کد خبر: ۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد
«تحریم‌ها گریبان حوزه علمی را نیز گرفته است به‌طوری‌که سایت‌هایی که مقاله‌ها را جذب می‌کنند میگویند اگر کار در ایران انجام‌شده باشد آن را بررسی نمی‌کنیم .» این مطلب را معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در توجیه برگزاری همایش‌های سالانه بین‌المللی گفت و افزود: «ناچاریم همایش‌های بین‌المللی را برگزار کنیم تا بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم .»
گفتار نو/ سمیرا افشار کریمی: 

«تحریم‌ها گریبان حوزه علمی را نیز گرفته است به‌طوری‌که سایت‌هایی که مقاله‌ها را جذب می‌کنند میگویند  اگر کار در ایران انجام‌شده باشد آن را بررسی نمی‌کنیم .» این مطلب را معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در توجیه برگزاری همایش‌های سالانه بین‌المللی  گفت و افزود: «ناچاریم همایش‌های بین‌المللی را برگزار کنیم تا بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم .» 

به گزارش گفتار نو، دکتر عباس پرداختی با اشاره به اینکه یک آدم نابخرد در دنیا قلدری می‌کند و بقیه کشورها هم در اعمال تحریم‌ها به‌خصوص در زمینه‌های علمی او را همراهی می‌کنند گفت: اگر قرار باشد باوجوداین محرومیت‌ها ما نیز به این محدودیت‌ها دامن بزنیم و ارتباط بین‌المللی خود را قطع کنیم و منفعلانه برخورد کنیم قافیه را باخته‌ایم. ما در سال‌های گذشته سالی یک یا دو کنگره برگزار می‌کردیم اما امسال سه کنگره برگزار کردیم. چراکه تأکید وزارت بهداشت بر این بوده و هست که در بخش بین‌الملل این کنگره‌ها برگزار شوند.

پرداختی در ادامه به همایش‌های بین‌المللی که امسال برگزار می‌شوند اشاره کرد و افزود: دوازدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی ایران در مهر 97 برگزار می‌شود.

او با یادآوری اینکه دانشگاه هاروارد استادش را به هر کنگره‌ای نمی‌فرستد خاطرنشان کرد: سری‌های قبل دو نفر از اساتید علوم پزشکی هاروارد در کنگره‌ها شرکت می‌کردند ولی امسال چهار نفر در دومین همایش کنگره بین‌المللی پزشکی افضلی پور که با محوریت آسیب‌شناسی پاتولوژی است شرکت می‌کنند.

او دیگر شرکت‌کننده‌ها را از انگلستان، استرالیا، دانمارک و یکی د و تا از کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه اعلام کرد و گفت: حضور این کشورها به پهنای کیفی این همایش‌ها منجر خواهد شد.
او همچنین از برگزاری اولین همایش انجمن دندان‌پزشکی کودکان ایران که برای اولین بار در کرمان به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود خبر داد و گفت: در این کنگره از کشورهای انگلستان، هلند، کرواسی، امریکا و کانادا سخنران داریم.

پرداختی همچنین از افتتاح مجموع تالارهای همایش احسان در حاشیه برگزاری همین کنگره در انتهای آبان ماه خبر داد و افزود: این مجموعه تالارهای همایش از طرف اداره اوقاف ساخته‌شده‌اند و در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند که می‌توانند میزبان خیلی از همایش‌های کشوری باشند.

پرداختی افزود: در همین راستا بر طبق نمایه اسکوپوس که یکی از پایگاه‌های مهم استنادی علمی در دنیا است. دانشگاه علوم پزشکی کرمان طبق آخرین آمار در شهریور 97 حدود 4158 مقاله بین‌المللی داشته است؛ که بیشترین آن یعنی 176 مقاله از حدود 609 مقاله بین‌المللی با محققین مربوط به ایالت متحده آمریکا بوده است.

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان بابیان این‌که مجموعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی استان، متشکل از 44 استاد، 87 دانشیار، 335 استادیار و 23 نفر مربی و ده نفر هیئت‌علمی پژوهشی است، تعداد کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان را 5 هزار و 421 نفر برشمرد و افزود: از این میان نهصدو 46 نفر تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و پی اچ دی هستند؛ و پانصدو 5 نفر دستیار تخصصی بالینی که تعدادی از آن‌ها در مقطع فوق تخصص مشغول به تحصیل‌اند و تعدادی در دو مرکز فلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی، فلوشیپ نوزادان و فلوشیپ غدد مشغول آموزش هستند.

او رکن اساسی دانشگاه علوم پزشکی را دانشجویان خواند و افزود: برگزاری مدارس آموزش پژوهش جزء رویکردهای ثابت ما است. برای اینکه پژوهش را آموزش دهیم و آن را نهادینه کنیم یکسری مدارس را برگزار کردیم مانند مدرسه بین‌المللی مغز و اعصاب که سال گذشته برگزار شد. در همین راستا در دی‌ماه امسال نیز مدرسه زمستانی پژوهشی را داشته‌ایم که به همت کمیته تحقیقات و پژوهش دانشجویی و زیر نظر معاونت تحقیقات و پژوهش برگزار شد. همچنین دهم تا پانزدهم شهریورماه مدرسه تابستانی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد؛ که 45 دانشجو در این مدرسه فعال هستند.

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز خرسندی از اینکه کرمان برای اولین بار توانست در بخش پژوهشی کشورهای جهان اسلام جزء ده دانشگاه برتر قرار گیرد عنوان کرد: شاید جایگاه دهم برای کرمان راضی‌کننده نباشد و ما باید تلاش کنیم که کرمان در سال‌های آینده چند پله صعود کند؛ اما همین‌که برای اولین بار اسم دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این فهرست قرارگرفته است افتخار بزرگی است.

 او گفت: در حال حاضر که ما تحریم مالی و علمی هستیم می‌توانیم با جذب اعتبارات بین‌المللی پژوهشی بسیار موفق‌تر عمل کنیم در همین راستا ما توانسته‌ایم دو برند معتبر پژوهشی از مجموعه انستیتو ملی سلامت آمریکا را جذب کنیم و جزء نادرترین دانشگاه‌ها در کشور بوده‌ایم که توانسته‌ایم این برندها را جذب کنیم.

 پرداختی رتبه کرمان در حوزه فناوری را رضایت‌بخش خواند و اعلام کرد: از بین 64 دانشگاه علوم پزشکی کشور که در سال 2016 رتبه دهم بوده‌ایم توانستیم با دو پله صعود در 2017 که اخیراً آمار آن منتشرشده است رتبه هشتم را کسب کنیم.

او برگ برنده دانشگاه‌ها را کارآفرین شدن آن‌ها خواند و گفت: کرمان به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های کارآفرین و سودآور می‌رود به‌طوری‌که در سومین جشنواره تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته که اردیبهشت‌ماه امسال در دبی برگزار شد دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح شد و 24 طرح قابلیت تجاری شدن در دبی داشتیم. سال گذشته در جشنواره کارآفرینی یا تجاری‌سازی در دبی یکی از محصولات مرکز رشد کرمان به مبلغ سه میلیون دلار خریداری شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)