کد خبر: ۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سیر نزولی قیمت ارز در بازار در حالی ادامه دارد که جمع زیادی از مردم در خیابان فردوسی در تلاش هستند تا دلار و یوروی خود را بفروشند. اکنون دلالان نرخ هر دلار آمریکا را براى فروش ١٠هزار تومان و براى خرید ٨هزار تومان اعلام کرده‌اند.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار در حالی ادامه دارد که جمع زیادی از مردم در خیابان فردوسی در تلاش هستند تا دلار و یوروی خود را بفروشند. اکنون دلالان نرخ هر دلار آمریکا را براى فروش ١٠هزار تومان و براى خرید ٨هزار تومان اعلام کرده‌اند.

با اعلام نرخ در صرافى‌ها، ارزش دلار در بین دلالان نیز کاهش پیدا کرد. اکنون دلالان نرخ هر دلار آمریکا را براى فروش ١٠هزار تومان و براى خرید ٨هزار تومان اعلام کرده‌اند.

به گزارش «انتخاب» گزارش تا این ساعت از وضعیت بازار هر دلار آمریکا در تابلوى صرافى‌ها با نرخ ١٣/٦٥٠تومان براى فروش و ١٣/٥٠٠تومان براى خرید روشن شد.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار در حالی ادامه دارد که جمع زیادی از مردم در خیابان فردوسی در تلاش هستند تا دلار و یوروی خود را بفروشند.

دلالها که از ظاهرشان پیداست ضرر سنگینی کردند هر کدام در پاتوق خود ایستاده و قیمت‌های بسیار پایینی را به مردمی که قصد فروش ارزهایشان را دارند می‌دهند.

مردمی که در خیابان فردوسی گوشی به دست در حال رفت و آمد هستند هر یک تحلیل‌های مختلفی از وضعیت بازار دارند اما نکته مشترک در صحبت‌هایشان این است که علاوه بر دولت و مجلس مردم نیز مسبب گرانی‌های اخیر شده‌اند و اگر از همان ابتدا نمی‌خریدند هرگز دلار رنگ 19 هزار تومان را نمی‌دید.

میدان فردوسی از صبح امروز علاوه بر رفت آمدوهای مردم شاهد حضور خبرنگاران داخلی و خارجی که دوربین به دست از کاهش چشمگیر نرخ ارز گزارش تهیه کرده و پای حرف مردم نشسته‌اند.

سقوط قیمت سکه به مرز ۳ میلیون تومان

قیمت سکه بهار آزادی در آخرین ساعات روز گذشته به ۳ میلیون و ۴۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش بانک مرکزی، همزمان با اجرای بسته جدید ارزی و آغاز تحویل حدود ۲.۶ میلیون سکه پیش فروشی، روند نزولی قیمت سکه در یک هفته پیش آغاز شد و قیمت سکه که مرز ۴.۵ میلیون تومان را هم رد کرده بود، در آخرین ساعات معاملاتی روز گذشته به حدود ۳ میلیون و ۴۰ هزار اومان کاهش یافت.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۸۲۰ هزار تومان شده است. سکه گرمیهم به ۴۷۰ هزار تومان رسید و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲۵۹ هزار تومان کاهش یافت.

تحویل حدود ۲.۶ میلیون سکه پیش فروشی از امروز در شعب بانک ملی آغاز می‌شود که پیش بینی شود، با تحویل این سکه‌ها روند نزولی قیمت سکه ادامه یابد.

علت کاهش قیمت دلار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز سه شنبه از اختیارات واگذار شده به بانک مرکزی برای مداخله بیشتر در بازار ارز برای دستیابی به میانگین مناسب قیمت‌ها خبر داد.

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خانه ملت گفت:‌ «پیش بینی می شود که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و بانک مرکزی بتواند به خوبی بازار را مدیریت کند روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد تا به یک میانگین مناسب دست یابد.»

صدور اجازه دخالت بانک مرکزی در بازار آزاد ارز از طریق بانک ها و صرافی‌ها در هفته گذشته، باعث شد که بانک مرکزی با صدور بخش نامه‌‌ای بانک ها را به تخصیص ارز اسکناس به نیازهای خدماتی شهروندان ملزم کند.

در این بخشنامه تامین ارز دانشجویی، تحقیقاتی، پزشکی و درمانی و خدمات هواپیمایی از جمله این نیازها ذکر شد.

انتشار این خبر با این عنوان که از این پس بانک‌ها و صرافی‌ها به تمامی نیازهای خدماتی مردم ارز اسکناس تخصیص می دهند، فضای روانی بازار آزاد ارز را تحت تاثیر خود قرار داد و شبکه صرافی‌ها نیز با هدف تجدید ذخایر اسکناس خود از برداشت عمومی بازار از چشم‌انداز افزایش عرضه ارز توسط بانک مرکزی، استقبال کرد و با کاهش قیمت‌های خرید خود شتاب روند نزولی قیمت‌ها را افزایش داد.

از سوی دیگر توافق اروپا برای ایجاد ساز و کار تجاری با ایران با وجود تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا نیز می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار بر جو روانی بازار ارز باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)