کد خبر: ۲۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی مواضع یک عضو شورای شهر کرمان به بهانه انتشار یک کلیپ
پزشک طب سنتی است، دکترای پزشکی خود را در سال 78 از دانشگاه قم گرفته است. متولد اصفهان و بزرگ شده‌ی تهران است که بعد از ازدواج با همسر کرمانی خود به کرمان آمده و سال 92 با شرکت در انتخابات شورای شهر تجربه‌ی عضویت در شورای چهارم شهر کرمان را هم به دست آورده است. او البته مدیر یک رستوران‌ هم هست. تا کنون مجوز انتشار دو رسانه را هم گرفته که هیچ‌گاه منظم منتشر نشده‌اند و به همین دلیل مطابق ماده 16 قانون لغو امتیاز شده‌اند. با این حال در گفت‌وگو با استقامت در خصوص حضور چند شغله‌ها در شورای شهر چهارم گفته بود: «به نظر من، مردم در انتخابات باید دقت کنند چنین افرادی را انتخاب نکنند؛ چون برای خود آنها وقت کم گذاشته می‌شود.»


هفته نامه امید کرمان نوشت: 

پزشک طب سنتی است، دکترای پزشکی خود را در سال 78 از دانشگاه قم گرفته است. متولد اصفهان و بزرگ شده‌ی تهران است که بعد از ازدواج با همسر کرمانی خود به کرمان آمده و سال 92 با شرکت در انتخابات شورای شهر تجربه‌ی عضویت در شورای چهارم شهر کرمان را هم به دست آورده است. او البته مدیر یک رستوران‌ هم هست. تا کنون مجوز انتشار دو رسانه را هم گرفته که هیچ‌گاه منظم منتشر نشده‌اند و به همین دلیل مطابق ماده 16 قانون لغو امتیاز شده‌اند. با این حال در گفت‌وگو با استقامت در خصوص حضور چند شغله‌ها در شورای شهر چهارم گفته بود: «به نظر من، مردم در انتخابات باید دقت کنند چنین افرادی را انتخاب نکنند؛ چون برای خود آنها وقت کم گذاشته می‌شود.»

حالا تعداد غیبت‌هایش در جلسات صحن علنی شورا مناقشه ساز شده است. او 6 جلسه شورای عمومی را غیبت کرده است که دو جلسه آن مجاز بوده است. معصوم زاده در 9 جلسه شورای فوق‌العاده هم شرکت نکرده است که 3 جلسه آن مجاز بوده است؛ یعنی مجموعا معصوم زاده 15 جلسه غیبت دارد که باید بابتش به اعضای شورا توضیح دهد تا در این خصوص رای‌گیری شود. این در حالی است که تاکنون آمار غیبت‌های او از جلسات کمیسیون هم منتشر نشده است.

انتقاد به غیبت‌های اعضای شورای شهر کرمان محدود به این دوره شورا نیست. در دوره‌چهارم شورای شهر هم رییس اصولگرای این شورا به صراحت از این‌که اعضایی که غیبت دارند باید جواب خدا را بدهند سخن به میان می‌آورد. فتح‌الله مویدی در جلسه‌ای که ماه بانو معصوم‌زاده غایب آن بود با عصبانیت رو به اعضای شورا می‌گوید: کسانی که در این کمیسیون بودند و نیامدند مقصرند و کسی که ماهی 2 میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و باید 50 ساعت در شورا حضور پیدا کند اما 10 ساعت هم نمی‌آید باید جواب خدا را بدهد.

معصوم زاده درباره غیبت‌های دور قبلش در شورای شهر هیچ موضع گیری رسمی نکرده است اما این بار مجبور به پاسخگویی شده است.
حالا در آخرین اقدام در یکی از پارک‌های کرمان در کنار مشرفی ایستاده است؛ تا کلیپی را جهت پاسخگویی به افکار عمومی آماده کند. انتشار لیست غایبان شورا و تعداد غیرمجاز غیبت‌های مشرفی و معصوم‌زاده آن ها را به این کنش واداشته است. کلیپ با سخنان مشرفی آغاز می‌شود «در چند روز اخیر یک هجمه تبلیغاتی به‌طرف ما شد». معصوم زاده ادامه می دهد: «حضور ما در شورای چهارم، بیانگر عملکردمان است. بیانگر این است که ارزشمند بودند و ما وقت خودمان را برای آن‌ها حاضر هستیم بگذاریم؛ به هر شیوه‌ای حتی با تخریب شخصیت و آبرو»

جملات معصوم زاده تا اندازه‌ای گنگ است. مشرفی باز ادامه می‌دهد: «سوابق اجرایی ما بیانگر کارهایی است که درگذشته و حال انجام داده‌ایم. پارک پدیده که الآن ملاحظه می‌فرمایید عملکرد شورای قبلی بوده است که ما در آن بوده‌ایم. ماقبل از اینکه به شورای پنجم بیاییم در شورای چهارم بودیم. در شورای چهارم منشأ خدماتی بودیم که بر مردم کرمان پوشیده نیست.»

