کد خبر: ۲۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنان دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی جمعیت توسعه و آزادی در جمع روسای حوزه ها(شهرستان ها)ی این تشکل
در مورد کادرسازي و استفاده از نيروي جوانان هم بايد توجه داشت که الآن اغلب نيروهايي که در شهرداري به کار گمارده شده اند جوان هستند. جوان يعني اينکه اغلب زير 20 سال سابقه فعاليت دارند. الآن هيچ نيروي بالاي 20 سال خدمتي در شهرداري وجود ندارد. در همين دوره شهرداري نيز حدود 113 نفر بازنشسته شده اند. ضمن اينکه شهردار ما هم با 40 و چند سال سن جزو جوانان محسوب ميشود. شهرداري در همين شرايط نامساعد مالي بسياري از پروژه هايي که روي دست شورا و شهرداري مانده بود را پيگيري کرد. پل باغملي با همه انتقاداتي که به آن وارد بود و ما ميبايستي آنرا به نتيجه برسانيم به پايان رسيد. پل سيدي پس از سالها مجددا فعال شد و در شهريورماه به نتيجه ميرسد. کارخانه آسفالت کرمان پس از مدتها فعال شد و الان آسفالت برخي معابر انجام شده است. البته اقداماتي که شورا انجام داده بيش از حوصله اين نشست است. اما جمعبندي سخنم در اين بخش اين است که ما بايد براي مسائل را به صورت دقيق مورد ارزيابي قرار دهيم.
آنچه می خوانید سخنان دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی جمعیت توسعه و آزادی در جمع روسای حوزه ها(شهرستان ها)ی این تشکل است

 بسیاری از مشکلات کشور به دلیل عدم توجه به فعالیت حزبی است
تشکیلات جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با تأنی و گام‌به‌گام پیش می‌رود و دلیل حضور همه شما بزرگواران در این تشکیلات این است که به کار تشکیلاتی و کار حزبی اعتقاددارید؛ و آن‌را برای آینده کشور مفید می‌دانید. کار تشکیلاتی و کار حزبی در کوتاه‌مدت مشقت فراوانی دارد و بایستی برای آن تلاش کرد و هزینه داد و هزینه هم هزینه مادی و معنوی است. ولی گام‌های ابتدائی مقداری دشوارتر است و در کشوری که تجربه موفق تشکیلاتی به‌ندرت وجود دارد فعالیت تشکیلات صبوری و حوصله می‌خواهد.

در حال حاضر هر چه جلوتر می‌رویم افراد بیشتری اعتقاد پیدا می‌کنند که بسیاری از مشکلات مملکت ما در چارچوب شکل دادن به اندیشه‌های انسان‌ها و تجمیع توان آنان در چارچوب تشکل‌های سیاسی یا اجتماعی قابلیت برطرف شدن دارد. لذا لازم است همه نیروهایی که احساس مسئولیت دارند؛ بتواند همفکری و همیاری کند و قدم‌به‌قدم جلو بروند.

حتی کسانی که قبلاً به تشکیلات اعتقاد نداشتند و به‌نوعی از کار تشکیلاتی و حزبی می‌گریختند و افتخار می‌کردند که بگویند ما به هیچ حزب و تشکیلاتی وابسته نیستیم؛ الآن اعتقاد پیدا کرده‌اند که بسیاری از مشکلات مملکت به خاطر خلأ فعالیت تشکیلاتی است.
در هر منطقه‌ای دلسوزان و افراد کارآمد و معتقد به کار حزبی و تشکیلاتی بایستی بنشینند و هم‌فکری کنند و متناسب با انتظارات هر منطقه تشکیلات را منسجم کنند، شکل دهند و تعالی ببخشند. بایستی در هر شهرستان و در مرکز استان دنبال افراد و نیروهایی باشیم که به توسعه سیاسی اعتقاددارند. واقعیت این است که توسعه سیاسی مقدمه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و اگر ما در توسعه سیاسی بلنگیم بقیه بخش‌ها هم آسیب می‌بینند.

 لزوم نگاه بلند مدت به فعالیت حزبی
نگاه ما به فعالیت حزبی نباید نگاه کوتاه مدت باشد. کسی بخواهد کار تشکیلاتی انجام دهد به این امید که وقتی حزبش برنده شد بتواند موقعیتی برای خودش یا برای اطرافیانش فراهم کند؛ در حقیقت کار تشکیلات اصیل انجام نمی‌دهد.

چون این بستر همیشه فراهم نیست و بعد از آنکه دید آنچه تصور می‌کرده به دست نیامده است؛ دچار سرخوردگی می‌شود. به همین دلیل در فعالیت سیاسی بایستی واقع‌گرا بود و بر اساس واقعیت‌های موجود جامعه حرکت کرد. کار تشکیلاتی را باید کسی انجام دهد که به فعالیت حزبی و لزوم آن اعتقاد داشته باشد.

درروند یک مبارزه سیاسی طبیعتاً وقتی‌که یک تشکیلات سیاسی مقدرات مملکت را ازلحاظ اجرایی به دست می‌گیرد از افراد توانمند استفاده می‌کند ولی اگر مقدرات تصمیم‌گیری و اجرایی در دست یک تشکیلات سیاسی نباشد طبیعی است که نمی‌تواند همه این مسائل را حل کند.

مراقبت کردیم حقی از مردم ضایع نشود
من چون خودم در جمعیت مسئولیت دارم و سال‌ها کار سیاسی هم انجام می‌دهم و در شورای شهر هم هستم از شورا مثال می‌زنم.
در انتخابات گذشته شورای شهر اصلاح‌طلبان برنده شدند. برخی از دوستان اصلاح‌طلب ما شاید این تصور را داشتند حالا که این جریان سیاسی برنده شد همه جوانان اصلاح‌طلب که در ستادهای اصلاح‌طلبان کار می‌کردند می‌توانند در شهرداری مشغول شوند.

