کد خبر: ۲۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون امور عمرانی استانداری کرمان:
جانشین رییس ستاد بحران استان کرمان یادآور شد: قرار بود دستگاه‌های لرزه‌نگار را تهیه کنیم اما با نوسانات ارزی روبرو شدیم و فروشنده هر روز قیمت را بالا می‌برد در نتیجه صبر کردیم تا ارز به تثبیت برسد.
گفتارنو/ گروه جامعه: 

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: جهت نوسازی ۲۵۰۰ واحد در جنوب استان قول مساعد گرفته‌ایم.

به گزارش گفتار نو، سید مصطفی آیت‌اللهی ‌موسوی صبح امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با بیان این که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ استان کرمان شاهد وقوع حوادث طبیعی زیادی بوده بیان داشت: به دلیل وسعت ۱۸۳ هزار کیلومتری استان کرمان، انواع زیادی از حوادث طبیعی به وقوع می‌پیوندد که در شمال و چه در جنوب اتفاق بیفتد باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: در سال گذشته طرح جامع سیل تدوین شد که این طرح در پی وقوع سیل شهرستان بردسیر مطرح گردید.

آیت‌اللهی ‌موسوی اظهار کرد: در گذشته هنگام وقوع حادثه امکان ارتباط گرفتن بسیار مشکل بود زیرا مردم درصدد ارتباط با خانواده خود در محل وقوع حادثه بودند اما اخیرا ستاد بحران سیستم مخابراتی رادیوترانک را راه‌اندازی کرده که برای اولین بار در کرمان به عنوان پایلوت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: سومین دکل مخابراتی سیستم رادیوترانک در حال احداث است که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بعد از آن دیگر مشکل ارتباطی با دستگاه‌ها و سازمان‌ها در هنگام بحران از بین خواهد رفت.

آیت‌اللهی ‌موسوی گفت: طرحی جهت اطفا سریع آتش ارائه کردیم که با نصب منبع آب بر روی هلی‌کوپتر امداد در زمان وقوع حادثه بتوان سریعتر آتش را خاموش کنیم که منتظر اخذ مجوزهای لازم از جمعیت هلال احمر هستیم.

وی اذعان کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به کرمان قول مساعد دادند تا واحد‌های تخریب شده در اثر زلزله در شهرستان‌ها یک کوهبنان و راور بازسازی شوند و در حال حاضر واحد‌های تیپ یک ( کاملا تخریب شده) در شهرستان راور بازسازی و تحویل صاحبانشان گردیده و ۵۰۰ واحد در کوهبنان آماده تحویل می‌باشد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان افزود: در پی زلزله سال ۸۵ که در شهرستان زرند به وقوع پیوست به ۳ هزار و ۳۳۳ واحد تسهیلات به واحد‌های شهری و روستایی جهت بازسازی اعطا شد.
وی یادآور شد: در سفر اخیر رییس بنیاد مسکن کشور ۵ میلیون تومان به عنوان وام بلا عوض و ۱۰ میلیون تومان وام برای بازسازی واحد‌های روستایی و ۱۱ میلیون تومان جهت واحد‌های شهری تسهیلات به مناطق زلزله زده اضافه شد.

جانشین رییس ستاد بحران استان کرمان ابراز داشت: برای نوسازی ۲۵۰۰ واحد در جنوب استان قول مساعد گرفتیم تا بتوانیم مقاوم سازی را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: تعداد واحد‌های آسیب دیده در شهرستان راور ۲۰۰ واحد بود که کار نوسازی و بازسازی آن‌ها پایان یافت و در کوهبنان ۵۰۰ واحد بازسازی شدند.

آیت‌اللهی ‌موسوی گفت: در آتش سوزی سال گذشته شهرستان شهداد توانستیم به موقع آتش را خاموش کنیم که در غیر این صورت نصف نخلستان‌های شهداد در آتش می‌سوخت.

وی به دستگاه‌های لرزه‌نگار اشاره کرد و یادآور شد: قرار بود دستگاه‌های لرزه‌نگار را تهیه کنیم اما با نوسانات ارزی روبرو شدیم و فروشنده هر روز قیمت را بالا می‌برد در نتیجه صبر کردیم تا ارز به تثبیت برسد.

موسوی افزود: ۳۰ دستگاه لرزه‌نگار برای استان کرمان مصوب شده که بعد از خرید و نصب می‌توانیم عدد درست زلزله و محل دقیق آن را ثبت کنیم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)