معصوم زاده سخنان مشرفی را پی می‌گیرد: «در همین شورا هم آماده هر نوع همکاری با اعضای شورا هستیم اگر که طالب باشند. جلسات ما به‌هرحال با بیش از نیم به حدنصاب خواهد رسید و رای هم به همین شیوه است ولی وقتی عملاً بیان می‌شود که ما حدنصاب را داریم و رای شما را نیاز نداریم و جلسات به‌تنهایی گرفته می‌شود قبل از جلسات شورای عمومی و گاها افرادی از تهران، کدخدا منشانه حضور پیدا می‌کنند و جهت‌دهی می‌کنند و طبیعتاً ما در جریان خیلی از مسائل آن قرار نخواهیم گرفت. اگرچه ما در تمام جلسات سعی می‌کنیم شرکت کنیم و نهایت همکاری را داشته باشیم به خاطر مردم.»

مشرفی که در جهت باد ایستاده است در ادامه کلیپ می‌گوید: «مردم کرمان مردمی بصیری هستند، آگاهی هستند و همه ما را به‌خوبی می‌شناسند. سوابق ما را می‌دانند. ما در این شهر بزرگ‌شده‌ایم، باهم بزرگ‌شده‌ایم، همه باهم آشنا هستیم. با ما همکاری نشد و عملاً ما کنار گذاشته بودیم و متأسفانه نتوانستیم آنچه که در چنته داشتیم به معرض ظهور بگذاریم. امیدوار هستیم شهری داشته باشیم آباد. هدف ما شهرآباد، هدف ما شهر خوب است.»

سخنان آن ها در این کلیپ به پایان می‌رسد بی آن‌که جواب سرراستی برای غیب‌های این دوعضو شورا داده شده باشد. حرف‌ها همان حرف‌های همیشگی است. معصوم‌زاده با طرح «گاها افرادی از تهران، کدخدا منشانه حضور پیدا می‌کنند و جهت‌دهی می‌کنند و طبیعتاً ما در جریان خیلی از مسائل آن قرار نخواهیم گرفت» می‌کوشد تا جهت پیکان افکار عمومی را به جایی غیر از عملکرد خودش سوق دهد.

او البته 17 شهریور ماه هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مواضعی مشابه گرفته بود. این مصاحبه در سایت‌های اصولگرا بازنشر شده بود. معصوم‌زاده عضو نزدیک به جبهه پایداری از لیست اصولگرایان به شورای پنجم راه یافته است از سوی این رسانه به عنوان نماینده مستقل شورا معرفی می‌شود. همان‌جا هم «زلزله کرمانشاه» و «اردوی جهادی» را از علل عدم حضورش در جلسات شورا معرفی می‌کند و مدعی می‌شود «مرتبا از طریق تلفن در تماس بودم ومسائل را به جد پیگیرمی کردم.»

معصوم‌زاده خودش اذعان دارد که شورای شهر کرمان دو روزدرهفته جلسه دارد، ولی قانونا به استناد کتاب قانون شوراها ۵۰ تا ۷۰ ساعت در ماه هر عضو شورا باید در بین مردم باشد وکار شورایی انجام دهد؛ پای جلسات فوق‌العاده شورا را وسط می‌کشدو می‌گوید: «طبق قانون شورا‌ها شما برای برگزاری جلسات فوق العاده شورا حتما ۴۸ ساعت جلوتر موضوع را کتبا به اعضا خبر دهید، اما در شورای شهر کرمان ساعت ۸ صبح پیامک می‌زنند که مثلا ساعت ۱۰ جلسه داریم! این درحالی است که افرادی مانند من که شاغل هستند روزانه پیام‌ها، تماس‌های زیادی برای پاسخگویی داریم و قطعا پیامک دیده نمی‌شود.»

