کد خبر: ۲۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشت شورای شهر کرمان مطرح شد
فرشاد افزود: به‌زودی اجرای محور غربی-شرقی 45 متری کوثر و هم‌چنین احیای بخشی از بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار قرار می‌گیرد.

گفتارنو/ گروه شهر: 

اولین جلسهٔ شورای اسلامی شهر کرمان پس از تعطیلی ۱۵ روزهٔ شورا در تاریخ بیست و یکم مرداد ماه برگزار شد. علی خدادادی عضو غایب شورا در این جلسه بود.  

رئیس شورا صحبت‌هایش را با تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه و تبریک روز خبرنگار آغاز کرد و گفت: «تعطیلات ۱۵ روزه شورا را گذراندیم ولی در همین تعطیلات یک سری کارها پیگیری شد. از فرهنگ‌سراها بازدید کردیم، در حوزهٔ سرمایه گذاری شهردار محترم هم با سرمایه گذاران ملاقات و جلساتی داشتند. امیدواریم وضعیت جامعه به سمت و سویی رود که سرمایه‌گذاران انگیزهٔ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری را داشته باشند.»

 به گزارش گفتارنو، محمد فرشاد در مورد پل نیمه تمام سیدی بیان کرد: «بازدیدی از پل سیدی داشتیم و فکر می‌کنم پیشرفت خوبی در پروژه حاصل شده و انشالله در موعد مقرر به بهره برداری برسد.»
فرشاد افزود:  به‌زودی اجرای محور غربی-شرقی 45 متری کوثر و هم‌چنین احیای بخشی از بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار کرمان صحبت‌هایش را با گرامیداشت یاد محمد دانشور آغاز کرد و گفت:« محمد دانشور، متولد ۱۳۰۳ اولین خبرنگار خبرگزاری پارس که بعدا به خبرگزاری ایرنا در استان تبدیل شد. در سال ۱۳۲۸ به مجموعه شهرداری پیوست و به عنوان مسئول دفتر شهردار و روابط عمومی مشغول به کار شد. ۳۳ سال خدمات ارزشمند ایشان در عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی ادامه داشت تا سال ۱۳۶۱ که بازنشسته می‌شوند و تا ۵ شهردار بعدی به عنوان مشاور شهردار فعالیت کردند.»

 عالم زاده در ادامه با اشاره به  تصویب لایحه مدیریت پایدار درآمد و هزینه شهرداری‌ها در هیئت دولت افزود: دولت به موجب این لایحه اقدامات ارزشمندی برای شهرداری‌ها در زمینهٔ چگونگی وصول، نحوه وصول، اختصاص بیشتری از درآمدهای دولت به شهرداری‌ها را متقبل شده است. امیدواریم این لایحه هرچه زودتر در مجلس تصویب شود که شهرداری‌ها بتوانند خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارائه کنند.» 

شهردار کرمان در مورد پروژه‌های در دست بهره برداری هم عنوان کرد: «در این دوره جدید شهرداری، هم شورا و هم شخص من اصرار داشتیم که به جای شروع پروژه‌های جدید، اولویت با پروژه‌هایی باشد که قبلاً شروع شده‌اند و بعضاً سال‌های سال است که شهر را درگیر کرده‌اند. به عنوان مثال پل سیدی ۸-۹ سال است که شروع شده و در این دوره با مصوبات خوب شورا در حال به اتمام رساندن این پل هستیم.»

عالم زاده افزود: «متاسفانه در کشور اتفاقاتی می‌افتد که بعضاً از حیطه اراده ما خارج است. در جلسه‌ای که یک شب برای پل سیدی تصمیم گیری کردیم و صبح روز بعد پول خرید میل گرد را پرداخت کردیم ولی به دلیل تعطیلی، خرید به روز شنبه موکول شد. در همین دو روز میلگرد از ۴ هزار تومان به ۵ هزار تومان رسید. انتظارات از آینده را نمی‌شود ترسیم کرد و تصمیم درستی گرفت.»

عالم زاده در مورد پروژه میدان آزادی بیان کرد:«در مورد میدان آزادی جلسه‌ای در استانداری با حضور دکتر فدایی، داشتیم شهرداری منابع مالی را در اختیار قرارگاه خاتم گذاشت و قرارگاه هم تعهد کرد که پروژه میدان آزادی را تا آخر مهرماه به شهرداری تحویل دهند که امیدواریم به قول و تعهدشان عمل کنند.»

