کد خبر: ۲۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در کارگروه گردشگری استان مطرح شد
فدایی که منتقد تاخیر در تصمیم گیری در سیستم دولتی استان است با اشاره به تهیه طرح جامع گردشگری شهر بم، می‌گوید: این طرح باید به تصویب کارگروه گردشگری استان و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان می‌رسید تا به معین اقتصادی منطقه ابلاغ شود، اما از اردیبهشت ماه که در کارگروه گردشگری مورد تصویب قرار گرفته، هنوز به تصویب جلسه شورای توسعه برنامه‌ریزی نرسیده و فقط زمان از دست راه رفته است.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:

فعالان بخش گردشگری استان امروز صبح در کارگروه گردشگری با حضور سرپرست استانداری کرمان حضور یافتند تا از چالش‌هایشان در این بخش بگویند. 

به گزارش گفتارنو، همان چالش‌هایی که پیش از این هم محمدجواد فدایی در جلسات مختلف شنیده است و تاکید بر زمان‌بندی رفع آن ها کرده است. 

 او می‌گوید: « مشکلات مطرح در حوزه گردشگری از سال‌ها قبل وجود داشته و هنوز هم برطرف نشده است، اصل مشکل این است که تصمیم‌گیری درستی صورت نمی‌گیرد.»

فدایی که منتقد تاخیر در تصمیم گیری در سیستم دولتی استان است با  با اشاره به تهیه طرح جامع گردشگری شهر بم، می‌گوید: این طرح باید به تصویب کارگروه گردشگری استان و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان می‌رسید تا به معین اقتصادی منطقه ابلاغ شود، اما از اردیبهشت ماه که در کارگروه گردشگری مورد تصویب قرار گرفته، هنوز به تصویب جلسه شورای توسعه برنامه‌ریزی نرسیده و فقط زمان از دست راه رفته است.

فدایی با بیان این‌که « اصلا هیچکس احساسی نسبت به این قضیه ندارد و همین مسئله مشکل‌ساز شده است.» بار دیگر از تاخیر اتفاق افتاده گلایه می‌کند و می‌افزاید: «معرفی استان لازم و ضروری است. منابع مالی محدود است اما یکی از هنرهای مدیریتی استفاده‌ی بهینه از منابع مالی است. پول هست اما آن را جایی خرج می‌کنیم که احتمالا اولویت نیست. در استان ما برخی بودجه‌ها برگشت می‌خورد. باید اولویت‌های درست را مدنظر قرار دهیم».

او این را هم اضافه می‌کند:  گردشگری با همه منافع و نقاط مثبتی که دارد، توسعه آن در کشور ما به ویژه مسائل فرهنگی که داریم، خیلی سخت و ظریف است.
وی ادامه می‌دهد: کمیسیون چهار نفره را برای طرح‌های گردشگری تشکیل دادیم، تک تک درخواست‌ها بررسی شده است، هر چند کوتاهی‌هایی هم در سیستم اداری شاهد هستیم که باید رفع کنیم.

فدایی خاطرنشان می‌کند: پروازهای بین استانی در کرمان با توجه به داشتن هواپیمایی ماهان نباید، مشکل داشته باشیم که در این زمینه باید نشستی با هواپیمایی و حضور اتاق بازرگانی و نهادهای مربوطه گذاشته شود.

فدایی این بار به دفاع از سیستم بانکی استان می‌پردازد و  با اشاره به گلایه‌ها از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ، می‌گوید: «همه‌ی مشکلاتی که در دریافت تسهیلات وجود دارد قابل رفع است و همیشه در پرداخت‌ها بانک‌ها نیستند که مقصرند. اگرچه مشکلاتی هم در این حوزه وجود دارد».

در لیست سبز قرار بگیریم
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان مهم‌ترین مشکل گردشگری‌ استان را عدم معرفی مناسب آن می‌داند و در این خصوص می‌گوید: « مشکلات متعددی در بخش گردشگری استان داریم؛ فاصله‌ی کرمان با تهران زیاد است، پرواز گران می‌شود، قطار مناسب نداریم، در بن‌بست مسیر گردشگری هستیم ولی مهم‌ترین مشکل، عدم معرفی استان کرمان است».

آن‌طور که مهدی سیاوشی می‌گوید تلاش‌های بخش خصوصی برای تهیه‌ی طرح جامع گردشگری با یک شرکت خارجی در پی افزایش قیمت یورو به سنگ خورده است و حالا درصدد عقد قرارداد با یک شرکت ایرانی‌اند. سیاوشی ابراز امیدواری می‌کند که تا پایان اسفند این طرح جامع تدوین شود. مساله ای که واکنش سرپرست استانداری کرمان را در پی دارد دکتر فدایی هشدار می‌دهد : پس از زمان بندی عقب افتادید. قرار بود دی‌ماه طرح آماده شود. 

سیاوشی در این جلسه دو  خواسته هم دارد؛ نخست آن ‌که  : «علاوه بر پرواز خارجی، پرواز داخلی مثل کرمان‌اصفهان هم راه‌اندازی شود». ثانیا  «به معین‌های اقتصادی تاکید شود در مطالعه‌‌ای که در شهرستان‌ها انجام می‌دهند، گردشگری را در اولویت قرار دهند».
وی سپس توضیح داد: «اداره کل میراث استان کرمان، در معرفی افراد به بانک رتبه‌ی دوم کشور را دارد اما در پرداخت تسهیلات رتبه‌ی نوزدهم دارد و بانک‌ها همکاری نمی‌کنند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «برای دو کشور ژاپن و فرانسه در بلک لیست نیستیم اما در لیست سبز هم نیستیم. باید اقدامات لازم از طریق وزارت امور خارجه برای قرار دادن کرمان در لیست سبز گردشگری‌ این دو کشور قرار گیرد».

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان افزود: «از استانداری تقاضا داریم در تخصیص بودجه‌های عمرانی، تامین زیرساخت‌های مناطق هدف گردشگری مثل شهداد را مورد توجه جدی قرار دهد».
وی همچنین از شهرداری کرمان مي‌خواهد تا در تهاتر با شهرداری دیگر استان‌ها بیلبوردهای تبلیغاتی را در اختیارشان قرار دهد که ما نیز بتوانیم از بیلبوردهای دیگر شهرداری‌ها برای معرفی کرمان استفاده کنیم.

مساله که در ادامه جلسه واکنش شهردار کرمان را در پی دارد. عالم زاده در این خصوص می‌گوید:‌ پیرو مذاکرات قبلی من موافقتم را اعلام کرده بودم اما خود دوستان پیگیری نکرده اند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)