کد خبر: ۲۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
حسینی‌نژاد در پاسخ سوالی مبنی بر نقش سازمان صنعت معدن و تجارت بر وضعیت بازار و قیمت‌ها خاطرنشان ساخت: این سازمان وظیفه قیمت‌گذاری بر ۵۰_ ۶۰ قلم کالای سبد خانوار را برعهده داشت اما این وظیفه به وزارت کشاورزی محول شد که این سازمان هم بحث قیمت‌گذاری میوه شب عید را رصد می‌کند و به بقیه موارد ورود نکرده و از طرف دیگر سازمان صنعت معدن و تجارت نیز اجازه ورود ندارد.

گفتارنو/ مهدیه هاشمی: 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: در جهت شفاف‌سازی و فضای آزاد برای سرمایه‌گذاران در استان از ۲۵ شهریور مرحله سوم آزادسازی محدوده‌های معدنی انجام می‌شود تا برای افرادی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند شرایط عادلانه و مساوی باشد.

به گزارش گفتار نو، مهندس حسینی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت یکی از دستگاه‌هایی است که ۳۹.۷ درصد از GDP کشور را ایفا می‌کند که از این آمار نقش حوزه معدن در استان و کشور مشهود است.

وی افزود: بیش از ۴۵ درصد GDP معادن کشور در استان کرمان است و امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی وصول کرده در حالی که سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که به استناد قانون از این ظرفیت جهت توسعه استان استفاده می‌شود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: برای تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان در حوزه معدن ۱۱.۴ درصد رشد برای استان پیش‌بینی شده که ۳.۷ درصد آن را در بهره‌وری محقق شده است که یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت معادن استان است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۴۵۵ پروانه معدنی با استخراج سالانه ۶۳ میلیون تن مواد معدنی در استان را شاهد بودیم که ۲۱ درصد معادن کل کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: ۴۴ درصد ذخایر کشف شده استان  در حوزه مس، ۵.۸ میلیارد است که ۳۶ درصد در حوزه سنگ آهن، ۳ درصد در حوزه زغالسنگ و نیم درصد در حوزه کرومیت است.

وی ابراز داشت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد افتتاح داشتیم و امسال در حوزه کرومیت، کنستانتره و مس افتتاح انجام شده همچنین در هفته دولت بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح داشتیم و تا پایان سال قریب به ۵هزار و پانصد میلیارد تومان بهره‌برداری خواهیم داشت.

حسینی‌نژاد با ابراز امیدواری از این که در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد بازار با تکیه بر ظرفیت‌های استان باشیم افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده عمده‌تربن مشکل واحدها، بحث نقدینگی، بازار و فقدان ثبات قیمت‌ها است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت استان این دو مشکل مرتفع شود و صنایع بزرگ بتوانند راهگشای بسیار خوبی در جهت واحد‌های کوچک باشند و بازار بین این دو واحد ایجاد کند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی یادآور شد: بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان پروژه آماده داریم در حوزه صنعت و معدن استان داریم که ۳۵ هزار میلیارد تومان آن آماده بهره‌برداری است.

حسینی‌نژاد ابراز داشت: در جهت شفاف‌سازی و فضای آزاد برای سرمایه‌گذاران در استان از ۲۵ شهریور مرحله سوم آزادسازی محدوده‌های معدنی انجام می‌شود تا برای افرادی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند شرایط عادلانه و مساوی باشد و بعد از این تاریخ هیچ ویرایش صورت نمی‌پذیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان ساخت: تاکنون ۳۸۹ محدوده مشخص شده که ۲۸۰۰ کیلومتر از مساحت کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که به زودی استان کرمان قطب فولاد کشور می‌شود گفت: طبق پیش‌بینی افق توسعه تاکنون ۱۰ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن فولاد محقق شده  که ظرفیت بالایی است.

حسینی‌نژاد به فعالیت‌های معدنی کوه‌شاه اشاره کرد و بیان داشت: یک پروانه اکتشاف بر اساس قانون در سنوات گذشته صادر کردیم تا برای صدور پروانه از دستگاه‌های ذیربط استعلام کنیم که در آن زمان دستگاه مربوطه موافقت اولیه را اعلام کرد.

وی افزود: همه ما هم مخالف فعالیت معدنی در منطقه کوه‌شاه هستیم در حالی که ذخیره قابل توجهی نیز در این منطقه وجود ندارد و به دنبال این هستیم که در چارچوب قانون و برای حفظ محیط زیست بتوانیم از تخریب آن جلوگیری کنیم.

حسینی‌نژاد در پاسخ سوالی مبنی بر  نقش سازمان صنعت معدن و تجارت بر وضعیت بازار و قیمت‌ها خاطرنشان ساخت: این سازمان وظیفه قیمت‌گذاری بر ۵۰_ ۶۰ قلم کالای سبد خانوار را برعهده داشت اما این وظیفه به وزارت کشاورزی محول شد که این سازمان هم بحث قیمت‌گذاری میوه شب عید را رصد می‌کند و به بقیه موارد ورود نکرده و از طرف دیگر سازمان صنعت معدن و تجارت نیز اجازه ورود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه قیمت سکه و ارز دو شاخص اصلی برای تعیین قیمت کالاها شده که با تغییر آن‌ها قیمت سایر اقلام هم تغییر می‌کند و از سویی تامین مواد اولیه کارخانجات و ثبت سفارش به عهده این سازمان است که ما را با چالش روبرو کرده است.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمان یادآور شد: نظارت بر بازار بر عهده ما است و از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام شده که عمده‌فروشان موجودی انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند تا در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)