کد خبر: ۲۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این اداره کل در حال حاضر آمادگی اعطای تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی به صنعتگران صنایع دستی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این اداره کل در حال حاضر آمادگی اعطای تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی به صنعتگران صنایع دستی دارد.

 غلامرضا فرخی  در جلسه کارگروه گردشگری شرق استان کرمان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های منطقه برگزار شد از افزایش زیرساخت‌ها و مجتمع‌های گردشگری در شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا زیرساخت‌ها و مجتمع‌های گردشگری شهرستان‌های شرق استان کرمان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید با همکاری مسئولان محلی زمینه برای توسعه و رونق مشاغل خانگی فراهم شود، افزود: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان آمادگی اعطای تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی به صنعتگران صنایع دستی دارد.

فرخی با بیان اینکه شهرستان‌های فهرج، ریگان، نرماشیر و بم در مسیر ورودی شرق استان کرمان قرار دارند، تصریح کرد: در واقع این شهرستان‌ها پیشانی استان کرمان محسوب می‌شوند و باید زیرساخت‌های لازم برای میزبانی مناسب از گردشگران در این مناطق ایجاد شود.

اعتبارات میراث فرهنگی پاسخگوی مرمت تمام بناهای تاریخی نیست

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ خانه بوم‌گردی در شهرستان‌های شرقی استان کرمان راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: با راه‌اندازی هر خانه بوم‌گردی علاوه بر ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای حداقل سه نفر، زمینه برای حضور و اقامت بیش از پیش گردشگران در این مناطق فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه آثار و محوطه‌های تاریخی متعددی در شرق استان کرمان وجود دارد، افزود: اعتبارات میراث فرهنگی تنها پاسخگوی مرمت درصد کمی از بناهای تاریخی است و باید مسؤولان محلی و بخش خصوصی در این زمینه مشارکت کنند.

فرخی با بیان اینکه مرمت تعدادی از آثار تاریخی شهرستان‌های شرق استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در سال جاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‌های مرمتی استان از محل اعتبارات ملی و بخشی دیگر از محل اعتبارات استانی است.

20 اثر تاریخی فهرج در انتظار ثبت ملی

امیر باقری‌زاده سرپرست فرمانداری فهرج با بیان اینکه تاکنون دو اثر تاریخی در فهرج ثبت ملی شده و 20 اثر تاریخی در انتظار ثبت ملی هستند، اظهار داشت: میل نادری یکی از آثار تاریخی شهرستان فهرج به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ریگ‌های یلان از مناظر زیبای طبیعی در کویر شهرستان فهرج و دروازه ورودی به ریگ‌های یلان شهرستان فهرج است.

باقری‌زاده کلوت‌ها و جنگل کهور را یکی دیگر از مناظر زیبای طبیعی فهرج برشمرد و گفت: بزرگترین ذخیره‌گاه جنگل کهور ایرانی در شهرستان فهرج وجود دارد.

وی همچنین خواستار انجام کار مطالعاتی بر روی سایت‌های تاریخی این شهرستان شد و از پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های صنایع دستی خبر داد و گفت: به تمام طرح‌هایی که در زمینه صنایع دستی بوده، تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار نرماشیر نیز با اشاره به موقعیت بسیار خوب شهرستان نرماشیر در مسیرجاده ترانزیتی چابهار - زاهدان گفت: ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بسیارخوبی در شهرستان نرماشیر وجود دارد اما تاکنون شهرستان با همه ظرفیت‌های مناسب خود نمایندگی میراث فرهنگی ندارد.

وی اظهار کرد: آثار متعددی در این شهرستان داریم که باید شناسایی شوند و حریمشان مشخص شود .

بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری در محدوده فهرج و ریگان

مطهری معاون فرماندار ریگان گفت: شهرستان‌های شرقی در زمینه گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری منطقه خاورمیانه در محدوده فهرج و ریگان است و تپه‌های شنی ریگان می‌تواند در زمینه اقتصاد و اشتغال به منطقه کمک کند.

حسین جوادنیا بخشدار نگین کویر فهرج نیز در این جلسه گفت: جنگل کهور با وسعت 175 هکتار در این بخش قرار دارد و یکی از ظرفیت‌های گردشگری در این بخش تپه‌های زیبای شنی هستند.

حمید وحیدزاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فهرج نیز گفت: 500 صنعتگر در شهرستان فهرج داریم و به‌زودی خانه صنایع دستی فهرج راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: سیلاب‌های سال‌های گذشته به میل نادری فهرج خسارات قابل توجهی وارد کرده است که در این راستا بدنه بیرونی این بنا مرمت و بازسازی شده اما داخل آن شکاف‌هایی دیده می‌شود که نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فهرج از صدور مجوز 20 خانه بوم‌گردی در فهرج خبر داد و عنوان کرد: 16 خانه بوم‌گردی در شهرستان فهرج فعال هستند.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)