم مردم داشته اند جهت قتل عام گسترده مردم و ترور بعضی از شخصیت ها، طرح‌های زیادی را به صورت مکتوب به گروهک داعش ارائه و خود نیز جهت اجرای آن طرح‌ها اعلام آمادگی کرده بودند.

این مقام قضایی اعلام کرد: متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات وهمچنین یکی از دانشگاه‌های مروج تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در کشورعربستان سعودی را دارد.

وی خاطرنشان ساخت:این افراد که دارای تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور هستند، ارتباطاتی نیز باعناصر اطلاعاتی بیگانه برقرار نموده و اطلاعات مربوط به زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و ... را به بیگانگان ارائه کرده اند.

قربانی اعلام کرد: با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و متهمین تحت عناوین مجرمانه‌ی جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس محکوم شدند و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: امنیت مثال زدنی و بی نظیر کشور جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان که کشور‌های منطقه در آتش جنگ و خونریزی می‌سوزند، نعمتی الهی و حاصل خون هزاران شهید است و بقای این امنیت مدیون تلاش شبانه روزی و هشیاری مراجع امنیتی و انتظامی می‌باشد.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنیت هرگز اجازه نخواهند یافت که امنیت پایدار منطقه به عنوان یک دست آورد بی بدیل را بازیچه خود قرار دهند و کلیه حرکات و فعالیت‌های افرادی که قصد خدشه به امنیت کشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام رمان (عج) بوده و قبل از هراقدام ایذایی در چارچوب قانون با ایشان برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی توصیه کرد: خانواده‌های گرامی مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند که ایشان طعمه دشمنان نظام شده و خدای ناکرده باعث پشیمانی خود و خانواده گردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)