او در مورد سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری، عنوان کرد: «در هفته‌های اخیر رایزنی‌هایی را با تعدادی سرمایه‌گذار انجام دادیم، در حال مذاکره هستیم و امیدواریم اطراف مسجد امام که تملک‌هایش توسط شهرداری صورت گرفته تبدیل شود به یک مجموعه تجاری-تفریحی و توریستی که پروپوزالش تهیه شده که انشالله با تصویب شورای شهر این اتفاق نیز خواهد افتاد.»

عالم زاده در انتهای صحبت‌هایش توضیحاتی در رابطه با خرید و فروش ماشین‌های شهرداری بیان کرد و گفت:«در یکی دو هفتهٔ گذشته صحبت‌هایی در مورد خرید و فروش ماشین در فضای مجازی منتشر شده که لازم دیدم اصل جریان را بازگو کنم. در طی ۵-۶ سال اخیر شهرداری کرمان نتوانسته خودروی سبکی تهیه کند و عموما خودروها فرسوده هستند. حداقل نیاز داشتیم ۲۰ - ۳۰ دستگاه خودرو تهیه کنیم. به دلیل مشکلات مالی که در پرداخت حقوق پرسنل داشتیم، تصمیم شخصی من بر این شد که یک خودروی بسیار لوکس و گران که در اختیار شهردار بود، به مزایده گذاشته شود و از پول آن، حدود ۲۰ خودروی ایرانی تهیه شود که به فرمایش مقام معظم رهبری نیز عمل شده باشد.»


ایرانمنش، رئیس کمیسیون حقوقی عنوان کرد: تابلوهای حملی که در سطح شهر به وفور دیده‌ می‌شوند و بعضاً مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند. این شائبه ایجاد شده که نصب این تابلوها در جاهایی صورت گرفته که هیچ ضرورتی نبوده  است.  بعضاً دیده می‌شود جلوی بیمارستان که محل رفت و آمد بیماران است این تابلوها نصب شده‌اند. شائبه‌ای به وجود آمده که شرکت‌های خصوصی که حمل این ماشین‌ها را انجام می‌دهند، پارکینگ‌های در سطح شهر در این موضوع دخیل هستند که باعث نارضایتی شهروندان شده ماشینی که به پارکینگ منتقل می‌شود شاید نیم ساعت در پارکینگ نباشد ولی برای آزادسازی آن مبلغ ۵۸ هزار تومان به عنوان عوارض توسط شرکت تعاونی ناجا از شهروند گرفته می‌شود. از شهردار درخواست میکنم در این موضوع یک بازنگری انجام شود و با دید درآمدزایی به آن نگاه نشود.»

زهرا ایرانمنش، رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان عنوان کرد: «مجمع مشورتی روسای شورای کلان شهر ها پیشنهاد داده که یک روز فرهنگی برای هر شهر در نظر گرفته شود که نماد یک واقعه تاریخی یا فرهنگی باشد. از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم که کمک کنند و اطلاع رسانی کنند که صاحب نظران نظرات خود را تا دهم شهریورماه به دبیرخانه شورا ارسال کنند.»

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان خواستار نصب پست‌های برق در مناطق مسکونی فاقد پست برق شد و گفت: برخی اوقات توسط شهروندان ساخت‌و‌ساز انجام می‌شود، اما به‌دلیل نبود امکانات برق، بهره‌برداری از ساختمان‌ها به تعویق می‌افتد.

وی در عین حال با بیان این‌که طی چند روز گذشته شهردار کرمان این موضوع را دنبال کرده است، گفت: در این رابطه شهرداری باید زمین‌های موجود در نقاط مختلف را در اختیار اداره برق قرار دهد تا ضمن پرداخت وجه زمین توسط اداره برق، نسبت به ایجاد پست برق نیز اقدام کند. 

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز با بیان این‌که یکی از موضوعاتی که در جلسه با مدیرعامل برق شمال استان مطرح شد، نبود امکانات لازم برق در برخی نقاط شهر بود، گفت: در این رابطه با اداره برق مکاتبه کردیم تا زمین‌هایی را در اختیار این اداره قرار دهیم؛ ضمن این‌که به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری هم اعلام کردیم به مناطق ابلاغ کنند تا در هنگام تفکیک اراضی، بخشی از زمین به‌عنوان محل نصب تجهیزات مورد نیاز برق دیده شود.

ایرانمنش هم‌چنین خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی در شهر کرمان شد.

وی هم‌چنین به‌دلیل برپایی جشن ایثارگران از شهردار کرمان تشکر کرد.

شهردار کرمان نیز در ادامه، در رابطه با ساخت فرهنگ‌سرا در نقاط مختلف شهر کرمان گفت: در حال رایزنی با برخی خیران هستیم تا در زمینه‌ی ساخت فرهنگ‌سرا با مشارکت خیران در نقاط مختلف شهر اقدام شود.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز در این نشست از بازدید اعضای این کمیسیون از پروژه‌های عمرانی شهرداری در روز یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده خبر داد.

