کد خبر: ۲۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان مطرح کرد:
علی حسینی امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی افزود: برای استفاده از این قانون پنج هزار کارفرما به شعب اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان مراجعه و منتفع شدند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: 200 میلیارد تومان جرایم قانونی کارفرمایان استان از مجموع بالغ بر 600 میلیارد تومان بدهی معوقه آنان، مشمول معافیت شده است.

علی حسینی امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی افزود: برای استفاده از این قانون پنج هزار کارفرما به شعب اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان مراجعه و منتفع شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار موثری در دولت تدبیر و امید برای تسهیل فعالیت های کارفرمایان و بیمه شدگان انجام شده است تصریح کرد: برای کارفرمایان و افرادی که در زمینه توسعه تولید و اشتغال فعالیت می کنند در این دولت دستورالعمل بسیاری مصوب شده است..

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید طرح مشوق بیمه ای معافیت از پرداخت 20 درصد سهم کارفرما مصوب شده که بر این اساس فردی که اشتغال مازاد ایجاد می کند می توانن از این قانون استفاده کند و سازمان تامین اجتماعی میزان معافیت را به حساب بدهی دولت می گذارد.

حسینی افزود: تمدید قانون کمک به کارفرما در سال 97، نحوه محاسبه و بیمه حمل و نقل نفتی با نرخ چهاردرصد تصویب شده برای کارفرمایان و بخشودگی جرایم در دولت تدبیر و امید در سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است .

وی اظهار داشت: تقسیط بدهی کارفرما تا 45 قسط توسط سازمان تامین اجتماعی جهت تسهیل امور در استان ها برداشته شد و این سازمان با ارائه یک چک بدهی را قسط بندی می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: کارفرمایان و بیمه شدگان به عنوان مالکان اصلی سازمان تامین اجتماعی ولی نعمت و شرکای این سازمان هستند و پول ورودی به این سازمان حق مردم است و برای هزینه در محل خود، حساسیت بیشتری نسبت به بیت المال وجود دارد.

وی افزود: ماهیانه 150 میلیارد تومان حق بیمه در استان کرمان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود ، در حالی که 180 میلیارد تومان تعهدات قانونی و پرداختی این سازمان است و مابقی این مبلغ از راه سرمایه گذاری های سازمان تامین می شود.

حسینی عنوان کرد: 108 هزار خانوار مستمری بگیر در استان کرمان، ماهانه مبلغ 130 میلیارد تومان مستمری دریافت می کنند.

وی گفت: 44 هزار کارفرما و 310 هزار نفر بیمه شدگان اجباری فعال بصورت مستقیم در این کارگاه ها و 150 هزار نفر بیمه شده خاص بصورت توافقی تحت پوشش سازمان در استان کرمان قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان افزود: این اداره کل 460 هزار بیمه شده اصلی با خانواده مستمری بگیران در مجموع حدود یک میلیون و 400 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

حسینی اضافه کرد: تامین اجتماعی یک سازمان درآمد و هزینه ای، عمومی و غیر دولتی است و بدون اتکا به پول نفت و مالیات منابع خود را تامین می ند لذا باید منابع آن تامین شود تا مستمری را پرداخت کند.

وی گفت: اگر منابع تامین نشود خانوارهای بسیاری با گرفتاری مالی مواجه می شوند زیرا حدود 70 درصد از مستمری بگیران این سازمان درآمد دیگری ندارند.

حسینی افزود: خدمات غیرحضوری جهت تسهیل امور و کمک به کارفرمایان تعریف شده است و امروز 95 درصد از 44 هزار کارفرمای استان کرمان بصورت غیرحضوری لیست های خود را به این اداره کل ارسال می کنند و خدمات یاد شده از سفرهای غیرضروری جلوگیری می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ابراز کرد: این سازمان امروز به محل کار و منازل مردم آمده است و پورتال نمایش بدهی، دیدن پرونده مطالباتی، بازرسی ها، نوبت دهی، برگ پرداخت، پرداخت حق بیمه شدگان خاص، سامانه سوابق بیمه شدگان، فیش حقوقی مستمری بگیران، ابلاغ الکترونیکی، ثبت درخواست و اعتراضات، پرداخت غرامت دستمزد، کمک هزینه بارداری و کفن و دفن بصورت غیرحضوری انجام می شود.

وی گفت: بیمه شدگان و کارفرمایان شریک اجتماعی این سازمان هستند لذا باید در راستای مطالبات آنان گام برداریم.

حسینی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان با تسهیل شرایط در راستای رسیدن به خواست و مطالبات بیمه شدگان و کارفرمایان در چارچوب ضوابط فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور است تاکید کرد: این سازمان تامین اجتماعی هم اکنون تعداد بسیاری کارفرما و بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)