کد خبر: ۲۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان :
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان از وجود چهار هزار شبکه غیر مجاز آب در حاشیه شهر کرمان خبر داد و گفت : در شرایط کم آبی کنونی این شبکه ها موجبات مصرف بی رویه آب شرب را رقم زده است .
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان از وجود چهار هزار شبکه غیر مجاز آب در حاشیه شهر کرمان خبر داد و گفت : در شرایط کم آبی کنونی این شبکه ها موجبات مصرف بی رویه آب شرب را رقم زده است.
غلامرضا زین الدینی: فرسودگی خطوط انتقال و داخلی برون شهری و شهری آب و وجود شبکه های غیر مجاز علاوه بر مشکل بهداشت آب ،موجب هدررفت آب به میزان زیادی شده است که کنترل و نظارت بر این موضوع نیاز به همکاری همه جانبه مردم و دستگاههای اجرایی دارد .

وی میزان هدر رفت آب در این شهر را از طریق شبکه های فرسوده شهری 19 درصد، در شهرستان کرمان 23 درصد و در کل استان حدود 26 درصد اعلام کرد. 
به گفته زین الدینی بر اساس آمارهای موجود میزان هدررفت آب از طریق شبکه های فرسوده شهر کرمان نسبت به سایر شهرهای کشور و دنیا میزان پایین تری دارد. 

وی اقدامات آب و فاضلاب کرمان را در راستای قطع انشعابات و مدیریت مصرف آب در استان طی سال جاری بی نظیر عنوان و تصریح کرد: اجرای طرح نشت یابی شبکه آب آشامیدنی شهر کرمان اقدام موثری است که از سال گذشته در حال اجرا است. 

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب در این راستا از هدر رفت و نشت حدود 120 لیتر آب در ثانیه در استان بخصوص بافت قدیم شهر کرمان جلوگیری کرده است. 
وی با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب کرمان در زمینه جلوگیری از هدر رفت آب در فضای سبز شهری نیز بصورت جدی وارد عمل شده است تصریح کرد: حدود نیمی از انشعابات فضای سبز شهرداری کرمان به منظور جلوگیری از هدر رفت آب تعیین تکلیف شده است. 

زین الدینی افزود: با حفر چند حلقه چاه، آب مورد نیاز فضای سبز شهر کرمان تامین و از آبیاری این فضاها با آب شهری جلوگیری شده است. 
وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار انشعاب غیرمجاز در حاشیه شهر کرمان وجود دارد ،گفت: در زمینه جلوگیری از هدر رفت آب از طریق اینگونه انشعابات نیز شرکت آب و فاضلاب اقدامات خوبی انجام داده است. 
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به اینکه هر ساله بودجه ای برای بازسازی شبکه های فرسوده انتقال آب در استان کرمان اختصاص پیدا می کند تصریح کرد: مقدار بودجه تخصیص یافته در این بخش اندک است لذا سالانه حدود 10 تا 20 کیلومتر از این شبکه را می توانیم ترمیم کنیم. 
وی راههای هدر رفت آب را نشست و سرازیر شدن از مخازن، انشعابات غیرمجاز، استفاده نادرست در فضای سبز، فرسودگی شبکه ها و خطوط انتقال و انشعابات مشترکین، فرسودگی خطوط انتقال و نشت از خطوط انتقال عنوان کرد. 

زین الدینی تاکید کرد: 500 تا 600 کیلومتر شبکه انتقال آب در شهر کرمان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. 
وی راههای جلوگیری از هدر رفت آب را تست کنتورهای اصلی، تست کنتورهای مشترکین، انتخاب و شناسایی انشعبات و اتصالات ثبت نشده عنوان کرد. 
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان همچنین گفت: استان کرمان اکنون مانند بسیاری از مناطق کشور در شرایط سخت بحران آب قرار دارد لذا جلوگیری از هدر رفت آب امری کاملا حیاتی است
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)