کد خبر: ۲۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت :کارفرمایان 700 میلیارد تومان به این سازمان بدهی معوقه دارند و انتظار می رود برای پرداخت آن اقدام کنند تا خدمات لازم به بیمه شدگان ارائه شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت :کارفرمایان 700 میلیارد تومان به این سازمان بدهی معوقه دارند و انتظار می رود برای پرداخت آن اقدام کنند تا خدمات لازم به بیمه شدگان ارائه شود.

 علی حسینی روز یکشنبه در همایش تشکل های کارگری و کارفرمایی استان کرمان، افزود: حدود پنج هزار کارفرما بدهکار از طرح بخشودگی جرائم در سطح استان کرمان استفاده کردند که از این طریق حدود 200میلیارد تومان معوقات بیمه ای در سطح استان تعیین تکلیف شد و 70 میلیارد تومان این جرائم به رونق کسب و کار کمک کرد. 

وی اشتغال پایدار را لازمه احیا کارگران در کارگاه های صنفی دانست و گفت: اگر کارگر و کارفرمایی وجود داشته باشد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و منابع این سازمان تامین می شود. 

حسینی به وجود 43 هزار و 500 واحدصنفی فعال در سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: 310 هزار کارگربیمه شده در این کارگاه ها به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: این سازمان یک جوزه درآمدهزینه ای و بدون اتکا به پول نفت و بودجه دولت است که ماهیانه 6هزارو 700 میلیارد تومان در بخش های مختلف به جامعه هدف پرداخت می کند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان به جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفرتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان به تعداد 108 هزار خانوار مستمربگیری اشاره کرد و گفت: ماهیانه 130 میلیارد تومان به مستمربگیران استان پرداخت می شود. 

146 هزار بیمه شده خاص در استان کرمان 

حسینی افزود: 146 هزار بیمه شده خاص به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند. 
وی با بیان اینکه وجود سازمان تامین اجتماعی در کارگاه ها دغدغه خاطر امروز و فردای کارفرما نسبت به کارگر و کارگر را نسبت به خانواده ها دور می کند گفت: در استان کرمان حدود 30 هزار خانوار مستمربگیر بازمانده و 35 هزار خانواده بی سرپرست وجود دارد. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: کارفرمایان دستمزدهای واقعی بیمه شدگان را در فهرست بیمه خود اعلام کنند تا بیمه شدگان در زمان مستمری دریافتی آن ها با زمان اشتغال تفاوتی نداشته باشد. 

حسینی افزود: تحمیل برخی از قانون و لوایح در سال های نه چندان دور سبب پیری زودرس سازمان تامین اجتماعی شده زیرا برخی از قوانین و مقررات با نگاه حمایتی به سازمان تامین اجتماعی بدون تامین منابع تحمیل شده است. 

وی با بیان اینکه قانون مشاغل سخت و زیان آور همواره مورد توجه کارفرمایان بوده است بیان داشت: این قانون نیز منابع سازمان تامین اجتماعی را تحت تاثیرخود قرار داده است که بیش از 30 درصد از افراد بازنشسته مشمول این قانون هستند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان ماهیانه 130 میلیارد تومان در بخش مستمری و 50 میلیارد تومان در بخش درمان تامین اجتماعی است. 

حسینی بیان داشت: منابع درآمدی از محل حق بیمه های کارفرمایان و بیمه شدگان 150 میلیارد تومان پیش بینی شده است. 
وی با بیان اینکه این سازمان تنها سازمان درآمد هزینه ای در کشور است ،تصریح کرد: بسیاری از خدمات به شکل الکترونیکی برای مردم و کارفرمایان در تامین اجتماعی انجام می شود. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: بازرسی ها از کارگارههای مشمول بیمه به شکل الکترونیکی انجام می شود و این امر موجب تضییع نشدن حق حقوق بیمه شدگان می شود. 
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)