او اگر چه مدعی است غیبتش بیشتر به خاطر جلسات فوق‌العاده است از اثرگذار نبودش در روند جلسات سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: «در همین جریان انتخابات هیئت رئیسه شورا، به برخی اعضای شورا اعلام کرده بودند، چون شما با فلان لیست بالاآمده‌اید باید به این افراد رای دهید و وقتی اکثریت غالب افراد شورا هم وابسته به این جناح باشند تکلیف انتخابات مشخص است شما به من بگوئید حضور دراین جلسه چقدر موثرهست؟»

او به صراحت می‌گوید: «اصلا دلیلی برای حضور ما هست وقتی رای ما تاثیری ندارد وجالب‌تر اینکه در هر بخش فقط یک کاندیدا وجود داشت که درهمان سمت مسئولیت داشت! این رای گیری فقط یک شو ونمایش بود وچون حضوربنده ارزشمند وموثر نبود ترجیح می‌دهیم بین مردم باشیم، ولی آقایان این‌ها را به حساب غیبت می‌گذارند و قوانینی وجود دارد که اگر بیش از ۱۲ جلسه در شورا حضور نیابید تذکر می‌گیرید درحالی که طبق قانون باید ۴۸ ساعت جلوترجلسات فوق العاده را اعلام کنند تا اعضا بتوانند بابرنامه ریزی درجلسه حضور داشته باشند»

بعد هم تلویحا از زمان انتشار لیست غیبت‌های شورا سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: دقیقا شبی که دو هفته جلسات شورا تعطیل است برخی اعضای شورا شیطنتی می‌کنند ورسانه‌های هم جناح آن‌ها هم سریعا پوشش می‌دهند که مستندات آن هست، دراین شرایط جز سپردن این همه بی اخلاقی به خداوند چاره‌ای نداریم.

حالا همان کسی که قبلا گفته بود «شان روزنامه‌نگار است که با همه‌ی سختی‌ها و محدودیت‌ها، مشکلات مردم و واقعیات جامعه را مطرح و پیگیری کند و مسوولین را به چالش بکشد. این اتفاق الان در مطبوعات کرمان آن‌طور که باید، نمی‌افتد. معضلات را خیلی کم مطرح می‌کنند و مطالبه‌گری کم‌رنگ است.» انگشت اتهام به سمت روزنامه نگاران کرمان دراز کرده و آن ها را به برخوردهای جناحی و گزینشی متهم کرده است.

او رسانه های استان را به شیطنت متهم می‌کند و می‌گوید: نشریاتی که شیطنت‌هایی دارند و درجلسات شورا از طیف خاصی حضور داشته و تنها مسائلی که خوشامد جناح موردنظر است را مطرح می‌کنند که شان رسانه‌ها را نیز زیرسوال برده اند، به گونه‌ای که هیچ کدام از این رسانه‌ها به غیبت دوماهه رئیس شورای شهر درایام بودجه ریزی شورا اشاره‌ای نکردند.

ماه بانو معصوم زاده که خودش 2 رسانه دارد اما به دلیل عدم انتشار یکی از رسانه هایش مشمول ماده 16 شده و مجوز آن لغو شده است، مدعی است «خبرنگاران هم از طیف خاصی در جلسات شورا می‌آیند، از طرفی هر خبری را خودشان بخواهند کار می‌کنند، دوستان رسانه‌ای هم بعضا در پوشش دادن برخی فعالیت‌ها شیطنت‌هایی دارند.»

او مدعی است که فعالیت‌های پوپولیستی را دوست ندارد با این حال از هر حربه‌ای برای همراه کردن افکار عمومی با رفتار خودش بهره می‌برد. معصوم زاده مدعی می‌شود که غیبت‌های دوماهه رییس شورا در جلسات اصلی تنها یک غیبت ثبت شده است! ادعایی که با نگاه به لیست انتشار یافته از غیبت اعضای شورا، رد می‌شود. از قضا دو غیبت رییس شورا مربوط به جلسات فوق‌العاده ای است که در تاریخ 23 و 26 اسفندماه برگزار شده است.

 او سه غیبت هم در جلسات شورای عمومی دارد که یکی از آن‌ها 19 فروردین ماه 97 بوده است. اظهارات خلاف واقع معصوم زاده به غیبت‌های رییس شورا محدود نمی‌شود او در ادامه مدعی می‌شود که «اعضای شورا تعطیلات شورا را با سفر‌های خودشان هماهنگ می‌کنند وهر نوع اعتراضی را با این موضوع که ما (اصلاح طلبان واعتدالیون) حدنصاب داریم پاسخ می‌دهند!»

