کد خبر: ۲۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه بررسی رفع موانع تولید مطرح شد:
در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار و برخی از مسئولین دولتی تشکیل شد پیرامون مشکلات واحد های تولیدی اعم از شرکت فکور صنعت ، کارخانه قند بردسیر و فولاد زرند ایرانیان در زمینه های مختلفی چون تسهیلات بانکی و مسائل زیست محیطی و غیره بحث شد.
گفتار نو/ گروه اقتصاد:  

در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار و برخی از مسئولین دولتی تشکیل شد پیرامون مشکلات واحد های تولیدی اعم از شرکت فکور صنعت ، کارخانه قند بردسیر و فولاد زرند ایرانیان در زمینه های مختلفی چون  تسهیلات بانکی و مسائل زیست محیطی و غیره بحث شد.
 
به گزارش گفتارنو، به گفته ملک محمدی مدیرعامل شرکت نوسازی کارخانه قند بردسیر،  اگر همه دستگاه‌های مربوطه همکاری کنند ظرف ۱۸ ماه این کارخانه به بهره‌وری می‌رسد.
در ارتباط با شرکت فکور صنعت  نیز مقرر شد تا مشکل محیط زیستی این شرکت در تهران مورد پیگیری قرار گیرد. 


به گزارش گفتار نو ، جلسه کارگروه رفع موانع تولید با حضور استاندار و جمعی از مسئولان صبح امروز برگزار شد. در ابتدای جلسه به مشکلات پیش روی واحد های تولیدی در رابطه با  تسهیلات بانکی پرداخته شد. 

فدایی در این رابطه می گوید:  وقتی به یک واحد تولیدی تسهیلاتی  برای ایجاد اشتغال تعلق می‌گیرد و می‌دانیم که دارای مشکلات است چرا به او تسهیلات داده می‌شود تا بعد دچار مشکلات بیشتر شود،در این مواقع کار کارشناسی لازم است که ثابت کند طرح شکست خورده، بانک عامل موفق نبوده یا خود شخص مقصر است تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از مواقع بانک‌ها زیر بار نمی‌روند و یا گاهی در پرداخت تسهیلات دچار مشکل می‌شوند در این صورت اگر بانکی به علت مشکلات داخلی به طرحی وام پرداخت نکرد و فرد مورد نظر مجبور شود برای اجرای طرح خود سرمایه در گردش بگیرد و بعد دچار مشکلات بیشتری شود چه کسی پاسخگو است؟

فدایی در بخش دیگری از سخنانش می گوید: مشکل جامعه ما یا کار کارشناسی است یا مشکل فرهنگی است،  این که عده‌ای تنگ نظر و حسود هستند که نمی‌توانند موفقیت دیگران را ببینند من شخصا به کارهای سیاسی علاقه‌ای ندارم اما اگر کسی بخواهد بهره‌وری را بالا ببرد و از امکانات موجود استفاده کند هیچ اشکالی ندارد و از او حمایت می‌کنم همچنین مشکلات به وجود آمده اخیر هیچ ربطی به تحریم و مسائل خارجی ندارد بلکه ما خودمان در به وجود آوردن آن‌ها دخیل هستیم.

فدایی به مطلبی که اخیرا یکی از سایت‌ها در خصوص حمایت وی از یکی از واحد‌های تولیدی برای ادامه کار و ایجاد اشتغال منتشر شده بود اشاره کرد و افزود: برخی از افراد در این خصوص سیاسی عمل می‌کنند در حالی که باید راه را برای ایجاد اشتغال و تولید فراهم کنیم.


آیا شرکت فکور صنعت  پروانه بهره برداری خواهد گرفت؟

حسینی‌نژاد با اشاره به  مشکلات شرکت فکور صنعت گفت: این شرکت یکی از شرکت‌هایی است که نزدیک به ۶۰۰ تن کنستانتره آهن تولید می‌کند البته با مشکلاتی نیز مواجه شده که یکی از آن‌هامربوط به  محیط زیست است.

کریم‌نژاد نماینده شرکت فکور صنعت به معرفی شرکت خود پرداخت و عنوان کرد: هنگامی که کارخانه کنستانتره را احداث می‌کردیم سعی‌مان بر این بود که همه استانداردهای قانونی را رعایت کنیم تلاش شد تا هم از تکنولوژی بهره ببریم و هم عوارض کمتری به محیط زیست وارد شود.همچنین برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کردیم و در این راستا هیچ بدهی به دستگاهی نداریم اما یکی از مشکلات ما پروانه بهره‌برداری است .

کریم نژاد از مجموعه فکور صنعت به عنوان یک مجموعه موفق یاد می کند و از مسئولان می خواهد تا با صدور پروانه بهره برداری فرصتی برای عمل به تعهدات مربوطه به او بدهند. 

او مشکل روی این کارخانه را مربوط به زمین 7500متری حریم یزدان شهر داانست و افزود: این زمین  متعلق به ماست که یک قسمت از آن حریم راه محسوب می‌شود که احتمالاً به محدوده ما ورود کرده همچنین در گزارش ارزیابی زیست محیطی یک سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا بحران آب را کاهش دهیم. 

در این هنگام سنجری وارد بحث شد و گفت: طی نشست مورخ ۶/۱۹ چند تا مصوبه به تصویب رسید و نهایتاً بعد از بررسی‌های انجام شده جواز تاسیس شرکت صادر شد و قرار بر این بود که طرح ارزیابی زیست محیطی سریعاً آماده شود و موافقت محیط زیست را بگیرند که طی همان جلسه شرکت قرار شد ۴ مصوبه را رعایت کند تا مجوز یکساله به آنها داده شود.

