کد خبر: ۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح شد
از نگاه بخش خصوصی متهم ردیف اول رکود وضعیت تولید در استان هستند. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان اما می‌گوید: « بانک‌ها سیبل شده‌اند» با حضور در ششمین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان دست‌تان می آید که شبکه بانکی استان هم کم چالش پیش پایش نیست. هم مطالباتی که لاوصول مانده اند و هم درخواست‌های متعددی که مدیران دستگاه های مختلف مطرح می‌کنند.

گروه اقتصاد/محبوبه فیروزآبادی: 

از نگاه بخش خصوصی متهم ردیف اول رکود وضعیت تولید در استان هستند. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان اما می‌گوید: « بانک‌ها سیبل شده‌اند»  با حضور در ششمین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان  دست‌تان می آید که شبکه بانکی استان هم  کم چالش پیش پایش نیست. هم مطالباتی که لاوصول مانده اند و هم درخواست‌های متعددی که مدیران دستگاه های مختلف مطرح می‌کنند.

به گزارش امید کرمان، مهدی میری جهرمی که معتقد است بسیاری از اظهار نظرها در خصوص عملکرد سیستم بانکی به دلیل اطلاعات ناکافی مطرح می‌شود، همان اول کار از همکارانش می‌خواهد که برای اطلع‌رسانی وقت بگذارند و می‌گوید: اگر اطلاع رسانی نکنیم، سیبل می‌شویم و نقل همه محافل»

او دو خواسته دیگر را هم مطرح می کند: کسی برای دریافت وام‌ ازدواج و وام بنیاد مسکن پشت باجه نماند. 

میری با بیان این‌که غرض شخصی با کسی نداریم در خصوص چالش‌های اجرای تبصره 18 توضیحاتی می‌دهد و در عین حال بر لزوم پاسخگویی مدیریت شعب بانک‌های استان به مقامات بالادست خود در تهران تاکید می‌کند و یادآور می‌شود : مطالبات ما از 5درصد بیش‌تر شود، باید تهران پاسخگو باشیم. مساله‌ای که از سوی برخی دیگر از مدیران بانک‌های مختلف استان تایید می‌شود تا در صف پرشمار چالش‌های شبکه بانکی استان قرار گیرد. می‌گویند مطالبات از دولت چالش بسیار بد شبکه بانکی است. در حالی که بر عدم تعادل ساختاری در اقتصاد اشاره دارند از بخش‌نامه‌هایی که برای حمایت از تولید صادر شده سخن می گویند. از عدم ابلاغ برخی از بخش‌نامه‌هایی که رسانه ای شده‌اند و منجر به عدم رضایت مشتریان از بانک‌ها و متهم شدن آن‌ها می‌شود گلایه دارند.  می‌گویند از تسهیلات استمهال کشاورزان خسارت‌دیده، همه می‌خواهند استفاده کنند در حالی که مشمولش نیستند. می‌گویند شبکه بانکی با تقاضای موثر مواجه نیست. 

سیتم بانکی همراه است
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان کرمان هم که در این نشست حضور یافته است به ارایه گزارشی از تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی استان اشاره می‌کند و می‌گوید:  بخش صنعت و معدن در 4 ماهه نخست سال جاری 25درصد تسهیلات شبکه بانکی را با عدد 14 هزارو513 میلیارد ریال به خود اختصاص داده است این در حالی است که 12 ماه سال 96 این عدد 43هزارو 904 میلیارد ریال بوده است . سهم کشاورزی 11 درصد و سهم خدمات 39 درصد، سهم صادرات واردات یک درصد، سهم مسکن 9 درصد ، بخش خوداشتغالی یک درصد و سایر 9 درصد تسهیلات است.

برپایه این گزارش 58هزارو 933میلیارد ریال در سال جاری تسهیلات توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است 

رضا سنجری با بیان این‌که جمع کل تسهیلات تکلیفی سال گذشته و چهار ماهه نخست امسال  که توسط سیستم بانکی  پرداخت شده 14 هزار 427 پرونده  و مبلغی معادل  800 میلیارد تومان است، می‌گوید:  نتیجه ای که من خودم از این آمار گرفتم این بود که  سیستم بانکی همیشه همراه بوده است ولی نحوه معرفی به بانک در خروجی پرونده ها خیلی تاثیر گذاشته است.

سنجری با بیان این‌که ظرف یک ماه گذشته 128 درصد رشد در معرفی پرونده نسبت به عملکرد 8 ماه قبل داشته ایم، می‌افزاید: تصورم بر این است که نحوه بررسی طرح ها باید در کمیته فنی رویکردش عوض شود و این تغییری که ما ایجاد کردیم باعث شده است این رشد را شاهد باشیم . 

بدون اینکه فشاری بر سیستم بانکی بیاید و بدون اینکه خدایی نکرده اجباری درکار باشد . فقط طرح هایی که کارشناسی تر به سمت بانکها رود نتیجه بهتری در خروجی بانکها دارد .

او با بیان این‌که تسهیلات تبصره 18 برای قانون بودجه 96 بود و الان در حال حاضر پذیرش پرونده جدید امکان پذیر نیست؛ می‌گوید:  خود اشتغالی آمار خوبی را داریم و همکاری بانکها در این بخش کاملا نشان می دهد که چیزی در حدود 98 درصد توانستیم اعتبار ات سال قبل را جذب کنیم و این نشان دهنده کمک بانکها است.  اگر چه این را هم می دانیم که وقتی را که برای یک پرونده 10 میلیون تومانی یا یک پرونده ی 300 میلیونی گرفته می شود واقعا یکی است و تسهیلات خود اشتغالی به دلیل اینکه تعداد پرونده ها زیاد است وقت بیشتری را از سیستم بانکی می گیرد.

او با بیان این‌که هیچ علاقه نداریم تسهیلات به طرحی داده شود که هیچ توجیهی ندارد می‌گوید: دو خواهش دارم؛ مانند گذشته در پرداخت تسهیلات روستایی همت مضاعف داشته باشید و دوم این‌که در بررسی پرونده ها تسریع و تعیین تکلیف شود. 

کارت ملی جدید بخواهید 
زین‌الصالحین رییس ثبت احوال استان که در این نشست حضور یافته است از مدیران شبکه بانکی می‌خواهد که به کارت‌ملی‌های قدیمی ترتیب اثر ندهند و ارایه خدمت به مشتریان را منوط به حداقل ثبت نام جهت دریافت کارت ملی های جدید کنند. صادقی مدیرکل کمیته امداد هم از شبکه بانکی در آستانه فصل مهر برای مددجویانش کمک می‌خواهد.

 اشک مدیرکل بازرسی استانداری هم به 19 هزار نامه  و 4هزار تلفن صامد سفر رییس جمهور به استان و شهرستان سیرجان اشاره می‌کند و می‌گوید: 2هزارو 214 نامه به شبکه بانکی ارجاع شده است که انتظار داریم تعیین تکلیف شوند اما تا این لحظه فقط 84 مورد تعیین تکلیف شده است. آماری که شبکه بانکی استان آن را نمی‌پذیرد و معتقد است نتایج پرونده ها در سیستم ثبت نشده وگرنه تعداد تعیین تکلیف‌شده ها فراتر از این عدد است. نهایتا مقرر می‌شود در نشست آتی این شورا که دبیر شورای هماهنگی بعدی هم تعیین خواهد شد، گزارش مبسوطی در این خصوص ارایه شود. 













نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)