وی به اجرای فیبر نوری در شهر کرمان توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: مشکلات مسیر اجرای پروژه‌ی فیبر نوری برطرف شده و شهرداری می‌تواند فیبر نوری را به روش BOT اجرا کند.

کامیاب از بررسی موضوع و اجرای BRT از میدان آزادی تا میدان شهدا و اجرای آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به سخنان منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی در رابطه با تابلوهای «توقف مطلقاً ممنون حمل با جرثقیل» در نقاط مختلف شهر و حمل خودروهای شهروندان به پارکینگ‌ها گفت: وقتی تابلویی نصب می‌شود، حکم قانون را دارد و شهروندان باید به قانون احترام بگذارند.

وی در عین حال در رابطه با تعدد تابلوها در نقاط مختلف شهر گفت: البته به نظر می‌رسد آمایش این تابلوها ضروری است.

چناریان هم‌چنین به سامان‌دهی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر کرمان اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، بهترین کار بود و به‌زودی شهروندان نتیجه‌ی این اقدام را می‌بینند.

در ادامه، ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا به افزایش تصادفات و مرگ شهروندان به‌ویژه عابران پیاده در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌ها افزایش نور و هم‌چنین اصلاح هندسی در برخی معابر موجب کاهش تصادفات و تلفات انسانی خواهد شد.

وی هم‌چنین به برخی موضوعات ازجمله نبود مسیر مناسب برای عبور معلولان در ورودی بازار کرمان، نبود مسیر مناسب برای معلولان در میدان شهدا، نبود مسیر مناسب برای عبور معلولان روبه‌روی بهزیستی، مستهلک‌شدن سطل‌های زباله در پردیسان قائم، خطر ریزش دیوارها در برخی نقاط شهر، به‌سازی مسیر پیاده‌روی در پردیسان قائم، نبود خط عابر پیاده در میدان آزادی، ارایه‌ی راه‌کارهایی برای جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر کرمان، اختصاص تخفیف مکان‌های تفریحی و ورزشی متعلق به شهرداری برای ایتام، استفاده از استارت‌آپ تفکیک از مبدأ زباله‌ها با استفاده از نرم افزار تلفن همراه، نصب سرعت‌کاه در ابتدای بولوار سیدی (تقاطع نجیب‌زاده) برای کاهش تصادفات، استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد مبتنی بر سلامت برای هم‌افزایی جهت افزایش سواد سلامت و نصب نقشه‌ی سرویس‌های بهداشتی بازار بزرگ کرمان اشاره کرد و خواستار بررسی و رفع این مشکلات شد.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این رابطه گفت: موضوعاتی که خانم معصوم‌زاده جمع‌آوری و ارایه کرده‌اند، یک فرصت برای رفع برخی از مشکلات شهروندان در شهر کرمان است.

در ادامه، عالم‌زاده، شهردار کرمان، در رابطه با حل این مشکلات قول مساعد داد.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز در این نشست به ساخت و تعریض معابر شهری اشاره کرد و گفت: گاهی برخی شهروندان 30 سال برای تملک ملک مسیری خود ازسوی شهرداری کرمان معطل می‌مانند و نمی‌توانند هیچ اقدامی در ملک خود انجام دهند که با توجه به نبود منابع مالی برای تملک این املاک، باید در این رابطه چاره‌اندیشی کرد.

عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: این موضوع دغدغه‌ی ما هم محسوب می‌شود؛ چراکه نمی‌توانیم به‌طور مثال پس از 30 سال، حق‌و‌حقوق مالکانه‌ی شهروندان را نادیده بگیریم، اما به‌دلیل نبود منابع مالی برای تملک املاک مسیری، در حال حاضر در هر منطقه سه اولویت برای تملک املاک مسیری در نظر گرفته‌ایم.  

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید ایزدی
|
United States
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
به نظر من پروژه BRTدردی از مشکل حمل ونقل عمومی کرمان دوا نمیکند چه بسا حجمی از خیابان شریعتی رو میگیرد و معضل ترافیک چندبرابر خواهد شد،brtنیازمند خیابان باعرض مناسب است نه خیابان بهشتی وشریعتی کرمان،اگر پروژه ترامبوا در کرمان کلید بخوره الان بهترین زمان اجرایش است،چون به هرحال ریل گذاری وخرید واگن های ترامبوا هم خودش یکی دو سال زمان خواهد برد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)