کد خبر: ۲۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان عنوان کرد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به خشکسالی و برداشت 123 درصدی آب های تجدیدپذیر استان کرمان اظهار کرد: محیط زیست و اکوسیستم ما نیاز آبی زیادی دارد و اگر 100 میلیون تومان اعتبار به محیط زیست تزریق می شد امروز داغدار دو شهید در محیط زیست استان نبودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به خشکسالی و برداشت 123 درصدی آب های تجدیدپذیر استان کرمان اظهار کرد: محیط زیست و اکوسیستم ما نیاز آبی زیادی دارد و اگر 100 میلیون تومان اعتبار به محیط زیست تزریق می شد امروز داغدار دو شهید در محیط زیست استان نبودیم.

 "رضا جزینی زاده" امروز 25 شهریورماه در جلسه تدوین برنامه جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان در ساختمان دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: همه آفریدگان در نظمی دقیق استوار بوده و کار خود را انجام می دهند و این پیام را به ما می دهند که بیش از نیاز و توان آنان حق برداشت نداریم که محیط زیست آینده را از امروز پیش فروش کرده و نسل آینده را رو ر روی مسائلی قرار بدهیم که گریبانگیر نسل امروز نیز هست.

وی با بیان اینکه تنها یک راه داریم و این است که به صورت علمی کشور و محیط زیست را اداره و برنامه ریزی کنیم، افزود: یکی از زیباترین مواهب، تالاب ها هستند که اهمیت زیاد و اثرات مثبتی در حیات و ممات جانداران و زیست بوم ها دارند اما متاسفانه به آنها توجه نکرده ایم.

جزینی زاده با بیان اینکه هر جا که بشر وارد شده و دست اندازی کرده، آینده خود را خراب کرده و راه اصلی ما در اداره بهتر اوضاع، مشارکت مردم است بیان کرد: در بودجه کشور توجه جدی به محیط زیست نشده و ما نمی توانیم به عنوان دستگاه متولی بی تفاوت باشیم زیرا بخش عمده ای از سرنوشت کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به وظایف سازمانی ماست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به سقوط رتبه زیست محیطی کشور در دولت کنونی و دولت نهم و دهم عنوان کرد: با پیگیری همکاران و ابلاغ مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست های کلی محیط زیست و سیاست های دولت دنبال می شود اما به سرمنزل خوبی نمی رویم.

وی با اشاره به خشکسالی و برداشت 123 درصدی آب های تجدیدپذیر استان کرمان اظهار کرد: محیط زیست و اکوسیستم ما نیاز آبی زیادی دارد و اگر 100 میلون تومان اعتبار به محیط زیست تزریق می شد امروز داغدار دو شهید در محیط زیست استان نبودیم.

جزینی زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این تلنگر به استان زده شده که به هم خوردن تعادل محیط زیست، بحران ایجاد خواهد شد افزود: وضعیت تالاب جازموریان حاصل کار ماست و با بالا رفتن تب و تاب احداث سد و عدم اعمال مدیریت بعد از احداث سد، این وضعیت را می بینیم که 25 درصد از کانون های گرد و غبار کشور مربوط به تالاب جازموریان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم به صورت علمی و بنیانی مشکل را حل کنیم، نسل بعدی مشکل جدی خواهد داشت، با اشاره به وجود چاه های غیرمجاز در منطقه جازموریان بیان کرد: اگر بخواهیم دست به ترکیب هر کدام بزنیم تبعات اجتماعی دارد و کسی جرات نمی کند و از سوی دیگر تغییر الگوی کشت و مدیریت منابع آبی به درستی صورت نگرفته و امروز همه مدیون هستیم.

جزینی زاده عنوان کرد: این مسائل دغدغه اصلی رییس سازمان محیط زیست کشور است که در جهت حفظ محیط زیست و نسل آینده تصمیم گیری و ابلاغ می کنند و حدود 95 درصد وظایف را به مدیران استان ها تفویض کرده اند.

وی با بیان اینکه باید کار را از خودمان شروع کنیم، افزود: متاسفانه برنامه کامل و نیاز آبی تالاب را نداریم و باید کار علمی انجام و مدیریت جامع و احیاء تالاب صورت بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: توان خوبی در استان کرمان در دانشگاه ها و جهاد دانشگاهی داریم که به عنوان بازوان اصلی ما بوده و می توانند راه گشای کار ما باشند و امیدواریم با راهکارهای خوب و علمی جهاد دانشگاهی همکاری های خوبی را انجام بدهیم.

وی با اشاره به آلایندگی صنایع در استان کرمان عنوان کرد: فقط اعلام می شود که آلایندگی مشکلاتی را برای ما به وجود آورده اما هیچ کار علمی انجام نشده و ما در محیط زیست و با همکاری اداره کل بحران تلاش می کنیم با کار علمی، راهکارهای عملیاتی را ارائه بدهیم.

جزینی زاده با تاکید بر جلب مشارکت مردم گفت: باید به مرد اعتماد کنیم تا همراه ما باشند زیرا تجربه نشان داده است که هر جا کار به مردم واگذار شده، این مردم حماسه آفریدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)