کد خبر: ۲۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در تشست عمومی شورای شهر کرمان صورت گرفت
در نخستین نشست عمومی شورای شهر در سال دوم با دو دستور کار برگزار شد نخست تعیین سخنگو و دیگری تغییر در کمیسیون های شورا.
گفتارنو/ گروه شهر: 
در نخستین نشست عمومی شورای شهر در سال دوم با دو دستور کار برگزار شد نخست تعیین سخنگو و دیگری تغییر در کمیسیون های شورا.  بنا به پیشنهاد رییس شورا، انتخاباتی برای تعیین سخنگو برگزار شد. پیش از این «محمد فرشاد» همزمان با ریاست، وظیفه‌ی سخنگویی شورا را نیز برعهده داشت . 

در این راستا حسین چناریان و رامین ارجمند کرمانی دو کاندیدا برای تصدی گری سخنگویی شورا بودند، اما به علت به حدنصاب نرسیدن رای  برای هر دو کاندیدا کسی انتخاب نشد و مقرر شد رای گیری هفته آینده انجام شود.  دومین دستور کار نشست عمومی شورای اسلامی بحث و تصمیم گیری در کمیسیون های شورا شهر بود .

در این نشست یکی از کمیسیون‌ها منحل و در دیگری ادغام شد، ترکیب برخی تغییر یافت و تعیین تکلیف دو کمیسیون «فرهنگی، هنری، بانوان» و «اجتماعی، ورزشی، جوانان» به بحث‌های طولانی و فرسایشی و رای‌گیری منجر شد تا تعداد کمیسیون های شورا از 9 به 8 تقلیل یابد. 

محمد فرشاد؛ رئیس شورای شهر کرمان  پیشنهاد جدایی مسایل فرهنگی را از بانوان مطرح کرد و گفت: بهتر است  کمیسیون بانوان با همین عنوان و روی مسائل بانوان متمرکز باشد و مسائل فرهنگی را به کمیسیون اجتماعی ارجاع دهیم.

زهرا ایرانمنش؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان ضمن نپذیرفتن این بیشنهاد تاکید کرد :  جدا کردن فرهنگ از بانوان، او را در پیشبرد امور بانوان دچار مشکل می‌کند. رای نهایی  شورا اما بر جدایی دو کمیسیون بود. 

مسایل حوزه اجتماعی مغفول مانده است

در همین راستا زهرا ایرانمنش و علی بهرامی  یکدیگر را به کم کاری در حوزه فعالیت خود متهم کردند.

زهرا ایرانمنش در این‌خصوص گفت: «ابتدا که کمیسیون بانوان با فرهنگی ادغام شد ما فکر می‌کردیم با مشکل مواجه شویم اما این‌طور نبود و تجربه‌ی خوبی از این نظر داشتیم». وی افزود: «آقای بهرامی (رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش، جوانان) باید در شورای مشورتی جوانان وقت بگذارند. از وقتی حوزه‌ی اجتماعی هم جدا شده بسیاری از مسائل این بخش مغفول مانده است». 

او به‌عنوان نمونه از مسئله‌ی تکدی‌گری یاد کرد و ادامه داد: «با این وجود، بهتر است این دو کمیسیون جدا باشند و من ضرورتی در جدا کردن کمیسیون بانوان از فرهنگی نمی‌بینم».

علی بهرامی اما پاسخ ایرانمنش که تلویحا کمیسیون تحت ریاست وی را به کم‌کاری در حوزه‌ی مسائل اجتماعی متهم کرد را این‌گونه داد: «تکدی‌گری یک مسئله‌ی اجتماعی است ولی ریشه‌ی آن فرهنگی است. تبریز گدا ندارد چون مردم آنجا به گدایان پول نمی‌دهند! شهرداری هم نمی‌تواند با گذاشتن چند مامور سر چهارراه‌ها این مشکل را حل کند».

اعضا با ادغام کمیسیون «برنامه و بودجه و ایجاد منابع پایدار» با «کمیسیون حقوقی، نظارت عام و حاشیه نشینی» و تغییر نام این کمیسیون با عنوان «برنامه و بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی» موافقت کردند. همچنین، «محمدرضا معین‌زاده میرحسینی» از کمیسیون فوق کنار گذاشته شد و منصور ایرانمنش جایگزین وی شد.

همچنین تشکیل کمیسیون گردشگری و اصناف، کمیسیون عمران و حمل و نقل، کمیسیون خدمات شهری، نظارت و محیط زیست، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و جوانان، کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی، کمیسیون بانوان و کمیسیون بهداشت و سلامت نیز به تصویب شورا رسید.

در ادامه  تغییرات شورای شهر کرمان ، کمیسیون «معماری و شهرسازی» در سال دوم به کمیسیون «معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی» تغییر نام پیدا کرد. همچنین «بهداشت» از کمیسیون «خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست» جدا و ریاست آن به ماه‌بانو معصوم‌زاده واگذار شد. انصراف روسای دو کمیسیون از تشکیلات یکدیگر از دیگر اتفاقات این نشست بود.  معصوم‌ زاده خواست تا او را از کمیسیون خدمات‌شهری کنار بگذارند. خدادادی هم اعلام کرد که از کمیسیون بهداشت خارج می‌شود.
کمیسیون‌های «عمران و حمل‌ونقل» و «گردشگری و اصناف» تاکنون هیچ تغییری نداشته است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)