او در مورد رای دادن اعضای شورای چهارم هم اظهارات خاصی مطرح کرده و با بیان این‌که «تصمیم‌گیری‌ها مثل یک دهکده می‌ماند و در حد یک کلانشهر نیست» گفته بود: مشکل شورا این است بین 15 نفر باید هشت نفر موافق باشند تا طرحی مصوب بشود و اگر موافق فکری شما نباشند و نتوانید متقاعدشان کنید، به نتیجه‌ای نمی‌رسد. یک نماینده مجلس به راحتی در کمیسیون و صحن علنی حرفش را می‌زند، ما اما در شورای عمومی فقط مصوبات را می‌خوانیم، همفکری و چالش فکری ایجاد نمی‌کنیم. من پیشنهاد برگزاری جلساتی شبیه شورای عمومی ولی غیرعلنی و بدون ضبط و بدون خبرنگار را دادم تا با اعضای شورا و مشاوران و دانشگاهیان و معتمدین آنجا مباحثه کنیم که تاکنون کسی شورا موافقت خود را اعلام نکرده‌ است. این‌که من بخواهم سر یک موضوعی با همه‌ی اعضا تک تک تماس گرفته و حرف بزنم، خیلی وقت زیادی می‌گیرد.

ظاهرا او با اعضای شورای چهارم هم چالش جدی داشته است. خودش می‌گوید: «در مورد عوارض پزشکان ما می‌خواستیم فرمول و فرمت خاص و مبنای علمی پیدا کند. الان تعیین عوارض شهری این‌گونه است اعضا دیمی و بدون هیچ پایه‌ی علمی، می‌گویند فلان صنف را 15 درصد افزایش بدهیم، بعد یکی دیگر از اعضا می‌گوید نه 15 درصد زیاد است، می‌گویند باشه! 10 درصد.. ما اما با مشورت خود پزشکان به یک فرمول مشخص برای پرداخت عوارض خدمات شهری رسیدیم. وقتی من می‌خواستم جا بیندازم مثلا 2/2 درصد ویزیت‌ها را به عنوان عوارض بگیریم، اعضای شورا خیلی مخالفت کردند. می‌گفتند چرا ثابت نگیریم؟ برخی حتی جلسه‌ی شورا را ترک کردند گفتند فلانی می‌خواهد با این طرح، رای جامعه‌ی پزشکی را داشته باشد؛ غرض‌ها مانع تصویب می‌شد و من مجبور شدم تک‌تک با همه‌ی اعضا صحبت و توجیه‌شان کنم. آخرش هم وقتی مصوبه به فرمانداری رفت، به من اطلاع دادند که یکی از اعضای شورا آمده و گفته این را تصویب نکنید. دوباره خودم مجبور شدم نزد فرماندار و معاون استاندار و استاندار بروم و توضیح بدهم که این عوارض پزشکان منطقی است و روندی بدون تنش با جامعه‌ی پزشکی خواهد داشت تا بالاخره مصوبه را از شورا گرفتم. خیلی سخت بود.»

او مدعی است در شورای پنجم «ترس از رابطه چهره به چهره در شورای شهر کرمان خیلی زیاد است.» او این ادعا را البته در مورد اعضای شورای چهارم هم مطرح کرده و گفته بود: «اعضای شورا از ترس‌شان از مردم فاصله می‌گیرند. از درخواست‌های مردمی که غیرقابل پاسخ باشد یا افشای چیزهای خاص. نمی‌دانم.»

او مدعی است: «تقابل دراین دوره (پنجم) بیشتر ازکار است هر فردی در شورا کار می‌کند تک تک است درحالی که باید با نظرات هم جلو برویم نه انفرادی، متاسفانه تخریب هم دراین دوره از کار شورا وجود دارد و عملا کار درجایگاه بعد از تخریب وتقابل قراردارد» ادعایی که پیش از این در یکی از جلسات صحن علنی شورا که او آن را به تشنج کشانده بود توسط تک تک اعضای شورا رد شده بود. حتی اعضای اصولگرای شورا بر انسجام و وحدت میان اعضای شورا به شدن تاکید می‌کنند.

سوم دی ماه سال گذشته او نشست علنی شورای شهر کرمان را پس از آن‌که محمد فرشاد رییس شورای شهر کرمان را «مستبد و دیکتاتور» خواند به گفته خودش به نشانه اعتراض ترک کرد.
رفتاری که رییس شورای شهر کرمان آن را واکنشی به نتایج انتخابات کمیسیون خدمات شهری تفسیر کرد و اعضای شورا حتی اصولگرایانش آن را مورد نکوهش قرار دادند.

