کد خبر: ۲۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مطرح کرد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ معدنی به استان را تشریح کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ معدنی به استان را تشریح کرد.

مهدی حسینی نژاد درباره آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ معدنی به استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع که ما گردش مالی و دفاتر مالیاتی واحدها و صنایع معدنی را در استان داشته باشیم به استناد قانون و ماده 43 قانون برنامه ششم، به همین دلیل در جلسات شورای معادن استان به عنوان اولویت اصلی آن را دنبال کردیم.

وی افزود: با پیگیری هایی که انجام داده بودیم، در آخرین جلسه شورای معادن استان کرمان شورای هماهنگی بانکها و امور مالیاتی گزارشهای خود را ارائه دادند مبنی بر اینکه بخشی از این گردش مالی به استان انتقال پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اما مصوب شد با توجه به اینکه اهمیت انتقال این حسابها و هم اینکه واحدهای ما به واسطه عدم زیرساختهای مورد نیاز جهت خدماتی که سیستم بانکی باید به آنها ارائه دهد، دچار چالش نشوند برنامه زمانی بندی مطرح شد که تا پایان امسال بتوانیم 30 درصد از این حسابها و گردش مالی را در استان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه این موضوع به عنوان یک ظرفیت استان طی سالهای متمادی رخ نداده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع و مصارف بانکهای استان در حدی است که عموماً نمی تواند خدمات مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی استان را ارائه کند به همین دلیل این موضوع بر اساس نگاه کارشناسی دنبال می شود تا هم بتوانیم این گردش مالی را در استان داشته باشیم و هم اینکه واحدهای صنعتی بزرگ را دچار چالش نکنیم.

حسینی نژاد بیان کرد: با سیستم بانکی و دیبر شورای هماهنگی بانکها و مدیران عامل شرکتهای بزرگ استان جلسه کارشناسی داشتیم و بیان شد که توقع ما این بوده که این موضوع با سرعت بیشتری طی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه قانون و ماده 43 قانون برنامه ششم مدت زمان 5 ساله ای را برای این کار اختصاص داده است، یادآور شد: این زمان از ابتدای سال 96 آغاز شده اما با توجه به اینکه خدمات مورد نیاز این واحدها نیز قرار است انجام شود یعنی سیستم بانکی بتواند تسهیلات و فاینانس های مورد نیازشان را تامین کنند، وقتی منابع و مصارف بانکهای استان را رصد کردیم با توجه به این موضوع که سقف پرداخت تسهیلات استان به شدت پایین است متوجه شدیم این واحدهای بزرگ دچار چالش می شوند.

حسینی نژاد تصریح کرد: بر اساس کار کارشناسی که بر اساس نظرات خود واحدها و سیستم بانکی انجام شد مقرر شد بر اساس درصدبندی در سنوات برنامه این کار انجام شود.

وی عنوان کرد: ما کار زیرساختی را انجام می دهیم که سنوات قبل می بایست انجام شود و اگر این امر تحقق یابد طبیعتاً این تمایل سیستم بانکی و واحدها وجود دارد وجود دارد که بعد از برنامه ششم نیز این قضیه چون مسیر کارشناسی را طی کرده است، ادامه داشته باشد.

افتتاح 5 هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان در سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه بیان داشت: استان کرمان بهشت معادن کشور و نعمتهای خدادادی شامل مس، کرومیت، زغالسنگ و ... است که خداوند به این استان ارزانی کرده است که این ذخایر در کشور و خاورمیانه بی نظیر است و باید این ذخایر را به نحو مطلوب استفاده کنیم.

