کد خبر: ۲۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان:
دادستان کرمان از بازداشت اخلال در ناوگان حمل ونقل از بازداشت تعدادی از اخلال گران ناوگان حمل و نقل در این استان خبر داد و گفت: اخلال در این زمینه از مصادیق محاربه است.
 دادستان کرمان از بازداشت اخلال در ناوگان حمل ونقل از بازداشت تعدادی از اخلال گران ناوگان حمل و نقل در این استان خبر داد و گفت: اخلال در این زمینه از مصادیق محاربه است.

 دادخدا سالاری گفت: اقدامات تعرض کنندگان به کامیون داران از مصادیق محاربه است.

سالاری اظهار داشت: قانون گذار در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدامی که موجب اخلال در نظم عمومی کشور شود را به عنوان محاربه و افساد فی الارض جرم انگاری کرده است.

وی گفت: افراد فریب خورده یا معاندی که با قصد اخلال در تامین مایحتاج عمومی مردم اقدام به  سنگ پراکنی و تخریب کامیون های حامل لوازم ضروری مردم می کنند و از این طریق نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند، اقدامات آنان در قالب و به عنوان حد محاربه و از این حیث به عنوان مفسد فی الارض شناخته می شوند.

سالاری بیان کرد: در صورتی که اقدامات این فریب خوردگان در شمول محاربه قرار نگیرد طبق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات، از جهت اقدام علیه امنیت داخلی کشور به دو تا پنج سال حبس و از باب اخلال در نظم طبق ماده ۶۱۸ به سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق و من باب تخریب اموال طبق ماده ۶۷۷ به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

مشکل امنیتی در کرمان وجود ندارد

دادستان کرمان با اشاره به اینکه این استان به عنوان پهناورترین استان کشور به عنوان شاهراه اصلی شمال و مرکز به جنوب و از طرفی به عنوان شاهراه شرق به غرب کشور محسوب می شود و روزانه صدها کامیون در مسیرهای ترانزیتی استان در حال تردد هستند، الحمدالله امنیت مطلوب و عالی از این حیث در کرمان حکمفرماست.

وی با تاکید براینکه کوچکترین دغدغه امنیتی در زمینه ناوگان حمل ونقل در استان وجود ندارد، افزود: طبق گزارشات نهادهای امنتیتی و انتظامی ترددهای روزانه در محورهای مواصلاتی استان با امنیت کامل در حال انجام است.

تعدادی از اخلال گران ناوگان حمل و نقل در کرمان بازداشت شدند

دادستان کرمان اعلام کرد:تعدادی افراد قلیل و فریب خورده ای که تحت تاثیر القائات معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرتکب چند مورد سنگ پراکنی و تخریب و اخلال جزئی شده بودند با اقدامات سریع و به موقع پلیس و دستگاه های امنیتی دستگیر و پرونده آنان در حال تحقیقات تکمیلی در مراجع قضائی است.

سالاری تصریح کرد:عمل این افراد قلیل که از طریق اخلال در ناوگان حمل و نقل کشور موجب ناامنی اقتصادی و اخلال در تامین مایحتاج ضروری مردم را فراهم می کند همانند اعمالی است که عناصر تکفیری در ۳۱ شهریور در اهواز انجام دادند و هدف هر دوی این جماعت ایجاد ناامنی در کشور است.

تامین نیازهای ضروری کامیون داران ضرورت دارد

دادستان کرمان گفت: علیرغم فراخوان های گسترده عناصر بیگانه و استکبار جهانی، قشر زحمت کش و نجیب کامیون داران و رانندگان استان به فراخوان های دشمنان این کشور ترتیب اثر نداده و در جهت عمران و آبادانی کشور مشغول فعالیت و انجام وظیفه در قبال هم میهنان کشور هستند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد متولیان امر و دستگاه های ذیربط اقدامات مقتضی در جهت تامین نیازهای ضروری کامیون داران از جمله تامین لاستیک و لوازم یدکی را انجام داده تا خدمت رسانی این قشر زحمت کش و نجیب دچار نقص نشود .
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)