در حالی که کامیاب و چناریان به صراحت رفتار معصوم زاده را در همان جلسه مورد نکوهش قرار دادند او مدعی است که این دو عضو شورا سکوت کرده اند. معصوم‌زاده در این خصوص می‌گوید: «اعضای سنی شورا هم خیلی سکوت کردند، امثال آقای کامیاب و آقای چناریان واقعا سکوت کرده اند»
این البته نخستین واکنش اعتراضی معصوم‌زاده برای کمیسیون ها نیست. در شورای چهارم نیز بر سر کمیسیون ها جدل وجود داشت تا آن جا که علی‌آکبر مشرفی که اینک نزدیک‌ترین چهره‌ی به معصوم‌زاده در میان اعضای شورا شناخته می‌شود هم نتوانست او را متقاعد به ماندن در جلسه مهرماه 94 شورای شهر کرمان کند. معصوم زاده پیش از آنکه بحث پیرامون کمیسیون‌ها در شورای شهر آغاز شود جلسه را به علت کسالت ترک کرد و گفت دوست ندارد در کمیسیونی به جز کمیسیون فرهنگی حضور داشته باشد. اصرار علی اکبر مشرفی هم برای ماندن معصوم زاده در جلسه شورا بی نتیجه ماند و حتی زمانی که مشرفی با اشاره به کسالت رویا دیوان بیگی از معصوم‌زاده خواست بیشتر در جلسه بماند، معصوم‌زاده گفت: «حال خانم دیوان‌بیگی از من بهتر است.»

حواشی مربوط به معصوم زاده به همین جا محدود نمی‌شود. در آخرین انتخابات هیات رییسه شورای شهر کرمان وقتی که در ابتدای جلسه فرشاد دستور کار را انتخاب هیات رییسه اعلام کرد. در همین حین معصوم‌زاده گفت که «وقتی یک نفر خارج از شورا همه را انتخاب کرده، چرا انتخابات برگزار شود.»

پس از جلسه هم معصوم زاده که به مدد دموکراسی به عنوان یک متولد تهران و بزرگ شده اصفهان، مردم کرمان را در جلسات شورا نمایندگی می‌کند،‌ در اینستاگرام خود استوری بدین مضمون گذاشت: «دموکراسی وضعیتی نیست که مردم در آن رفتاری گوسفندوار داشته باشند در حکومت دموکراسی به آزادی عقیده و رفتار شخصی شدیدا احترام گذاشته می‌شود. از گفتارهای گاندی به دنبال انتخابات امشب شورای شهر کرمان»

او البته در جلسه پیش از انتخابات هم به برخی از اعضای شورا تاخته و گفته بود: «انتظار ما از اعضای شورا این است هرکس هرجا می‌رود دیگران را نیز مطلع کند. ما حتی شنیدیم که برخی اعضای شورا جلسه‌ی سه نفره با استاندار برگزار می‌کنند»

او در شورای پنجم اظهارات حاشیه ساز دیگری هم داشته است. همان جلسه‌ای که جدل لفظی بین بهرامی و مشرفی که از قضا نسبت خانوادگی هم با یکدیگر دارند، بر سر لفظ «بچه‌ها» بالا گرفت و بهرامی کاربرد لفظ «بچه‌های خاتم» برای قرارگاه خاتم را جانبدارانه توصیف کرد، معصوم زاده به حمایت از مشرفی چندین بار لفظ «بچه‌ها» را برای قرارگاه خاتم به کاربرد و از تلاش ها و زحمات قرارگاه خاتم برای عمران و آبادانی کرمان تشکر کرد. این در حالی است که او پیش از این در خصوص پروژه‌های عمران شهری کرمان در شورای چهارم گفته بود: «الان داریم زمین‌های شهر کرمان را می‌‎فروشیم و پروژه‌هایی را انجام می‌دهیم که شاید با کارِ کارشناسی احتیاجی به انجام‌شان نبود.»

معصوم زاده به صراحت گفته بود: پروژه‌های شهری ما دقیقا شده است هرچیز توی چشمی منهای اینکه بدانیم چقدر ارزش دارد و آیا راه جایگزین کم‌خرج‌تری وجود داشته است؟

ورود به شورا
داستان ورود معصوم زاده به شورا هم برای خودش حکایتی است. معصوم‌زاده می‌گوید: «دو تا از دوستان از جامعه‌ی پزشکی به من پیشنهاد دادند. من هم گفتم چرا خودتان نمی‌روید؟ گفتند: تو پیگیری بیش‌تری داری و فن بیانت هم محکم و خوب است. من هم گفتم: خوب حالا من وارد شورا بشوم، چی از من می‌خواهید؟ (با خنده). گفتند: به خدا هیچ‌چی. فقط می‌خواهیم یک پزشک در شورا باشد زبان ما را بفهمد و با لحن خودمان حرف بزند. بعد از آن راه‌اندازی بیمارستان بانوان را با یکی از همکاران که می‌خواست وارد شورا بشود مطرح کردم و پرسیدم اگر وارد شورا بشوید، این را پیگیری می‌کنید؟ در مورد مساله‌ی اشتغال هم صحبت‌هایی کردیم. ایشان کلا گفتند پس خودتان بروید به شورا و این‌ها را پیگیری کنید. بعد از آن هم نمی‌شود گفت فشار آوردند ولی چیزهای شیرینی بود و حرف‌های درستی می‌گفتند که من را به شرکت در انتخابات ترغیب کرد.»

