کد خبر: ۲۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان تشریح کرد؛
رئیس کل دادگستری استان کرمان جزییات اجرای طرح «پابند الکترونیک برای نظارت بر زندانیان در حال تحمل حبس» به صورت پایلوت در کرمان را تشریح کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان جزییات اجرای طرح «پابند الکترونیک برای نظارت بر زندانیان در حال تحمل حبس» به صورت پایلوت در کرمان را تشریح کرد.

 یدالله موحد صبح امروز در جلسه افتتاح طرح پایبند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس که برای اولین بار در کرمان انجام می شود، گفت: تلاش معاون فن‌آوری دادگستری استان و همچنین کوشش اداره کل زندان‌ها به ثمر نشست و استان کرمان به عنوان نخستین بار یکی از نهادهای جایگزین حبس را در دست دارد.

وی افزود: طبق ماده ۶۲ قانون مجازات‌های اسلامی، در جرایم تعزیری درجه پنج تا هشت دادگاه می‌تواند بر اساس شرایط و ضوابط قانونی و رضایت متهم در محدوده مکانی مشخص و تحت نظارت سامانه الکترونیکی دوران محکومیت خود را طی کند.

موحد گفت: در اجرای این ماده و با هدف کاهش مجازات کیفری، نهادهای جایگزین حبس در استان کرمان مقدمات و زیرساخت‌های لازم اختصاص داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ۱۲ پابند الکترونیکی برای کرمان در نظر گرفته شده است.

موحد گفت: سه دسته از متهمان که می‌توانند بر اساس مقررات فعلی تحت مراقبت‌های الکترونیکی قرار گیرند شامل متهمان اجرای ماده «چ» قرار تأمین مراقبت الکترونیک دارد. گروه دوم افرادی که جرم آن‌ها مشمول درجات پنج تا هشت تعزیری می‌شود و سومین گروه محکومان به حبسی که در حال تحمل مجازات کیفری خود هستند و شرایط تغییر مراقبتی را دارند.

وی افزود: بر اساس شورای طبقه‌بندی این متهمان می‌توانند دوران محکومیت خود را در منزل سپری کنند و مشغول به کار باشند.

موحد یادآور شد: از جمله مزیت‌های استفاده از این مجازات جایگزین این است که این افراد وقتی که دوران محکومیت خود را بیرون از زندان سپری کنند خیلی از آسیب‌ها که متوجه خود و خانواده‌اش است برطرف خواهد شد همچنین شخص می‌تواند در محل کارش حضور پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: نکته مهم در رابطه با استفاده از این دستگاه این است که حتما باید موافقت محکوم و متهم در جهت استفاده از این دستگاه وجود داشته باشد.

وی افزود: برای استفاده از این دستگاه متهم باید یک وثیقه برای خسارات احتمالی به دستگاه تقدیم دادگستری کند و همچنین ماهانه هزینه اجاره این دستگاه را پرداخت کند.

موحد تصریح کرد: متهم بعد از بستن این پابند فقط می‌تواند در محدوده‌ای که قاضی برایش تعیین کرده تردد کند و در غیر این صورت دستگاه هشدار می‌دهد. همچنین بعد از چند مرتبه تذکر اگر متهم از محدوده خود خارج شود پابند از او جدا می‌شود و برای ادامه محکومیت خود مجدد به زندان باز می‌گردد.

طرح «پابند الکترونیک برای نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس» برای اولین بار در کشور در استان کرمان اجرا می شود.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)