حالا نوبت به جزینی مدیر کل محیط زیست بود تا بگوید این طرح در رده هفت قرار دارد و به استناد ماده ۵۵ این قانون ما مجاز به مطرح کردن این پروژه نیستیم تا زمانی که محیط زیست تایید کند که هیچ مشکلی در اجرای طرح وجود ندارد ما به شما اعلام کردیم که مجوز محیط زیستی بگیرید و طرح ارزیاب سد رسوب گیر را باید رعایت کنید.

در ادامه خواسته  حسینی نژاد برای گرفتن پروانه بهره برداری با رد مدیر کل سازمان محیط زیست مواجه شد که این امر با واکنش فدایی، سرپرست استانداری کرمان مواجه گشت.
فدایی در واکنش به جزینی زاده می گوید: باید برای حل مشکلات به تهران برویم و مشکل را با آقای کلانتری حل و فصل کنیم. 

راه اندازی کارخانه قند  بردسیر به شرط واردات 80 درصدی شکر سرخ 

در این جلسه  مشکلات کارخانه قند بردسیر مورد بررسی قرار گرفت که سعیدی فرماندارر گفت: چغندر قند چندین سال است که در این منطقه کشت نمی‌شود زیرا این محصول آب‌بر است و ارزش اقتصادی ندارد همچنین ما این محصول را وارد نمی‌کنیم و قرار شد که کشت این محصول در دستور کار قرار گیرد و کارخانه در شرایط بسیار سخت راه‌اندازی شود که بر خلاف اصول و ضوابط خودمان است.

حالا نوبت به مجید نجف پور بود که بگوید حدود دو سال است که داریم در خصوص کارخانه بردسیر بررسی می‌کنیم این کارخانه تعداد زیادی سهامدار داشت که حدود ۶۰ درصد سهام را تعیین تکلیف کردیم و بعد طرح را به سرمایه‌گذار دادیم . نجف‌پور گفت: کشت چغندر قند تعطیل و جایگزین آن ذرت علوفه‌ای شده که سه برابر بیشتر آب‌بر است.

سعیدی در دفاع از این موضوع گفت: این حرف که ذرت علوفه‌ای سه برابر آب‌بر است صحیح نیست همچنین هر یک تن ذرت علوفه‌ای ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در حال که هر تن  چغندر قند ۳۰۰ هزار تن به فروش می‌رسد که توجیه اقتصادی ندارد.

محمدی مدیرعامل شرکت نوسازی در این بخش از جلسه به دفاع از طرح کشت چغندر قند پرداخت و گفت: این طرح در یاسوج و هفت تپه اجرا شده طرحی که دادیم ظرفیت‌ها را بالا می‌برد و بخش عمده‌ای از مشکلات با آبیاری نوین حل خواهد شد یعنی ۲۰۰۰ هکتار کشت چغندر قند با روش‌هایی گفته شده که بین ۵۰ تا ۷۵ درصد آبی که چغندر قند مصرف کرده را استحصال می‌کند و به چرخه تولید برمی‌گرداند و با همان میزان انرژی تسویه می‌شود.

وی ادامه داد: جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است و درخواست داریم تا هویت و یکپارچگی قند بردسیر را به این کارخانه برگردانیم 
حفظ سرمایه ثابت در گردش برای بازسازی و راه‌اندازی کارخانه و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف ماست و اگر همه دستگاه‌های مربوطه همکاری کنند ظرف ۱۸ ماه این کارخانه به بهره‌وری می‌رسد.

فدایی با راه‌اندازی کارخانه به شرط این که ۸۰ درصد شکر سرخ وارد کند و ۲۰ درصد کاشت چغندر قند باشد موافقت کرد.
حسینی‌نژاد گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و شاخص‌های مالی منطقه سناریوی پیش‌بینی شده مشکلی برای واحد تولیدی پیش نخواهد آمد و کارخانه قند بردسیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حسینی‌نژاد در ادامه گفت: باید برای فعالیت واحد‌های تولیدی عارضه‌یابی صورت گیرد و هر وقت که در کار این واحد‌ها وقفه‌ای افتاد سیستم به صورت تعلیق در بیاید و از سازمان‌های مختلف درخواست می‌کنم طی مدت تعلیق هزینه زیرساخت‌ها به صورت صنعتی حساب شود تا واحد دچار چالش نگردد.

وقفه دو ساله در صدور پروانه شرکت فولاد زرند ایرانیان 

حسینی‌نژاد همچنین به مشکل فولاد زرند ایرانیان اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد ایرانیان زرند به علت مشکلاتی که در صدور پروانه بهره‌برداری به وجود آمدن حدود دو سال است که افتتاح شده اما در صدور پروانه وقفه افتاده است و می‌خواهیم که کمک شود تا زمانی که پروانه بهره‌برداری واقعی داشته باشد همان مبنای محاسبه مالیات قرار گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی در این جلسه گفت: تنها کاری که می‌شود کرد این است که یک نامه اصلاحیه روی پروانه بهره‌برداری زده شود
اما حسینی‌نژاد گفت که به دلیل الکترونیکی شدن سیستم اداری این کار انجام نمی‌شود اما ما نامه‌ای برای شرکت مالیاتی ارسال کردیم و اصلاحیه فرستادیم.
در ادامه مقرر شد تا این موضوع به دلیل اتمام وقت جلسه به آینده موکول شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
وطن پرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
بابا بی خیال قند بردسیر بشید . چقدر راه اندازی می کنید و بعد تعطیل ؟!!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
مهم اینست گه وام دیگری گرفته شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)