کاندیدای نزدیک به جبهه پایداری در خصوص کارنامه فعالیت‌های سیاسی‌اش به استقامت می‌گوید: «من فقط در زمینه‌ی مشاغل خانگی و کارآفرینی کار می‌کردم. برای زنان بدسرپرست شغل‌هایی ایجاد می‌کردم و جمعه‌بازارهای کوچکی در هر محله راه می‌انداختم و خیلی هم پیگیر ایجاد بیمارستان خاص بانوان در کرمان بودم. اصلا فعالیت سیاسی نداشتم حتی در زمان دانشجویی!«
در پاسخ به سوالی مبنی بر گرایش سیاسی‌اش هم می‌گوید: یک انقلابی‌ام.

او در خصوص حضورش در لیست جبهه‌ی پایداری در انتخابات دور چهارم شورا می‌گوید: «من در لیست جبهه‌ پایداری بودم، در لیست اصولگرایان هم بودم، در لیست دکتر پورابراهیمی هم بودم. من در سه لیست همزمان بودم. در لیست‌ها بودم چون که به هر حال می‌خواستیم قطعا رای بیاوریم. ولی افکار مشترک با اصولگرایان دارم.»

او البته در این گفت‌وگو خیلی حرف‌های دیگر هم زد که رویشان نایستاد؛ مثلا گفته بود «من دیگر در انتخابات شورا شرکت نمی‌کنم؛ روزی به شورا آمدم، می‌خواستم اینقدر فضا دوستانه باشد که همه با هم کار کنیم ولی وقتی اکثریت باید رای به یک موضوع بدهند و در رای دادن اغراض شخصی، مافیای سیاسی، مافیای اجتماعی یا صنفی خیلی قدرتمند هستند طبیعتا وقت آدم تلف می‌شود؛ شاید اگر در شورا نباشم بهتر بتوانم برای مردم کار بکنم چون خیلی از حساسیت‌ها روی من کمتر هم می‌شود. قطعا قطعا دیگر در انتخابات شورا شرکت نمی‌کنم.»

کاندیداتوری از تهران
او که اوقات فراغتش را به گفته خودش به اسب‌سواری در باشگاه الماس کویر و یا در جاده‌ی قدیم جوپار و یا شنا می‌گذارند و رستورانی با منوی نسبتا گران قیمت دارد، مدعی است که نگران فقر است. این را در کلیپ‌های تبلیغاتی‌اش در انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد. او که به قول خودش به این نتیجه رسیده بود که «اگر در شورا نباشم کمک بیشتری به مردم می‌توانم داشته باشم.» از حوزه انتخابیه تهران نام نویسی کرده بود بی آن‌که توضیح دهد که چرا کرمان را رها کرده و از تهران کاندیدا شده است.

 کلیپ‌های تبلیغاتی او در سایت آپارات بین 700 تا هزارو 700 بار بیش‌تر دیده نشدند. شاید همین عدم اقبال از او باعث شد که از انتخابات کناره گیری کند. معصوم زاده البته در سر سودای شهردار شدن را هم داشت. او به استقامت گفته بود «جای خالی یک شهردار زن در کرمان واقعا دیده می‌شود. من در خودم می‌دیدم این کار را بتوانم انجام بدهم. ولی بعد که آقای مهندس بابایی آمدند، با توجه به تجربه‌ای داشتند و هماهنگی که ایشان با آقای سیف‌الهی داشتند و چند سال معاون ایشان بودند و به خصوص با توجه به توانایی که در ایجاد هماهنگی‌ها برای اجرای پروژه‌های خاتم که اصلی‌ترین پروژه‌های شهری هستند، من دیدیم مهندس بابایی نسبت به بنده اولویت دارند ولی اگر واقعا این اولویت نبود حتما کاندیدا می‌شدم.»

حاشیه‌های پیرامون معصوم زاده در شورای چهارم هم کم نبود. اگر جلسه پرتنش آخرین یکشنبه‌ی شهریورماه 94‌ که رییس شورای اسلامی استان را به تاسف واداشت به خاطر بیاورید مواضع معصوم زاده هم در نوع خودش جالب توجه است. همان جلسه انتخاب هیات رییسه‌ دور چهارم که به حدی متشنج شد که پای اورژانس 115 را هم به خانه‌شهر کرمان باز کرد!

