کد خبر: ۲۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر وحدت اسلامی گفت: در شرایط کنونی که دشمنان دست به دست هم داده اند تا انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند اشعار مداحان و مطالب مبلغان باید ضمن همخوانی با معارف دینی به امید بخشی فضای جامعه هم کمک کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر وحدت اسلامی گفت: در شرایط کنونی که دشمنان دست به دست هم داده اند تا انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند اشعار مداحان و مطالب مبلغان باید ضمن همخوانی با معارف دینی به امید بخشی فضای جامعه هم کمک کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ضمن تسلیت ایام محرم و با اشاره به اینکه محرم ظرفیتی در تاریخ اسلام و مذهب تشیع است افزود: هرسال یک جریان پویا، انقلابی و دین محور به محوریت امام معصوم بطور جدی در محافل و مجالس مختلف مطرح شده و زمینه ای برای معارف و احکام اسلامی به وسیله مبلغان و مداحان اهل بیت (ع) برای بازخوانی محرم فراهم می شود. 

وی با بیان اینکه افرادی که مسئولیت های سنگینی در ایام محرم دارند باید بیشتر دقت کنند تا امیدبخشی توسط مداحان و مبلغان دینی در بین مردم افزایش یابد ، گفت: در شرایط فعلی کشور سخنرانان، ذاکران اهل بیت(ع) و مداحان تلاش کنند مطالب ناب اهل بیت(ع) را به مردم منتقل کنند. 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امید مردم مستضعف و آزادیخواه جهان است گفت: دشمنان می خواهند کسانی که دل در گرو اسلام داده اند را مایوس کنند بنابراین افراد و شخصیت هایی که تریبون به دست هستند باید برای امیدبخشی مردم تلاش کنند. 

وی با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به وحدت اسلامی توجه کنند تصریح کرد: امروز باید همه اقوام و مذاهب به ویژه تشیع اسلامی در داخل کشور در کنار هم قرار بگیرند و از ایران اسلامی یکپارچه در سایه رهبری دفاع کنند لذا باید در انتقال مفاهیم توجه شود که خلاف وحدت اسلامی عمل نشود. 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانان در ایام محرم به همه نسل هایی که در محافل حضور دارند، توجه کنند، ادامه داد: محرم ظرفیتی است که همه اقشار را جمع می کنند بنابراین مطالب باید به گونه ای باشند که برای همه قابل استفاده باشد. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر پرهیز از خرافات که ریشه ای در مبانی دینی ندارد گفت: در مجالس و محافلی که تشکیل می شود از خرافات و خرافه گویی پرهیز شود. 
وی گفت: در ایام محرم باید تلاش شود که مردم در هیات های مذهبی اذیت نشوند و باید مجلسی برای اباعبدالله (ع) برگزار شود که مورد رضایت خداوند باشد و در این مجلس به احکام دین اسلام و عقلانیت مردم بطور جدی توجه شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: تحلیل واقعی از حوادث تاریخی به ویژه عاشورا باید بیان شود و بستری برای ابراز احساسات و عواطف نیک مردم در این مجالس نسبت به اهلبیت (ع) فراهم شود. 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه مراقب دشمنی؛ دشمنان باید باشیم زیرا برای محرم خواب هایی دیده اند خاطرنشان کرد: امیدواریم همچنان جمهوری اسلامی ایران با محوریت محرم و صفر تحت منویات امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری با افتخار و سربلندی مسیر خودش را طی کند. 
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)