کد خبر: ۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
وی یادآور شد : شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان از ابتدای سال 93 تاکنون 16 جلسه داشته و در راستای آگاهی بخشی کارگاه های آموزشی برای واحدهای صنعتی برگزار نموده است .
فرماندار کرمان در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص مبارزه با مواد مخدر در یک سال گذشته در شهرستان کرمان گفت: در سال گذشته در شهرستان کرمان با انهدام 9 باند ورود و توزیع مواد مخدر، 5/11 تن کشفیات و دستگیری 2300 نفر که بیش از 760 نفر آنان به مرکز تبصره ماده 16 جهت ترک فرستاده شدند سال موفقی  را داشته است همچنین قریب به 1340 باب منزل مورد بازرسی قرار گرفت و بیش از 20 طرح مقابله با خرده فروشان در سطح شهر اجرایی شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود سال 93 را سال نسبتاً موفقی در عرصه مبارزه با عرضه مواد مخدر در استان کرمان دانست و افزود : درسال گذشته بیش از 107 تن کشفیات در استان کرمان داشتیم و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بعد از تهران رتبه اول کشور را در این خصوص به دست آورد.

توحیدی تصریح کرد : در سال گذشته در شهرستان کرمان با انهدام 9 باند ورود و توزیع مواد مخدر، 5/11 تن کشفیات و دستگیری 2300 نفر که بیش از 760 نفر آنان به مرکز تبصره ماده 16 جهت ترک فرستاده شدند سال موفقی  را داشته است همچنین قریب به 1340 باب منزل مورد بازرسی قرار گرفت و بیش از 20 طرح مقابله با خرده فروشان در سطح شهر اجرایی شد.

وی یادآور شد : شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان از ابتدای سال 93 تاکنون 16 جلسه داشته و در راستای آگاهی بخشی کارگاه های آموزشی برای واحدهای صنعتی برگزار نموده است .

رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان با اشاره به اولویت های کاری شورا در سال 94 ، ضمن برشمردن چهار موضوع که در دستور کار شورا قرار دارد گفت : بحث خانواده اولین الویت است که باید خانواده ها از مضرات و عواقب این بلای خانمانسوز آگاه شوند. موضوع آموزش و پرورش که بحث آماده سازی، ایمن سازی و مصون سازی دانش آموزان در آن جزء مباحث مهم شورا است و در این راستا قریب 16 درصد کارهای آموزشی در حوزه آموزش و پرورش به نسبت سال 92 افزایش داشته است .

فرماندار کرمان آگاهی رسانی و سالم سازی محیط های کاری واحدهای صنعتی ، کارگری و خدماتی را سومین و محلات شهری و منطقه ای را چهارمین الویت کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان اعلام کرد و اظهار داشت : توفیقاتی را در بحث سازمانهای مردم نهاد مرتبط و فعال سازی آنها داشتیم همچنین سعی کردیم نمایشگاه هایی را در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد برگزاری نمائیم .

وی تأکید کرد : وزیرکشور به جد پیگیر بحث اجتماعی کردن، مقابله و درمان با استفاده از اقشارمختلف مردم در این راستا می‌باشند و توفیقات نسبتاً خوبی نیز حاصل شده است.

محمدعلی توحیدی با اشاره به عزم جدی مسئولین در مبارزه با مواد مخدر، شوراها ، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها را از جمله عواملی دانست که در راستای آگاه سازی، مقابله، پیشگیری، درمان و اشتغال می توانند کمک بسزایی انجام دهند.

وی ورود خیرین به موضوع مبارزه با مواد مخدر را یکی دیگر از بحث های مهم شورا بیان و افزود : ما به دنبال کمک گرفتن از خیرین هستیم تا در امر اطلاع رسانی، پیشگیری و اشتغال ما را یاری نمایند ضمن آنکه جلساتی نیز با برخی صنوف از جمله عطاران و افرادی که کارشان با حوزه درمان معتادین سنخیت دارد برگزار نمودیم تا عواقب ورود افراد غیرمتخصص به حوزه درمان و عدم استفاده از شیوه های علمی در این رابطه را به آنها یادآور شویم .

فرماندار کرمان تعداد مراکز MMT (مرکز درمان نگهدارنده با داروهای مخدر) در شهرستان کرمان را 146 مرکز از 400 مرکز در استان اعلام کرد و ابراز داشت : در شهرستان کرمان 2 مرکز DIC (کاهش آسیب) ، 2 مرکز مشاوره ، 6 مرکز اقامتی میان مدت درمان که یکی از آنها مختص زنان است و 1 مرکز  TC بلند مدت درمان که مرکز ماده 16 می‌باشد داریم که در این زمینه هم بحمدا... توفیقات خوبی داشته ایم .

وی نتیجه ورود به بحث خانواده‌ها و مراقبت از دانش آموزان در بحث آموزش و پرورش را بسیار مؤثر و مفید دانست و با تأکید بر مدرسه محوری متناسب با سطوح آموزشی و جدیت در پیگیری موضوع اماکن عمومی مانند خوابگاه‌ها را از الویت های شورا عنوان نمود.

توحیدی با بیان این نکته که استان کرمان یکی از قطب های صنعت و معدن کشور است ورود به این بحث را نیز ضروری دانست و عنوان کرد که با جدیت بیشتری موضوع واحدهای صنعتی و معدنی را دنبال می کنیم .

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان برگزاری 4 دوره آموزشی در راستای توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد (NGO)، همایش بهبود یافتگان، همایش نقش مشارکتهای اجتماعی در کاهش مواد مخدر ، برگزاری 9 جلسه تخصصی توسط  سمن ها ، تشکیل 11 جلسه اتاق فکر با حضور سازمانهای مردم نهاد و شناسایی خیرین فعال شهرستان کرمان را از جمله کارهای شورا در سال گذشته عنوان کرد و افزود : در سال 94 به دنبال راه اندازی یک مرکز ماده 16 ویژه بانوان هستیم که یکی از کمبودها و نیازهای ماست که انشاءا... با راه اندازی آن که به کل استان خدمات ارائه خواهد داد اقدام مؤثری در راستای اهداف شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه خواهد کرد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)