مویدی این‌بار برای ریاست شورا اعلام آمادگی نکرده اما او ظاهرا نگاهش به سمت «کمال جوانمرد» بود. در مقابل او، «علی‌اکبر مشرفی» عضو دیگر شورا قرار دارد. جلسه هنوز به حد نصاب نرسیده بود. ماه‌بانو معصوم‌زاده به شدت از عدم حضور همکاران خود گلایه و بارها تاکید کرد که؛ «این، یک سناریو از سوی کسانی است که می‌دانند امشب رای ریاست را نخواهند داشت».
معصوم‌زاده به خبرنگاران می‌گوید: «آقایان جعفری، گیلانی، ایرانمنش و مویدی به همراه خانم زاهدی، ساعتی پیش در نمازخانه جلسه گذاشتند و این سناریو را طراحی کرده‌اند؛ می‌گویند یا ما باید رای بیاوریم یا هیچ‌کس!».

او بارها در سخنانش، ماجراهای فوق را یک سناریو عنوان و حتی اظهار می‌کند که؛ «این خیلی خیلی برای شورا زشت است که اعضا را سوار ماشین بکنند، ببرند کنار میدان پیاده کنند و بگویند با آژانس به خانه بروید تا جلسه تشکیل نشود»

مواضع معصوم زاده هیچ وقت قابل پیش بینی نبوده است. نمونه اش دیدار پرتنش اعضای شورای شهر چهارم با استاندار وقت در بهمن ماه 95 بود. او در حالی که پیش از این از تکلیف شدن برخی کارها به شورا انتقاد کرده بود در یک چرخش ناگهانی دیدگاه، انتقادش را متوجه همتایان خود در شورا دانست و در مورد طرح جنجالی تخریب خانه شهر گفت: «در مورد خانه‌شهر هم چهار نفر از اعضای همین شورا رفته‌اند امضا کرده‌اند که خانه‌شهر تخریب بشود، حالا ما خودمان این را نمی‌پذیریم. اگر باز هم نمایندگانی از ما و استانداری بنشینند در این‌باره تصمیمی بگیرند، آیا ما در شورا آن را می‌پذیریم؟» این در حالی است که در کم‌تر از یک ماه بعد (اسفند 95) با سایت خبری گفتارنو مصاحبه کرد و تلویحا برای استاندار وقت کرمان خط و نشان کشید و تذکر داد که کاربرد برخی واژه‌ها بار حقوقی دارد.

معصوم‌زاده با اشاره به سخنان رزم‌حسینی استاندار وقت کرمان در مورد رانت‌خواری در شورای شهر کرمان تاکید کرد: رانت‌خواری بار حقوقی و جزایی دارد، این که می‌گویند بعضی‌ها در شورای شهر رانت‌خواری دارند چه کسی و کجا رانت خورده است، لطفا بگویید، ما باید بامردم شفاف باشیم و وقتی با مردم شفاف باشیم مردم راحتند، راحت بگویید که چه کسانی رانت خورده‌اند.
او این را هم در مورد استاندار گفته بود: «اگر من در یک جلسه مشترک حاضر نشوم و فقط بگویم که افشاگری می‌کنم که بعضی نمی‌گذارند، این طور صحیح نیست»

معصوم‌زاده در رابطه با باندبازی که استاندار وقت مطرح کرده بود، هم گفت: در رابطه با باندبازی آقای استاندار باید توضیح دهند که چه بوده است. ما در شورای شهر در طول دو سال و نیمی که بودیم باندی ندیدیم ولی تفاوت نظرات را دیدیم و این موضوع باندبازی را من واقعیت نمی‌دانم.
او یک اظهار نظر جالب دیگر هم در این مصاحبه داشت و در دفاع از شورای چهارم گفت: «تفاوت آراء و عقاید هست، مهم دیپلماسی گفتاری است.» 

می‌روم چون دلم می‌خواهد

دامنه رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی معصوم زاده تا نحوه رفتارش با مردم گسترده است. او در پاسخ به اعتراض چایخانه داران در شهریورماه 95 آن‌ها را اجیر شده خوانده و گفته بود: دیگر به من رای ندهید.

معصوم زاده به محل شورا آمد. او وقتی اعتراض چایخانه داران را دید، به روی سکویی رفت و مذمت مصرف قلیان صحبت کرد. او سپس گفت که برای انتخاب هیات رئیسه می رود و بعد پاسخ معترضان را خواهد داد. معصوم زاده گفت «اگر واقعا غرضی ندارید صبر کنید تا پس از جلسه.» یکی از میان جمعیت گفت «می مانیم به شرط اینکه شما از در دیگری نروید.» معصوم زاده با تندی جواب داد که «اگر بخواهم از در دیگر می روم. چون دلم می خواهد.» ادبیاتی که داد چایخانه‌داران معترض را هم درآورد. لحن تند او باعث شد معترضان بر ضد معصوم زاده شعار دهند. شعار آن‌ها با این پاسخ معصوم زاده روبرو شد: «دیگر به من رأی ندهید.» این جمله شدت اعتراضات را بیشتر کرد. معصوم زاده این بار گفت: «شما تحریک‌شده‌اید. شما را تحریک کرده‌اند.»