آن‌هم در شهرداری مقروض کرمان که حتی برای به‌کارگیری یک نیروی قراردادی بایستی ده‌ها مجوز بگیرد که آن مجوزها هم اصلاً صادر نمی‌شود. وقتی که این تصور به حقیقت نمی‌رسد؛  در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند که اصلاح‌طلب‌ها برای ما کاری انجام نداده‌اند. ما نباید کل مأموریت شورا و شهرداری را در استفاده بیشتر از نیروهای اصلاح‌طلب خارج از مجموعه شهرداری خلاصه کنیم. شورا و شهرداری مأموریت‌های دیگری هم برعهده دارند که باید دید در آن زمینه‌ها شورا چگونه عمل کرده است.

در انتخابات شورای شهر اصلاح‌طلبان برنده‌شده‌اند و بایستی شهردار اصلاح‌طلبی را انتخاب کنند. اگر شهردار اصلاح‌طلبی را انتخاب نمی‌کردند این انتقاد وارد بود. اصلاح‌طلبان می‌گفتند باید یک شهردار اصلاح‌طلب منصوب شود؛ برخی مسئولان استان می‌گفتند نه شهردار قبلی باید ابقا شود؛ تحلیل ما در شورا این بود که باید شهردار تغییر کند تا مردمی که به شورای جدید رأی داده‌اند دچار سرخوردگی نشوند. با این تحلیل  شورا ایستادگی کرد و شهردار را تغییر داد.

ما بر اساس وعده‌ای که به مردم دادیم بایستی طوری حرکت کنیم که حقی از مردم شهر ضایع نشود. ضایع نشدن حق مردم این بود که شهرداری به سمتی برود که بهترین‌های شهرداری برای تصدی مسوولیت‌ها انتخاب شوند. در این دوره تلاش شد در مجموعه شهرداری از کارآمدترین نیروها استفاده شود چون کار، کار فنی و اجرایی است. از کسانی استفاده شود که پاک دست هستند، قوانین را می‌دانند و جنبه مدیریتشان قوی‌تر است و کسانیکه نسبت به زیر مجموعشان ارشدیت دارند از این‌ها به‌خوبی استفاده شود. این روند نباید بالعکس باشد و نیروهایی که کارآمدی دارند در پست‌های مدیریتی گمارده شوند. خوب این یکی از وعده‌هایی بود که به مردم دادیم.

در مورد کادرسازی و استفاده از نیروی جوانان هم باید توجه داشت که الآن اغلب نیروهایی که در شهرداری به کار گمارده شده‌اند جوان هستند. اغلب زیر 20 سال سابقه فعالیت دارند. الآن هیچ نیروی بالای 30 سال خدمتی در شهرداری وجود ندارد. در همین دوره شهرداری حدود 113 نفر بازنشسته شده‌اند. ضمن اینکه شهردار ما هم با 40 و چند سال سن جزو جوانان محسوب می‌شود.

شهرداری در همین شرایط نامساعد مالی بسیاری از پروژه‌هایی که روی دست شورا و شهرداری مانده بود را پیگیری کرد. پل باغملی با همه انتقاداتی که به آن وارد بود و ما می‌بایستی آن‌را به نتیجه برسانیم به پایان رسید. پل سیدی پس از سال‌ها مجددا فعال شد و در شهریورماه به نتیجه می‌رسد. کارخانه آسفالت کرمان پس از مدت‌ها فعال شد و الان آسفالت برخی معابر انجام شده است. البته اقداماتی که شورا انجام داده بیش از حوصله این نشست است. اما جمع‌بندی سخنم در این بخش این است که ما باید مسائل را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار دهیم. 

باید به فکر افزایش کارآمدی باشیم
ما وقتی از اصلاح‌طلبی سخن می‌گوییم یعنی باید به فکر افزایش کارآمدی باشیم. اگر به قانون رجوع کنیم و کارآمدی را افزایش دادیم امور کشور اصلاح می‌شود؛ اما اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان هم منافع جناحی را بر منافع ملی مقدم بدانند پس چه تفاوتی با دیگر نیروها دارند. تشکیلات ما باید با این رویکرد شکل بگیرد. ما باید بدانیم که درست‌کار کردن بر همه‌چیز اولویت دارد.

یکسری مسائل ساختاری و بنیادی است که همین فعالیت‌ها و همین کارهای سیاسی عمیق باید سیستم را به سمت و سویی ببرد که سیستم راه خودش را پیدا کند. سیستمی باشد که درست کار کند و نظارت کند.

من بسیاری از نواقص و گرفتارهایی که در جنوب استان و سایر نقاط استان هست را قبول دارم و ازاین‌جهت با شما همراهم؛ اما در صحبت‌های برخی دوستان گلایه‌هایی از برخی نمایندگان اصلاح‌طلب بود. از برخی فرمانداران گلایه شد. ببینید ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در چه شرایطی دست به انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس زدیم. در آن شرایط بهترین انتخاب ما همین بود که اتفاق افتاد. نگاه ما باید به مسائل به‌صورت نسبی باشد.

الآن در برخی شهرستان‌ها که دوستان گلایه داشتند اگر از خود شما هم بپرسند بسیاری از فرمانداران فعلی را انتخاب می‌کنید خوب در کنار آن‌ها برخی نیروها نیز دارای نقاط ضعفی هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)