کد خبر: ۲۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان:
حمید ملانوری به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در مصلای بزرگ امام علی‌(ع) ضمن پاسداشت هفته دولت از حکومت اسلامی و شکل‌گیری آن در کشور گفت و اظهار داشت: در سال 57 مدیریت اجرایی کشور تغییر و در قالب یک دولت اسلامی ظهور کرد که یک موهبت الهی برای کشور ما محسوب می‌شود.
حمید ملانوری  به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در مصلای بزرگ امام علی‌(ع) ضمن پاسداشت هفته دولت از حکومت اسلامی و شکل‌گیری آن در کشور گفت و اظهار داشت: در سال 57 مدیریت اجرایی کشور تغییر و در قالب یک دولت اسلامی ظهور کرد که یک موهبت الهی برای کشور ما محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان ادامه داد: در آن سال، کشور ما به دموکراسی رسید و مدیران اجرایی آن را مردم با واسطه یا به صورت مستقیم انتخاب کردند و هنوز هم ادامه دارد.

وی روی کار آمدن دولت‌ها را نتیجه انتخابات آزاد و بی‌طرفانه در ایران خواند و ابراز کرد: از اول انقلاب اسلامی تاکنون 12 دولت روی کار آمده و کشور را از نظر اجرایی مدیریت کرده‌اند.

ملانوری به 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و در این باره گفت: امسال در حالی 40 سالگی انقلاب را گرامی داشته و آن را جشن می‌گیریم که می‌توانیم مدعی شویم که انقلاب ما به توان و ثبات خود رسیده است.

وی عنوان کرد: البته فراموش نشود که در طول این 40 سال ما روزی نداشته‌ایم که تحریم، دشمنی و ... ملت ما و کشور ما را تهدید نکند، ملت ایران تهدیدهای بزرگ و تحریم‌های عظیم را به خود دیده و آن را پشت سر گذاشته ولی اکنون یک قدرت صاحب نظر در نیا مطرح است، این قدرت و عظمت، نتیجه رهبری امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی و همین طور تلاش دولت‌ها در طول این دوران است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان ادامه داد: باید این موهبت الهی را قدر بدانیم تا بتوانبم به اهداف والای انقلاب اسلامی در دنیا دست یابیم.

ملانوری آگاهی را مهمترین اقامات بعد از انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها این است که مردم و نیروی انسانی ما آگاهی و بینش داشته و از مسوولان خود مطالبه کنند.

وی اضافه کرد: در دوران انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش هم از نظر ساختاری و هم از نظر سرمایه انسانی به‌روز شد و نرخ سواد از 47.2 درصد به بالای 95 درصد رسید.

وی تصریح کرد: رشد و توسعه واحدهای دانشگاهی در کشور و همین طور در کرمان، درخشان بوده و در هر شهرستان و حتی بخش‌های کشور یک واحد دانشگاهی وجود داشته و پذیرای دانشجویان هستند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از نظر رشد علمی در رتبه برتر دنیا است، تاکید کرد: در دوران قبل از انقلاب، رتبه 40 دنیا را در اختیار داشتیم و در جایگاه علمی نیز در رتبه 52 این رنکینگ قرار داشتیم در حالی که امروز رتبه 17 را داریم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان اضافه کرد: رتبه‌های علمی و سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای و .. نیز کشور ما در دنیا رتبه‌های زیر 10 را در اختیار دارد.

وی عنوان داشت: در حوزه سلامت، قبل از انقلاب، پزشکان خارجی بیماران ما را ویزیت می‌کردند ولی اکنون ما پزشک را صادر می‌کنیم و در دورترین روستاهای کشور مرکز بهداشت داریم.

ملانوری پیشرفت‌های حوزه دفاعی کشور را درخشان توصیف کرد و ادامه داد: امروز در حوزه تسلیحات و تجهیزات دفاعی به یک قدرت برتر تبدیل شدیم و به بسیاری از کشورها می‌توانیم کمک کرده و تاثیرگذار باشیم.

وی به اقتصاد و مشکلات آن اشاره و تاکید کرد: امروز شاهد اتفاقاتی در حوزه اقتصادی بوده و فراخوان‌ها  و تحرکاتی را شاهد هستیم.

ملانوری ادامه داد: سال‌ها قبل، علیه ما یک جنگ نظامی را تحمیل کردند اما ما نظام نوپا را مدیریت کردیم و پیروز شدیم، گروه‌های تروریستی و تکفیری نتوانستند پیش بروند و شکست خوردند.

وی ابراز داشت: بعد از جنگ، دشمن جنگ نرم را راه‌اندازی کرد و می‌خواست اعتقادات و فرهنگ مردم را از هم بپاشاند ولی نتوانست به اهداف خود برسد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه دشمن امروز وارد جنگ اقتصادی شده است، اظهار کرد: اقدامات جنگ نرم و اقتصادی غیر قابل حس بوده و متوجه آن نمی‌شویم، آن‌ها قصد دارند با فشار اقتصادی، تحریم، بی‌اعتمادی و ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم، رهبری، دولت و تاثیرگزاران نظام فاصله بیندازد.

وی اضافه کرد: اگر احساس کردیم داریم بی‌انگیزه می‌شویم بدانیم که دشمن دارد به اهداف خود که همان ساقط کردن روحیه امید و انگیزه میان مردم و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی است، می‌رسد و می‌خواهد اردوگاه نظام اسلامی را تخلیه کند.

 وی تعامل میان مردم و سرمایه‌گذاران را نتیجه سیاست‌های دولت تدبیر و امید در کرمان خواند و تصریح کرد: راه‌اندازی مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان از اقدامات موثر دولت بود  که 75 هزار میلیارد تومان در کرمان سرمایه‌گذاری شد.

وی توسعه گردشگری را از دیگر اقدامات دولت دانست و ادامه داد: شاخص‌ترین مجموعه‌ها برای توسعه، گردشگری است، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در کرمان به 651 ثبت ملی رسیدیم و نوروز 97 نیز حدود 4 میلیون نفر وارد کرمان شدند که نتیجه همین سیاست گردشگرپذیر بوده است.

وی به اشتغال و ایجاد آن در کرمان اشاره کرد و گفت: در سال 96 با 113 درصد رشد، 39 هزار شغل ایجاد کردیم و در حوزه دانش‌بنیان نیز با 61 واحد در سال 96، صادرات آن را به 453 هزار دلار رساندیم.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)