کد خبر: ۲۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نامه محسن هاشمی خطاب به احمد منتظری:
ادعای مطرح شده بر مبنای شنیده شما از فردی که ابوی گرامی اظهار نموده‌اند، نمی‎تواند پایه‎ای محکم برای چنین تهمت‎هایی باشد مخصوصا اینکه این اقدام خودسرانه کاملا برخلاف مشی اصولی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در تعامل با جهان و تنش‌زدائی بویژه در جهان اسلام بوده است و بکار بردن واژه تیم آقای هاشمی برای چند نیروی خودسر نیز صحیح به‌‌ نظر نمی‎رسد
ادعای مطرح شده بر مبنای شنیده شما از فردی که ابوی گرامی اظهار نموده‌اند، نمی‎تواند پایه‎ای محکم برای چنین تهمت‎هایی باشد مخصوصا اینکه این اقدام خودسرانه کاملا برخلاف مشی اصولی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در تعامل با جهان و تنش‌زدائی بویژه در جهان اسلام بوده است و بکار بردن واژه تیم آقای هاشمی برای چند نیروی خودسر نیز صحیح به‌‌ نظر نمی‎رسد

محسن هاشمی رفسنجانی طی نامه ای به فرزند آیت الله منتظری، ضمن رد ادعای او علیه آیت الله هاشمی خواستار «مراقبت» در جهت عدم تعضیف بزرگان انقلاب شد.


ادعای تان بر مبنای شنیده شما در مورد آیت الله هاشمی، نمی تواند پایه ای محکم برای چنین تهمت هایی باشد / شمخانی نیز این موضوع را تکذیب کرده / بر آیت الله هاشمی در فروردین 1368 با درخواست توأم با اشک، امام را از انتشار نامه تند خود به آیت‎الله منتظری منصرف نمودند / خالصانه از شما درخواست می کنم که مراقبت کنیم بزرگانی چون آیت‌الله منتظری و آیت‌الله هاشمی تضعیف و متهم نشوند

حضرت حجت الاسلام والمسلمین احمد منتظری

سلام علیکم

احتراما با توجه به اظهارات جنابعالی در گفت‌وگوی مطبوعاتی در رابطه با جاسازی مواد منفجره در ساک حجاج و ذکر نام آیت‎الله هاشمی رفسنجانی، بر خود واجب دیدم مواردی به استحضار رسانده تا حقی از ایشان ضایع نگردد. پرواضح است نسبت دادن این اقدام که توسط عده‎ای خودسر انجام شده و گزارشات رسمی آن نیز موجود است به‎صورت آگاهانه به نظام جمهوری اسلامی در سطح رئیس مجلس وقت و فرمانده جنگ آن‎هم پس از 33 سال و در اوج تنش‌های منطقه‎ای، بدون هیچ مستنداتی نه اقدامی اخلاقی و نه عقلائی است.

ادعای مطرح شده بر مبنای شنیده شما از فردی که ابوی گرامی اظهار نموده‌اند، نمی‎تواند پایه‎ای محکم برای چنین تهمت‎هایی باشد مخصوصا اینکه این اقدام خودسرانه کاملا برخلاف مشی اصولی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در تعامل با جهان و تنش‌زدائی بویژه در جهان اسلام بوده است و بکار بردن واژه تیم آقای هاشمی برای چند نیروی خودسر نیز صحیح به‌‌ نظر نمی‎رسد، زیراکه در آن مقطع آیت‎الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت فرماندهی جنگ را از سوی امام خمینی بعهده داشته و تمامی نیروهای مسلح تحت فرماندهی ایشان بوده است.

شایان ذکر است، جناب شمخانی که توسط جنابعالی بعنوان مطلع ذکر شده است، ضمن تکذیب موضوع اظهار بی‎اطلاعی نموده‎اند و فرموده‌اند که در آن مقطع به شدت سرگرم مسائل جنگ در جبهه بوده و فرصت پرداختن به چنین مواردی را نداشته‌اند. حال سؤال این است که با کدام گواه و شاهد و سند، در شرایط چنین حساسی می‎توان اتهامی چنین سنگین را متوجه کشور و مدیر مرحوم آن نمود؟!

قطعا بهتر از بنده از عمق علاقه و ارادات آیت الله هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله منتظری آگاه هستید و اینکه در فروردین 1368 با درخواست مؤکد و حتی توأم با اشک از حضرت امام(ره)، ایشان را از انتشار نامه تند خود به آیت‎الله منتظری منصرف نموده‌اند. اکنون این علاقه و ارادت همچنان در خانواده هاشمی رفسنجانی نسبت به آیت‌الله منتظری و خانواده ایشان پابرجاست و خالصانه از شما درخواست می‌نماییم که مراقبت کنیم بزرگانی چون آیت‌الله منتظری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ... البته انقلاب و ایران تضعیف و متهم نشوند.


منبع:اصلاحات پرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)