کد خبر: ۲۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
افزایش پدیده نامبارک طلاق توافقی در استان کرمان و آسیب های آن؛
طلاق توافقی این روزها در جامعه ایرانی سبب شده تا فاصله بین تصمیم به جدایی تا طلاق به کمتر از چند روز کاهش یابد. آمار طلاق در سال های آینده از هر ساعت 16 طلاق به هر ساعت 19 طلاق برسد  طلاق توافقی در سال 97 نسبت به مدت مشابه در سه ماهه اول سال گذشته در استان کرمان حدود پنج درصد افزایش داشته است
 طلاق توافقی این روزها در جامعه ایرانی سبب شده تا فاصله  بین تصمیم به جدایی تا وقوع طلاق به کمتر از چند روز کاهش یابد. طبق پیش بینی ها آمار طلاق در سال های آینده از هر ساعت 16 طلاق به هر ساعت 19 طلاق برسد.

 محمد حیدرآبادی، مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان: طلاق توافقی طی سه‌ماهه‌ی ابتدای سال جاری یعنی سال 97 نسبت به مدت مشابه در سه ماهه اول سال گذشته در استان کرمان حدود پنج درصد افزایش داشته است

روزگاری فرهنگ  با  لباس سفید  به خانه  رفتن و با لباس سفید  از خانه  بخت  بازگشتن رکن  فرهنگ ازدواج ایرانی بود. فرهنگی که بعدها جای خود را  به طلاق آخرین  راه حل ممکن است، داد. هر چند که  تا دهه هفتاد ازدواج در جامعه ایرانی همچنان یکی از محکم ترین بنیان های ایرانی بود؛ بنیانی که  به این آسانی فرو نمی پاشید. 
جامعه در این دوره  به این عقیده گذشته  با لباس سفید رفتن و بازگشتن دیگر اعتقاد نداشت اما طلاق به معنای واقعی آخرین راه حل ممکن نبود. 

همین مساله سبب شد تا آمار طلاق سالیانه دردهه 70 چندان نگران کننده نباشد. اما به یکباره در اوایل دهه 80  طلاق جهش کرد به طوری که در اواخر این دهه طلاق از 80 هزار در سال به 140 هزار مورد رسید. هرچند که همه این آمارها نگران کننده است و به ویژه اینکه در سال گذشته 150 هزار مورد  طلاق در مقابل 750 هزار مورد ازدواج  صورت گرفته اما به نظر می رسد که این  روزها طلاق ایرانی هم  به مانند گذشته نیست.
اما طلاق های توافقی در استان کرمان در چه جایگاهی قرار دارد؟

 آنگونه که مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان می گوید  طلاق توافقی طی سه ماهه ی ابتدای سال جاری نسبت  به مدت مشابه سال گذشته در استان 5 درصد افزایش یافته است. گزارشی در همین  باره تهیه شده است که در ادامه  قابل مطالعه است.

طلاق توافقی این  روزها در جامعه ایرانی سبب شده تا فاصله  بین تصمیم به جدایی تا وقوع طلاق به کمتر از چند روز ختم  شود. در طلاق توافقی خبری از کشمکش برای گرفتن و دادن مهریه نیست. دراین طلاق زوجین دیگر نیازی به طی کردن پیچ و خم های دادگاه ها  را ندارند همچنان که در این طلاق ها سرنوشت  بچه ها از پیش تعیین  شده  است.
 همین سبب شده تا پیش بینی ها  از رشد بیشتر رقم طلاق توافقی  تا دو سال آینده خبر بدهد. بر طبق این پیش بینی آمار طلاق در سال های آینده از هر ساعت 16 طلاق به هر ساعت 19 طلاق برسد.