تو حرف نزن!
 یکی از چایخانه داران جواب داد که «جواز قانونی، ما را تحریک کرده است.» معصوم زاده به او گفت: «توحرف نزن» سروصدا بالا رفت. دیگر اعضای شورا به حیاط خانه شهر آمدند. یکی به معصوم زاده آب داد تا آرام شود اما کسی نمی‌توانست معترضان را آرام کند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
خانم یارضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
1
من به عنوان بیمار به ایشون مراجعه کردم اصلا برخوردشان خوب نبود. دلم خواسته چاق باشم تو حق توهین به من رو نداری خانم معصوم زاده !
محمد نخعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
1
ایشون ظاهرا تکلیفشون با خودشون هم معلوم نیست!!!
بلوردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
2
شما خبرنگارا ناشکرید. اگر خانم معصوم زاده نبود کی به جلسات شورا تنوع و به شما خبرنگارا سوژه می داد. انصافا خیلی سوژه طنز در اختیارتون قرار می ده اما شما قدر نمی دونین
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ایشون اگر به نحوه دعوتها اعتراض داشتند می بایست در زمان خودش اعتراض و حتی مصاحبه می کردند. الان به نظرم بیشتر به جرزنی شبیه هست صحبتهاشون نه دفاع
حسنوند
|
United States
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
به گمان من گرچه می شود روابطانسانی وسازمانی در چارچوب قانونخشک ولومسلح به بند وبارو کشید اما نباید فرار قانون نیز رایج ویا ارزش تلقی شود اما در عین حال این بیماری فراگیری است وباطب سنتی ومدرن هم قابل درمان نیست زیر مشکل از متولین ومجریان قانون است زیرا اگر غیبت افراد از حد مجاز ومتعارف بگذرد وبا افراد خاطی بر خورد نشود آنها نیز مقصر اصلی اند بنا براین به جای گفتگو با افراد خاطی باید مجرمین رده اول را به چاش کشید از طرفی برای کنترل افراد باید قانوننوشت در ست مثل آیینه نامه حضور وغیاب دانشجویان امابا اینوصف به مشکل دیگری که جنبه آموزش وجامعه پذیری دارد می رسیم وآن این که با حذف کنکورر وفراخواندانشجو بدونئ کنکور در تمام مقاطع ورشته از جمله طب سنتی آیین نامه حضور وغیاب دانشجویان بلا موضوع شده است بنا براین مشکل اصلی نه از عامل بلکه از ساختار ونظام آموزشی ومدیریتی است که فرد خاطی به خدا واگذار می کند واین بد ترین طنز تلخ امروز ودیروز وفردای ماست
حسنوند
|
United States
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
به گمان من گرچه می شود روابط انسانی و سازمانی در چارچوب قانون خشک ولو مسلح به بند وبارو کشید اما نباید فرار قانون نیز رایج ویا ارزش تلقی شود اما در عین حال این بیماری فراگیری است و باطب سنتی ومدرن هم قابل درمان نیست زیرا مشکل از متولین ومجریان قانون است .زیرا اگر غیبت افراد از حد مجاز ومتعارف بگذرد وبا افراد خاطی بر خورد نشود آنها نیز مقصر اصلی اند بنا براین به جای گفتگو با افراد خاطی باید مجرمین رده اول را به چالش کشید از طرفی برای کنترل افراد باید قانوننوشت در ست مثل آیینه نامه حضور وغیاب دانشجویان امابا این وصف به مشکل دیگری که جنبه آموزش وجامعه پذیری دارد می رسیم و آن این که با حذف کنکورر وفراخوان دانشجو بدونئ کنکور در تمام مقاطع و رشته از جمله طب سنتی آیین نامه حضور و غیاب دانشجویان بلا موضوع شده است بنا براین مشکل اصلی نه از عامل بلکه از ساختار ونظام آموزشی ومدیریتی است که فرد خاطی به خدا واگذار می کند واین بد ترین طنز تلخ امروز ودیروز وفردای ماست
گدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
1
خانم معصوم زاده بابت این مواضعش باید از مردم نجیب کرمان عذرخواهی کند. این رفتارها با روح مسالمت جو و مهربان کرمانی ها هیچ تناسبی ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)