کد خبر: ۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی مطرح شد
در بحث گلخانه ها کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است و استان کرمان این ظرفیت را دارد تا با کشت های گلخانه ای و مدیریت بخش کشاورزی با شیوه های نوین خود را در کشور مطرح کند.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری کرمان صبح امروز 30 مهرماه در ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی بر بهره‌وری آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند بخشی از آب چاه‌های خود را در اختیار مجتمع‌های گلخانه‌ای قرار دهند و در آن گلخانه ها نیز شریک شوند.

به گزارش گفتارنو، حمید ملانوری هنر و مدیریت صحیح در بخش کشاورزی رابهره گیری از یک سری شیوه هایی دانست که مصرف آب را پایین بیاورد و در عوض تولید را افزایش دهد. بنابر این دوستانی که در جهاد کشاورزی و یا حوزه تحقیقات کشاورزی قرار دارند باید این مساله را مد نظر قرار دهند .

ملانوری در ادامه کشاورزی را  یکی از مزیت های نسبی استان برشمرد و افزود:  بخش عمده ی اشتغال و اقتصاد چه در شمال و چه در جنوب متکی  به کشاورزی است .اوهمچنین  به رتبه پسته استان در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: استان کرمان همیشه دارای رتبه اول در کشور و همچنین تاثیر گذار در بازار های جهانی بوده است.او یاد آور شد در زمینه خرما، صیفی جات، مرکبات و ذرت و گندم هم در شهرستان های مختلف استان رتبه های خیلی خوبی داشته ایم. 

« بطور ویژه در بحث گلخانه ها حدود 180 هکتار در شمال و 2 هزار و 63هکتار در جنوب گلخانه داریم که  در مجموع گلخانه های استان  2 هزار و 243 هکتار را تشکیل می دهند. » سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب  ادامه داد: در بحث گلخانه ها کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است و استان کرمان این ظرفیت را دارد تا با کشت های گلخانه ای و مدیریت بخش کشاورزی با شیوه های نوین خود را در کشور مطرح کند. 

« کرمان بحرانی ترین دشت آبی کشور است » این را ملا نوری به نقل از وزارت نیرو اعلام کرد و یادآور شد: موضوع مهمی که باید در مدیریت بخش کشاورزی و مدیریت منابع آب به طور جدی در دستور کار قرار دهیم  مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع موجود و نگه داری از سفره های آب زیرزمینی است . 

ملا نوری خاطر نشان کرد: درست است در این جلسه بخش کشاورزی و بخش آب و منابع طبیعی می خواهند همه حوزه خود را  مدیریت کنند اما ما به عنوان یک مجموعه به دنبال مدیریت آب هستیم. 

وی از رابطه کشاورزی و  آب در زندگی بشری سخن به میان آورد و عنوان کرد: باید تعصبات ما ملی و منطقه‌ای باشد تا به توسعه مشخص و درستی برسیم.

ملانوری با اشاره به اینکه باید مطالعات آب برای اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری در سطح استان کرمان و کشور انجام شود عنوان کرد: مردم با حساسیت روی بحث آب واکنش نشان می دهند لذا باید مدیریت آن استراتژیک و حساس باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان در این جلسه گفت: مدیر باغبانی کشاورزی جنوب تعهد اخلاقی داشته اند که سطح کشت گلخانه ای جنوب استان را از اول مهر 97 از 1830 هکتار به 2500 هکتار افزایش دهند .

جواد شریف در پاسخ به این مسئله مطرح کرد: در سال 96 سقف کشت ما 1850 هکتار بوده است وتا این لحظه بر طبق گزارش من 2هزار و 63 هکتاراست یعنی 213 هکتار نسبت به سال گذشته  افزایش داشته ایم. او در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به این گرانی هایی که داشته ایم پروژه هایی که شروع شده بودند به صورت نیمه تمام رها شده اند. 

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: بدون تعارف بگویم اگر 6 ماه دیگر باز هم اینجا جمع شویم باز هم همین مشکلات را داریم و این بحث ها تکرار می شود. او در ادامه عنوان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی ما باید نرم افزاری عمل کنند.شما باید سیاست گذاری خود را تغییر دهید این شرکت ها باید با کشاورزن جلسه بگذارند و بگویند زمین و آب از شما اما دانش و تسهیلات بانکی و بازار فروش  ازما . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)