کد خبر: ۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مصطفی آیت‌الهی‌موسوی معاون استاندار کرمان تشریح کرد:
"مصطفی آیت‌الهی‌موسوی" در خصوص برنامه‌های هفته دولت، ضمن گرامی‌داشت این هفته، گفت: در ایام هفته دولت عملکرد دولت در طول یک سال در معرض دید و اطلاع مردم قرار گرفته می‌گیرد تا مردم از اقدامات دولت در یک سال گذشته آگاه شوند.
معاون استاندار کرمان در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:
جزییات پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت در کرمان

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان جزییات پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت در استان کرمان را تشریح کرد.

"مصطفی آیت‌الهی‌موسوی"  در خصوص برنامه‌های هفته دولت، ضمن گرامی‌داشت این هفته، گفت: در ایام هفته دولت عملکرد دولت در طول یک سال در معرض دید و اطلاع مردم قرار گرفته می‌گیرد تا مردم از اقدامات دولت در یک سال گذشته آگاه شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی که در استان کرمان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: 305 پروژه عمرانی ملی استانی که از محل اعتبارات ملی یا استانی به مبلغ 467.5 میلیارد تومان تامین اعتبار شده‌اند، در این هفته آماده بهره‌برداری هستند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان از پروژه‌های که بخش خصوصی در آنها سرمایه‌گذاری کرده است، سخن به میان آورد و بیان کرد: استان کرمان به عنوان استان سرآمد در بحث جذب سرمایه‌گذار می‌باشد، لذا 615 پروژه که اعتبارات آنها به میزان 2 هزار و 698 میلیارد تومان است را بخش غیردولتی تامین اعتبار کرده است.

وی از بهره‌برداری 920 پروژه با اعتبار 3 هزار 166.5 میلیارد تومان در ایام هفته دولت در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: از 305 پروژه ملی استانی، 148 پروژه آن با اعتبار 270.8 میلیارد تومان به صورت ملی و 157 پروژه آن استانی با اعتباری بالغ بر 197 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

موسوی ادامه داد: جهاد کشاورزی استان 100 پروژه با اعتبار 110 میلیارد تومان اعتبار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با 76 پروژه روستایی، بیشترین تعداد پروژه‌ها را به لحاظ تعداد به خود اختصاص داده‌اند و همچنین به لحاظ میزان هزینه کرد در اجرای پروژه های نیز رتبه نخست متعلق به 4 پروژه بزرگ مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اعتباری حدود یک هزار و 840 میلیارد تومان در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که شهرستان کرمان با 61 پروژه با مبلغ 68.8 میلیارد تومان بیشترین پروژه‌ها را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: شهرستان کرمان، بردسیر و سیرجان نیز از پروژه های افتتاح در هفته دولت به ترتیب بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با اشاره به پروژه‌های بخش خصوصی، عنوان کرد: بیشترین پروژه‌ها مربوط به سازمان جهادکشاورزی جنوب استان با 153 میلیارد تومان اعتبار و بیشترین اعتبار نیز مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعتبار 2 هزار و 219 میلیارد تومان برای 5 طرحی که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد، هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که در بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسند برای 6 هزار و 183 نفر اشتغال به صورت مستقیم و در بخش دولتی برای حدود 4 هزار 500 نفر به صورت غیر مستقیم و مستقیم اشتغال ایجاد خواهند کرد.

موسوی به پروژه‌هایی که در این ایام کلنگ‌زنی خواهند شد نیز اشاره و افزود: 152 پروژه در این ایام عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد که اعتباری بالغ بر 507 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند که اعتبار 112 پروژه به میزان 338.9 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود و اعتبار 37 پروژه به میزان 108 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد ضمن آنکه 3 پروژه نیز با اعتبار 60 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان جیرفت با 26 پروژه با هزینه کرد 68.8 میلیارد تومان بیشترین کلنگ‌زنی را به خود اختصاص داده است.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با اشاره به اینکه به همه اهداف برنامه پنجم توسعه دست نیافتیم، بیان کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه برای همه دستگاه‌های مربوط به بخش زیربنایی، برنامه‌هایی در بخش دولتی و خصوصی مشخص شده و در حال حاضر براساس برنامه زمان‌بندی پیش می رویم و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه همه برنامه‌ها محقق شوند.

وی با بیان این مطلب که بیشتر پروژه‌های بخش خصوصی که در این ایام افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند مربوط به معین‌های اقتصادی مناطق هشتگانه استان می‌باشند، تصریح کرد: در حال حاضر 23 معین اقتصادی در استان در حال فعالیت می‌باشند و اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و با همت معین‌های اقتصادی برخی از مناطق ما مانند قلعه‌گنج در حال خروج از محرومیت می‌باشد.

موسوی از پروژه‌های عمران شهری نیز سخن گفت و اظهار کرد: مقرر شده است که پل سیدی شهر کرمان در 8 شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد و میدان آزادی نیز در مهرماه و همچنین پل غیر هم سطح ابوذر نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید و سایر پروژه‌ها نیز زمانبندی لازم برای آنها انجام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)