کد خبر: ۲۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در یک سال گذشته در شهربابک یکهزار و 521 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و آلایش دام و طیور ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در یک سال گذشته در شهربابک یکهزار و 521 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و آلایش دام و طیور ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مجید اسدی ضمن تبریک هفته دامپزشکی افزود: طی یک سال گذشته این شبکه در راستای مبارزه با بیماریهای دامی، عملیات مایه کوبی در حدود یک میلیون و 350 هزار راس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام بروسلوز، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان ، آبله ، لمپی اسکین و هاری انجام داده است.

وی گفت: همگام با سیاست های کلی سازمان دامپزشکی جهت آموزش و ارتقا دانش عمومی اقشار مختلف مردم و کارکنان شاغل در بخش های مختلف حوزه دامپزشکی، با برگزاری دوره های و کلاس های آموزشی در روستاها ، مدارس و همچنین اصناف و مشاغل مربوط به حوزه دامپزشکی و کارکنان شبکه شهربابک، بخش خصوصی و بانوان روستایی، گام های بلندی برداشته شده است.

اسدی بیان داشت: جهت شناسایی دام های راکتور سلی و بروسلوزی تعداد چهارهزار و 536 راس گاو در دامداری های نیمه صنعتی و سنتی از نظر بیماریهای سل و بروسلوز تست و خونگیری شدند که تعداد 17 مورد دام راکتور بروسلوزی مثبت در دامداری های مذکور مشاهده گردید و در ادامه جهت حذف از چرخه تولید مراحل قانونی آنها طی شد .

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک به نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی اشاره کرد و افزود: کارشناسان نظارت بر بهداشت شبکه شهربابک با انجام 6هزار و 528 مورد بازدید از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی، در مجموع مقدار هزار و 521 کیلوگرم فرآورده خام از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و آلایش دام و طیور ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد .

وی ادامه داد: همچنین تعداد 223 مورد نمونه برداری از مراکز عرضه شیر خام جهت پایش و نظارت ادواری انجام گرفته است که از این طریق سه راس گاو راکتور بروسلوزی کشف و کشتار گردید. 
اسدی با بیان اینکه در حیطه طیور، آبزیان و زنبور عسل کارشناس این شبکه، مجوز بهداشتی برای وارد کردن حدود یک میلیون و 619 هزار و 650 قطعه جوجه گوشتی صادر نموده است، افزود: در واحد قرنطینه و حمل بهداشتی دام و فرآورده های خام دامی با رعایت ضوابط قرنطینه ای حدود هزار مورد مجوز حمل بهداشتی برای حمل گوشت تازه ، مرغ و دام زنده ،آلایش غیر خوراکی دام و طیور و همچنین کندوی زنبور عسل جهت خروج از شهرستان صادر شد.

اسدی یادآور شد: واحدهای تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهربابک شامل پنج واحد مرکز مایه‌کوبی، چهار داروخانه دامپزشکی ، چهار واحد درمانی تمام وقت ، 2 واحد درمانی نیمه وقت است که تعداد 291 مورد بازدید از این مراکز در یک سال اخیر انجام گرفت.

وی کشتار دام در یک سال اخیر را نزدیک به 19هزار و 500 راس دام در کشتارگاه دام شهرستان اعلام کرد و گفت: در ابتدای سال جاری پیش سرد کن کشتارگاه با همکاری شهرداری راه اندازی شده که لاشه ها جهت سالم سازی 24 ساعت پس از کشتار نگهداری و سپس به بازار عرضه می گردند.
اسدی تصریح کرد: جمعیت دامی شهرستان شهربابک شامل حدود 500 هزار راس گوسفند و بز، چهارهزار و 500 راس گاو و گوساله، 32 واحد پرورش طیور صنعتی فعال ، 115 واحد زنبورستان با ظرفیت 11هزار و 500 عدد کندوی زنبور عسل و6 واحد استخر پروش ماهی با ظرفیت 60 هزار قطعه می باشد و همچنین این شهرستان دارای 150 واحد تولید، عرضه و نگهداری فراورده های خام دامی، 2 کارخانه خوراک دام و طیور، 1 کارخانه شیر و 2 مرکز فرآوری لبنیات می باشد. 
وی افزود: با دقت در انجام کار و نظارت و پایش مستمر و پیگیر شبکه دامپزشکی در امور بهداشتی دام و فرآورده های خام دامی، امید است ارتقا روز افزون بهداشت شهرستان را بیش از پیش شاهد باشیم.

شهربابک در 240 کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)