آسیب های طلاق توافقی

پوشیده نیست که طلاق توافقی در رخ دادن این حجم  بالای طلاق بسیار تاثیر گذار است. تاثیری که در کنار نقش 60 درصدی نارضایتی جنسی در طلاق ها در شکل گیری بحران های اجتماعی بسیار اثر گذار است. در گذشته طلاق مراحل پر پیچ و خمی داشت که در این پیچ و خم تعداد  قابل توجهی از زوجین  راضی به بازگشتن به زندگی و اصلاح تعامل با یکدیگر می شدند. همچنین که دادگاه هم چندین ماه صدور حکم  را به تعویق می انداخت.اما حالا صدور حکم چند  روز طول می کشد و این یعنی فاجعه  برای جامعه ایرانی.
طلاق در بین آسیب های اجتماعی از صد نمره 75 می گیرد که این ناشی از حجم بالای طلاق و تبعات پس از آن است.  افزایش شدید استرس فردی، گسترش روابط نامشروع، پدید آمدن روابط زنان سن بالا با پسرهای مجرد کم سن، همه و همه از تبعات ناگوار گسترش پدیده طلاق به ویژه از نوع توافقی است. 

افزایش 5 درصدی طلاق توافقی در استان کرمان

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان از افزایش 5 درصدی طلاق توافقی طی سه‌ماهه‌ی ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کرمان خبر داد.
به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد حیدرآبادی، با بیان این‌که در سه‌ماهه‌ی اول سال‌جاری، طلاق به درخواست زوجه 13درصد افزایش یافته و هم‌چنین صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج 8 درصد کاهش یافته است، به این‌که به‌طور معمول کارشناسان، اعتیاد و مشکلات اقتصادی را علت طلاق می‌دانند، اشاره و خاطرنشان کرد: عدم آموزش صحیح و کافی زوج‌های جوان پیش از ازدواج مهم‌ترین علت طلاق است.

حیدرآبادی با اشاره به این‌که دخالت خانواده‌ها بعد از عدم آموزش صحیح وکافی زوج‌های جوان از دلایل عمده‌ی طلاق است، افزود: بعضی از زوج‌های جوان در ابتدای زندگی اجازه‌ی دخالت خانواده‌ها را می‌دهند و والدین از جزییات زندگی مشترک آن‌ها اطلاع دارند و این مسأله موجب مداخله‌ی غیرمنطقی و حمایت‌های ناصحیح والدین در زندگی زوج‌های جوان می‌شود.

 زوج‌های جوان وابستگی خود را از خانواده‌ها کم کنند

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان بیان کرد: زوج‌های جوان باید وابستگی خود را از خانواده‌ها کم کنند تا به استقلال برسند و زندگی خودشان را مدیریت کنند.

حیدرآبادی با اشاره به این‌که درآمد ناکافی، اعتیاد، خیانت همسران و عدم توانایی موثر زوج‌های جوان با همسران خود از علت‌های دیگر طلاق در بین زوج‌های جوان است، اظهارکرد: عدم استفاده‌ی صحیح از فضای مجازی از جدیدترین علت‌های طلاق است که متاسفانه در افزایش این آمار موثر بوده است.
وی افزود: در فضای مجازی با انتشار مطالبی در خصوص استقلال زن و مرد، افراد به طلاق تشویق و ترغیب می‌شوند و اگر سطح سواد رسانه‌ای در افراد پایین باشد، بدون شک تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
قاضی دادگاه تجدید نظر استان کرمان گفت: یکی از ضروریات جامعه‌ی امروز ما هماهنگی بین‌دستگاهی به‌ویژه نهادهایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای آموزش‌های پیش از ازدواج فرزندان است.

 برگزاری جشن طلاق به بهانه‌ی استقلال بیشتر

حیدرآبادی با بیان این‌که متاسفانه قبح طلاق ریخته است، تصریح کرد: بعضی از زوج‌های جوان در ابتدای زندگی به شوخی یا جدی حرف طلاق را می‌زنند و حتی به بهانه‌ی استقلال بیشتر، صحبت از جشن طلاق، در فضای مجازی موج می‌زند که می‌تواند نگران‌کننده باشد.

وی گفت: نقش مشکلات اقتصادی را نمی‌توان در کاهش آمار ازدواج و به‌عنوان یکی از عوامل طلاق نادیده گرفت.

حیدرآبادی افزود: امیدواریم مسئولان در راستای تسهیل ازدواج و امرار معاش جوانان بی‌کار راه‌کارهای مناسبی پیش‌بینی کنند.
برچسب ها: طلاق ، خانواده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)