کد خبر: ۲۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست استانداری کرمان:
سرپرست استانداری کرمان گفت: اداره پست باید متناسب با نیازهای ارتباطی بشر توسعه یابد و خدمات خود را به جامعه بدون هدف سودآوری ارائه کند.
 سرپرست استانداری کرمان گفت: اداره پست باید متناسب با نیازهای ارتباطی بشر توسعه یابد و خدمات خود را به جامعه بدون هدف سودآوری ارائه کند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل پست استان کرمان، محمدجواد فدایی در دیدار با کارکنان اداره کل پست افزود: پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری باید به صورت الکترونیکی در بستر سامانه سیماک انجام شود.
وی ادامه داد: این امر بدین معناست که سرمایه گذار برای اخذ موافقت اصولی و سایر مجوزها برای سرمایه گذاری با کمترین زمان و هزینه به استعلامات مورد نیاز دست پیدا کند.
سرپرست استانداری کرمان ضمن قدردانی از خدمات مأموران اداره کل پست این استان بخصوص نامه رسانان افزود: نامه رسانان از قدیم در خط مقدم ارتباط مردمی و اعتماد بین این نهاد بزرگ و جامعه بوده اند و امروز نیز خدمات مهم این سازمان را در عرصه های مختلف به مردم ارائه می کنند.
وی با اشاره به استانداردهای جهانی در حوزه پست اظهار داشت: استاندارد جهانی به ازای هر نفر ارسال پستی در سال 50 مرسوله است که این آمار در استان کرمان 10 و میانگین کشوری هشت که از میانگین جهانی کمتر است اما این آمار در کشور سوئیس 700 در اروپا 400 و در آمریکا یکهزار است.
فدایی یادآور شد: در این کاهش میانگین مرسوله های پستی تنها نقش این اداره‌ کل بارز نیست و باید با انجام پروژه های تحقیقاتی برای یافتن دلیل این موضوع کار تحقیقاتی و علمی انجام داد و در نهایت با فرهنگ سازی و تغییر روش ها به بهبود این وضعیت کمک کرد.
وی با اشاره به زیان دهی پست در اغلب کشورهای دنیا گفت: سال 92 پست در کشور ما 330 میلیارد تومان ضرر داد که این آمار در سال 2011 در آمریکا هشت میلیارد دلار است.

خدمات پست متناسب با نیاز مردم ارائه شود 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز دراین دیدار بیان کرد: پست باید خود را متناسب با نیازهای مردم بروز و در خصوص خدمات جدید فرهنگ سازی کند.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی گفت: اداره کل پست استان کرمان برای بقا خود با ادارات و نهادها اتاق های فکری ایجاد کند و مدل های جدیدی جهت سهولت خدمات دیگر دستگاهها ارائه کند.
وی افزود: پست به عنوان قدیمی ترین دستگاه اجرایی نقش مهم و موثری را در جامعه ایفا می کند و بستر ارتباطات را از روزگار قدیم تاکنون به دوش می کشد.

 پست متولی تامین آدرس استاندارد در کرمان است 
مدیرکل پست استان کرمان نیز بیان کرد: تاکنون در کشور آدرس استاندارد وجود نداشت لذا شماره واحد برای مکان ها نیاز مهم و فوری کشور بود و متولی استاندارد کردن نشانی در کشور شرکت ملی پست است.
علیرضا اکبری گفت: این طرح در 2 شهر استان کرمان به عنوان پایلوت اجرا و پس از آن به دیگر شهرها تسری داده می شود که با این پروژه تمام مکان ها صاحب آدرس واحد استاندارد می شود و بصورت رایگان در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: پروژه اقتصاد مقاومتی سامانه سینا بدون همراهی دستگاه های مرتبط و استانداری کرمان اتفاق نمی افتد و این پروژه نخستین بار در کشور استرالیا توسط پروفسور رجبی فرد به عنوان یک ایرانی اجرا شده و شرکت ملی پست متولی این فعالیت در ایران است.
مدیرکل پست استان کرمان اضافه کرد: پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار دیگر پست کرمان طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) است که با این پروژه 28 دستگاه که در مورد ملک تصمیم گیری و مجوز صادر می کنند.
وی گفت: این شرکت برای پشتیبانی ملک در راستای تعیین کدپستی مکان ها موظف شده این پروژه مهم را در زمینه شفاف سازی ملک ها انجام دهد.
اکبری افزود: سامانه سیماک در مردادماه سال 95 از سازمان همیاری شهرداری های استان کرمان به شرکت ملی پست کشور منتقل شده و زحمات بسیاری برای آن در این استان کشیده شده است.
وی ابراز کرد: سیماک تصمیم گیری ها را در خصوص ملک شفاف سازی و در اتاق شیشه ای انجام می دهد و موفقیت های اداره کل پست استان کرمان در این زمینه مدیون تلاش و حمایت های سرپرست استانداری، استاندار سابق کرمان و معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری ها بوده است که موجب موفقیت طرح سیماک در کرمان شده است.
مدیرکل پست استان کرمان تاکید کرد: در دولت الکترونیک باید شفاف سازی با پروژه سیماک به سرانجام برسد.
وی گفت: در 6 ماه نخست سال 97 بالغ بر 6 میلیون مرسوله پستی داخل استان کرمان منتقل و به میزان هشت میلیون مرسوله به استان وارد شده است.
همچنین در جریان این بازدید سرپرست استانداری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، نماینده مردم شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار، فاریاب و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)