کد خبر: ۲۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل گل گهر در نشست هم اندیشی معین اقتصادی شهرهای سیرجان و بردسیر:
نشست هم اندیشی معین های اقتصادی شهرهای سیرجان و بردسیر با هدف بررسی روند اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان های سیرجان و بردسیر برگزار شد.
نشست هم اندیشی معین های اقتصادی شهرهای سیرجان و بردسیر  با هدف بررسی روند اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان های سیرجان و بردسیر برگزار شد.
 
در این نشست که باحضور مهندس تقی‌زاده  مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بعنوان معین اقتصادی منطقه ۷(شهرهای سیرجان و بردسیر) ، حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، دکتر مکی‌آبادی فرماندار سیرجان و مهندس نجف پور فرماندار بردسیر و همچنین جمعی از مدیران شرکت های فعال منطقه گل گهر بعنوان معین‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرهای سیرجان و بردسیر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مهندس تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، به پتانسیل شهرستان سیرجان برای تبدیل شدن به شهری صنعتی اشاره کرد. وی در ادامه رسالت شرکت گل‌گهر در این زمینه را ایجاد روحیه صنعتی در شهرستان دانست. وی افزود : سیرجان همانند شهرهای اصفهان و اراک پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به شهری صنعتی را دارد. ایجاد شهرک صنعتی گامی مهم در این زمینه است که شرکت گل‌گهر در این زمینه قدم های خوبی برداشته و درحال حاضر لازم است تا زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم شود و با حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، این شهرک رونق یابد و صنایع پایدار در شهرستان ایجاد شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت گل‌گهر به نقش صنایع پایین‌دست در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: یک واحد آهن‌اسفنجی 200 شغل مستقیم ایجاد می‌کند اما با سرمایه احداث چنین واحدی در زمینه صنایع پایین‌‎دستی همانند قطعه‌سازی می‌توان 1000 شغل مستقیم در منطقه ایجاد کرد. 

وی در ادامه به ایجاد فرهنگ صنعتی شدن در منطقه اشاره کرد و افزود باید به‌سمت ایجاد فرهنگ صنعتی شدن در منطقه حرکت کنیم.
وی افزود: معتقدیم 90درصد قطعات مصرفی در مجموعه گل‌گهر امکان ساخت در شهرستان را دارد و همین امر می‌تواند زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر در ادامه به صنایع جانبی و نقش این صنایع در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد و سرمایه گذاری در بخش صنعت نسوز را بسیار مهم دانست و افزود توصیه من ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به زمینه نسوز، آهک، فروسیلیس و... است. 

در ادامه مهندس ناصر تقی‌زاده، به افتتاح کوره تونلی شرکت فولاد کاویان در چندماه آتی اشاره کرد و گفت محصول تولیدی از این کوره که Pig Iron است به‌زودی وارد بازار می‌شود، این محصول در کوره القایی به کار می‌رود و می‌تواند جایگزین قراضه شود. این محصول و کوره القایی ماده اولیه صنعت ریخته‌گری و تراشکاری است. همچنین با تولید Pig Iron امکان تولید فولاد آلیاژی در منطقه سیرجان فراهم می‌شود.

در ادامه جلسه فرمانداران سیرجان و  بردسیر و‌نماینده مردم در مجلس و نمایندگان معین‌های مختلف اقتصادی  به بیان نقطه نظرات خود پرداختند

برچسب ها: گل گهر ، معین اقتصادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)