کد خبر: ۲۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی باغات رفسنجان در مستثنیات افتاده و این مورد مشکل ایجا کرده و باغاتی که بالای 60 سال قدمت دارند و حصارکشی هستند اما بلاتکلیف مانده و نمی‌توانند سند بگیرند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی باغات رفسنجان در مستثنیات افتاده و این مورد مشکل ایجا کرده و باغاتی که بالای 60 سال قدمت دارند و حصارکشی هستند اما بلاتکلیف مانده و نمی‌توانند سند بگیرند.

با حضور تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از مدیران شهرستان جلسه شورای اداری این شهرستان بعد از ظهر امروز برگزار شد.

علیار اسکندری‌نسب فرماندار رفسنجان در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 320 هزار نفر و میزبانی قریب به 61 هزار نفر اتباع افغانستانی است، اظهار داشت: اگر خدمات خیران را کم کنیم عملکرد دولت به 10 تا 15 درصد از اول انقلاب تاکنون نخواهد رسید امسال اما این شهرستان با بحران جدی خشکسالی و کاهش درآمد کشاورزی مواجه شده است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به موضوع پلاک 2094 که 45 سال مردم در این مورد با مشکل مواجه بودند، افزود: ظرف چند ماه گذشته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال این مشکل برطرف شد و برای نهایی‌شدن موضوع، کمک مسؤولان را می‌طلبد که جمعیتی قریب به 4 هزار نفر از این مشکل بیرون خواهند آمد.

وی عنوان کرد: رفسنجان با 8 هزار هکتار وسعت و جمعیت ذکرشده، یک اداره ثبت اسناد جوابگوی مطالبات مردم نیست که یک ناحیه دیگر به این شهرستان اختصاص یابد این شهرستان 5 بخش و 5 شهر دارد که رسیدگی به مسائل مربوط به اسناد و املاک سخت است.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: در رفسنجان بحث اسناد ملکی کشاورزان یک مشکل دیگر دارد محدویت سازمان جهاد کشاورزی ایجاد کرده که زمین‌های کشاورزی از 2.5 هکتار کمتر نمی‌توانند سنددار شوند که امیدواریم این مشکل هم برطرف شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به افتتاح ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رفسنجان با 8 هزار هکتار زمین و وسعت بالایی که دارد با مشکلاتی مواجه هست و اداره اجراییات و اسناد می‌تواند مشکلات را در این زمینه برطرف کند.

وی بیان داشت: کارکنان اداره ثبت رفسنجان با کمترین امکانات زحمات زیادی می‌کشند و تلاش شبانه‌روزی دارند تمام اسناد به روز شده و انتظار داریم این دو امور حدنگار و اداره اجراییات میسر شود.

باغاتی با 60 سال قدمت اما بدون سند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به بحث باغات شهرستان اشاره کرد و افزود: بعضی باغات در مستثنیات افتاده و این مورد مشکل ایجاد کرده که این مشکل باید برطرف شود اگر قرار است ما طرح بدهیم، می‌دهیم باغاتی که بالای 60 سال قدمت دارند و حصارکشی هستند اما بلاتکلیف مانده و نمی‌توانند سند بگیرند.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان نیز در این جلسه گفت: در بحث تثبیت املاک تلاش گسترده‌ای در استان صورت گرفته و در پلاک 2094 رفسنجان شاهد همین قصه هستیم.

وی افززود: 3 هزار و 400 قطعه زمین که مشکلات فراوانی برای مردم درست شده بود که از سال 53 این مشکل ایجاد شده اما ظرف مدت این چند سال این بحث به سرانجام رسید.

ضرورت تسریع در روند استعلامات ثبت

حجت‌الاسلام شیخ‌علی هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: یک اداره ثبت با این حجم جمعیت و زمین‌ پاسخگو نیست مسأله املاک و سند مردم حل شود کمک بزرگی برای مردم است.

وی با بیان اینکه قطع بودن سیستم‌های دفاتر ثبت اسناد یک معضل شده که اگر به آن رسیدگی شود بر تسریع پاسخگویی به اسناد و استعلامات تأکید کرد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: امروز نیاز داریم کار مردم با کمترین زمان و سرعت بالا انجام شود و مسؤولان عیوب را برطرف کنند اگر مسأله املاک برطرف شود خیلی از مسائل قوه قضائیه هم برطرف خواهد شد و امنیت ایجاد می‌شود.


منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)