حسینی نژاد ابراز داشت: نعمتی که خدا به ما داده اگر قدرش را ندانیم به یک بحران تبدیل می‌شود اما اتفاقات خیلی خوبی که طی چند سال اخیر در استان کرمان اتفاق افتاده این ظرفیت خدادادی را به ظرفیت جدیدتری تبدیل کرده است،

وی با بیان اینکه در مجموع امسال 5 هزار میلیارد تومان پروژه را در استان کرمان افتتاح خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: استان کرمان در حوزه سنگ آهن در پایان سال 99 با تولید 10 میلیون تن شمش فولاد به عنوان قطب فولادی کشور شناخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان کرمان بیش از 5.8 میلیارد تن ذخایر اثبات شده و شناخته شده معدنی وجود دارد که 44 درصد این ذخایر در حوزه مس و 36 درصد در حوزه سنگ آهن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: اگر این ذخایر را همین‌گونه برداشت می‌کردیم به بحرانی تبدیل می‌شد اما در تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده در چند سال اخیر بیش از 36 هزار میلیارد تومان پروژه‌های تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده در استان کرمان افتاق افتاده که ظرفیت جدیدی ایجاد کرده است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: کناستره، گندله، آهن اسفنجی و صنایع پایین‌دستی را در استان دنبال کردیم و اتفاق افتاده و بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در حوزه کرومیت 60 سال به صورت خام استخراج و به صورت خام صادر می‌کردیم اما در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یکی از بزرگترین کارخانه های فروکروم در خاورمیانه را افتتاح کردیم که یک ظرفیت جدید اتفاق افتاده و نیاز آن کرومیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه اتفاقات خیلی بزرگ و خوبی در تکمیل زنجیره‌ صنایع مس رقم خورده است، افزود: بازاری برای تمام صنایع کوچک و متوسط در استان ایجاد شده که ظرفیت عظیمی برای راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط است اگر خوب مدیریت کنیم این پیوند را ایجاد کنیم به راحتی رونق در واحدهای کوچک و متوسط ایجاد می‌شود.

حسینی‌نژاد اظهار داشت: اقلام مصرفی که نیازهای شرکت ملی مس و همین‌طور گل‌گهر را که گرفتیم به طور خاص در گل‌گهر ماهانه 80 میلیارد  تومان نیاز فقط مصرفی دارند اگر به آن توجه شود بازار بزگی در استان خودمان ایجاد خواهد شد، در حوزه مس بالای 600 میلیارد تومان قطعات مصرفی است.

63 درصد واحدهای صنعتی مشکل بازار دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه ابراز داشت: بهره‌وری را در سال 96 و اوایل سال 97 رصد کردیم که 63 درصد واحدهای ما مشکل بازار داشتند و 43 درصد با بحث بهره‌وری مشکل داریم در حالی که بازارهای بزرگ، دانشگاه‌ها و نیروهای انسانی توانمند را داریم اما این مشکلات را هم درکنارش داریم.

حسینی نژاد با بیان این مطلب که اگر به ظرفیت استان توجه کنیم بسیاری از مشکلات که با آنها درگیر هستیم و می خواهیم در سطح ملی آنها را حل کنیم به راحتی در استان قابل حل است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در استان داریم عدم همکاری و تعامل با هم است ما در استان تشکل‌های صنعتی، انجمن‌ها را داریم اما ارتباط بین آن‌ها را اگر رصد کنیم متوجه این ضعف می‌شویم دانشگاه‌های استان یک ظرفیت بسیار بزرگی هستند که در قالب شورای معادن دیده شده که ارتباط بین واحدها را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدها در قالب رونق تصریح کرد: اگر بتوانیم از منابع مالی واحدهای بزرگ استان استفاده کنیم بالای 30 هزار میلیارد تومان برای 3 شرکت بزرگ استان است که اگر در بانک‌های استان داشته باشیم بحث تسهیلاتی که رونق تولید است و متاسفانه با نرخ 18 درصد پرداخت می‌شود به راحتی قابل مذاکره و قابل کم کردن نرخ سود تسهیلات توسط سیستم بانکی در استان کرمان خواهد بود که به عنوان یک سیاست کلان را دنبال می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)