کد خبر: ۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
استان کرمان در حالی به رکورد دو ماه بلاتکلیفی در انتخاب استاندار نزدیک می شود که برخی از گزینه ها تحت تاثیر قانون مجلس از دایره کاندیدها خارج شده اند و فدایی همچنان گزینه اصلی است
 مجلس در روزهای گذشته با رای ۸۰ درصدی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سمت های دولتی، عملا زمینه را برای به کارگیری جوان ها و تزریق نیروهای جدید مدیریتی به بدنه دولت باز کرده است اما این قانون در صورت تصویب توسط شورای نگهبان چالشی جدید را در مقابل دولت قرار می دهد و بسیاری از مدیران ارشد بازنشسته که بارها سمت های مختلف دولتی را تجربه کرده اند باید با پست های خود خداحافظی کنند و مدیریت را در اختیار جوان ترها قرار دهند. اجرای این قانون تحول رو به جلویی را در مدیریت بسیاری از ادارات کل و سازمان ها ایجاد خواهد کرد.

این قانون دروازه دیدگاه های جدید مدیریتی و به خصوص مدیریت جهادی و ریسک پذیری در راستای خدمت رسانی به مردم را به روی آینده مدیریتی کشور باز خواهد کرد.

قانون منع به کارگیری بازنشسته ها که با ۱۹۴ رای موافق از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در مجلس رای آورد،  به کارگیری نیروی بازنشسته را به جز به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور  می شود را منع کرده است که البته انتخاب استاندار جزو این استثناء ها نمی باشد.

اما در استان کرمان که روزها در انتظار معرفی استاندار جدید بوده است با تصویب این قانون برخی از گزینه های مطرح برای تصدی این پست عملا حذف می شوند، این در حالی است که سخنگوی نمایندگان مجلس در استان کرمان طی هفته گذشته با مصاحبه با رسانه ها گزینه اصلی انتخاب استان کرمان را نام برده بود و انتظار می رفت این گزینه روز چهارشنبه گذشته به عنوان استاندار کرمان معرفی شود که این اتفاق نیفتاد.

نمایندگان مجلس که پس از استعفای استاندار سابق سعی کرده اند نقش تاثیر گذاری در انتخاب استاندار کرمان ایفا کنند طبق گفته سخنگو مجمع نمایندگان کرمان تاکید کرده بودند که در صورتیکه عدم انتخاب استاندار طی هفته گذشته از اهرم های قانونی استفاده خواهند کرد و حالا باید دید عملا چه اتفاقی در صفحه شطرنج وزارت کشور و مجمع نمایندگان استان روی خواهد داد.

آنچه که مسلم است در آستانه آغاز تحریم ها و چالش های اقتصادی موجود در کشور دلیل فرصت سوزی وزارت کشور در انتخاب استاندار کرمان سوالی است که در ذهن مردم کرمان بارها تکرار می شود.

این در حالی است که پس از یحیی کمالی‌پور، سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان حالا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم رفسنجان و انار نیز گفته است که و وزارت کشور پیگیر است که حکم دکتر فدایی، سرپرست فعلی استانداری را به عنوان استاندار کرمان بزند.

گفته می شود، محمد جواد فدایی گزینه اصلی استانداری کرمان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته ها نمی باشد و همچنان جزو کارمندان دانشگاه شهید باهنر کرمان محسوب می شود. با این وجود باید دلیل  تاخیر معرفی استاندار کرمان توسط دولت چیست و در نهایت چه کسی بر صندلی اتاق شماره هشت استانداری کرمان تکیه خواهد زد.

محمدجواد فدایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان و سرپرست کنونی استانداری کرمان، مسعود مرسل‌پور فرماندار قرچک و علی اصغر رستمی ابوسعیدی، رییس سابق دانشگاه پیام‌نور کشور به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری کرمان هستند.

استان کرمان که از مجموع ۳۱ شهرستان محروم کشور هفت شهرستان محروم را در خود جای داده است و یکی از استانهای استراتژیک کشور محسوب می شود که توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی و تحول در ساختاری اقتصاد مقاومتی و توانمندیهای بومی در آن از ضروریات محسوب می شود و تاخیر بیشتر در مدیریت اقتصادی این استان می تواند به توسعه و اقتصاد مقاومتی کرمان ضربه بزند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وحیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
نماینده ها حق دارند .. عملا جایگزین مدیران ارشد استان شده اند و مدیریت دولت در اختیار آنها قرار گرفته است و حق دارند به دنبال استانداری باشند که این تسلط همه جنبه ای خودشان را کامل تر کنند تا در انتخابات بعدی بیشتر بهره برداری کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)