کد خبر: ۲۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
چرا انبار نفت در کهنوج تخریب شد؟
به دنبال تخریب انبار استراتژیک ذخیره نفت در جنوب استان کرمان، مردم کهنوج در حاشیه نماز جمعه هفته گذشته نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
گفتارنو/ گروه اقتصاد: 

به دنبال تخریب انبار استراتژیک ذخیره نفت در جنوب استان کرمان، مردم کهنوج در حاشیه نماز جمعه هفته گذشته نسبت به این موضوع اعتراض کردند. 

به گزارش گفتارنو، این اقدام شرکت نفت  علاوه بر ایجاد نارضایتی در میان مردم واکنش مسئولین استانی و به خصوص نماینده مردم شهرستان کهنوج را به همراه داشت. 

به گونه ای چند روز پس از تخریب این انبار، احمد حمزه نماینده مردم در مجلس  به تخریب این انبار اعتراض کرده و می گوید: شرکت نفت به دلایل نامعلوم و حتی بدون اطلاع مسئولان استانی اقدام به تخریب انبار ذخیره نفت در کهنوج کرده و این اقدام شرکت نفت جای سئوال دارد.

او در ادامه می گوید: این موضوع از مسئولان کشوری شرکت پالایش و پخش نیز پیگیری شد که آن‌ها نیز از چنین اقدامی اظهار بی اطلاعی کردند و پاسخی برای این اقدام عجیب نداشتند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استراتژیکی  بودن این انبار برای جنوب استان ، می افزاید: این انبار با هزینه‌ای چندین میلیاردی در حال ساخت بود که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 7 شهر جنوب استان کرمان را به لحاظ تأمین سوخت، پشتیبانی می‌‎کرد.

حمزه با اشاره به ذخیره سوختی این انبار برای پدافند غیر عامل کشوری ، برای مسئولین سازمان بازرسی تعیین تکلیف کرده و می گوید: در شرایطی که با تخلفات چند میلیون تومانی در ادارات دولتی برخورد جدی صورت می‌گیرد و سازمان بازرسی  به صورت فوری به چنین پرونده‌ ورود می‌‎کند وارد آوردن این خسارت میلیاردی به انباری در کهنوج نیز بایستی پیگیری شده و با مسببان این مسئله برخورد جدی صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بازسازی هر چه سریعتر این انبار را یک ضرورت برای جنوب استان می داند و افزاید: ضمن شناسایی عوامل چنین اقدامی، با آن‌ها به شکل قاطع برخورد صورت گیرد.


درب انباری که قفل شد

معاون سیاسی فرماندار کهنوج  به کاغذ وطن می‌گوید «باخبر شدیم که نیمه شب سه شنبه شرکت نفت استان اقدام به بیرون بردن ۵ تانکر از انبارسوخت کهنوج کرد که هزینه بالایی برای آن شده و دارای ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی بود.»وی افزود: «روز چهارشنبه نیز اقدام به بردن بقیه تانکرها کرده بودند که با حضور در محل انبار و قبل درب ورودی اجازه خروج ندادم.»

وی می افزاید:«این شایعات که تانکرها را به جیرفت می‌برند را تکذیب می‌کنم، تانکرهای انبار سوخت کهنوج به مرکز استان منتقل می‌شدند.»

وی تصریح می کند: «کار به اداره اطلاعات و استانداری رسید و در نهایت نماینده مجلس هم ورود پیداکرد.حدود ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون در این مکان انجام شده و فقط ۱۵درصد کار باقی مانده بود که  پیشنهاد دادیم ۱۰درصد کار را ما انجام می دهیم  و ۵درصد دیگر می‌ماند که همان تاسیساتی است که دست شرکت نفت است اما متاسفانه شبانه و یواشکی اقدام به بردن این زیرساخت ها از کهنوج کردند.»

به انبار راکد نیازی نبود

سالاری فرد رییس شرکت نفت کهنوج اما می گوید:«من نمی‌دانم داستان چه بود از بالا دستور دادند و من هم دستور را اجرا کردم.»

وی در پاسخ به اینکه برخی از شایعات خبر از استعفای شما می‌دهند می افزاید:«من استعفا نداده‌ام و در اداره حضور دارم این یک انبار راکد بود که از سال ۸۱-۸۲کارساخت آن آغاز شده و اکنون تشخیص مسوولان رده بالا این بود که اینجا نیاز به انبار سوخت ندارد و ۴-۵مخزن را بارگیری و به کرمان منتقل کردند و مشکل خاصی پیش نیامده است.»

وی در خصوص میزان هزینه ای که برای ساخت این انبار خرج شده است می گوید:«من در جریان میزان پولی که خرج شده نیستم زیرا پروژه ای در دست ما نبوده  و دولت تصمیم گیرنده است و من در این اداره فقط یک مرده شور هستم تصمیم گیرنده واقعی نیستم.»

انبار غیر فعال بود

از سوی دیگر  اظهارات نماینده مردم کهنوج با واکنش شرکت نفت همراه شد. این  شرکت  در جوابیه ای به خبرگزاری خانه ملت با اعلام  اینکه کهنوج با هیچ گونه کمبود فرآورده‌ نفتی مواجه نیست، می نویسد:«  با توجه به اظهارات نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در خصوص انبار واقع در جنوب کرمان شهر کهنوج به اطلاع خوانندگان محترم می رساند، در سال ۸۶ به دلیل مشکلات مواصلاتی تامین فرآورده از منطقه هرمزگان و در راستای اهداف پدافند غیر عامل ساخت انبار آغار شد که تاکنون بصورت غیر فعال بوده و هیچگونه عملیاتی در آن انجام نشده است.

پس از بررسی‌های مجدد و بررسی مشکلات سوخت رسانی به جایگاه‌ها و فروشندگی‌های نواحی تابعه احداث انبار نفت مورد درخواست در ناحیه کهنوج فاقد وجاهت اعلام شد و به جهت سرعت در عملیات سوخت رسانی و عدم ضرورت ذخیره‌سازی سوخت در مخازن زیر زمینی که نیاز به تخلیه و بارگیری مجدد داشت تامین سوخت مورد نیاز شهر کهنوج و نواحی آن به صورت ارسال مستقیم با نفتکش انجام شد.

با توجه به لزوم صیانت از سرمایه های ملی و نیاز به تعداد محدودی از مخازن موجود در انبار غیرعملیاتی و غیر فعال کهنوج با حدود ۵۰ درصد پیشرفت پروژه بنا به تصمیمات متخذه و در راستای وظیفه مراقبتی از بیت المال یک پنجم از مخازن دفنی موجود جهت بازسازی و بهره برداری مجدد به انبار دیگری ارسال شد.

 تاکید می‌شود در حال حاضر با توجه به سهمیه تدارکاتی پیش بینی شده به فرآورده های مورد نیاز این شهر و نواحی تابعه آن به موقع تامین و هیچ کمبود فرآورده ای در ناحیه کهنوج وجود نداشته و عملیات سوخت رسانی بدون وقفه و با سرعت بیشتری به مردم شریف استان کرمان طبق وظایف و برنامه های ابلاغی در حال انجام است»

برچسب ها: انبار شرکت نفت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
سلام مگر در مرکز استان کمبود سوخت است که این مخازن سوخت را جابجا می کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)