کد خبر: ۲۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان کرمان:
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: دولت امهال وام کشاورزان را صراحتاً ابلاغ کرده و با این وضع خشکسالی در امسال و نبود محصول انتظار داشتیم که بانک‌ها فعال‌تر در این زمینه برخورد کنند و باید این مصوبه هر چه زودتر عملیاتی شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: دولت امهال وام کشاورزان را صراحتاً ابلاغ کرده و با این وضع خشکسالی در امسال و نبود محصول انتظار داشتیم که بانک‌ها فعال‌تر در این زمینه برخورد کنند و باید این مصوبه هر چه زودتر عملیاتی شود.

حسین امیری‌خامکانی در رابطه با امهال وام‌های کشاورزان و شکایت کشاورزان از عدم اجرایی شدن آن اظهار داشت: از اواخر بهمن ماه سال گذشته امهال وام‌ها را پیگیری کردیم که با پیشنهاد وزیر کشور به دولت، امهال وام‌های کشاورزان استان کرمان به مدت دو سال تصویب شد اما مدتی از تصویب آن در دولت گذشت اما به بانک‌ها ابلاغ نشد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی رایزنی‌های معاون اول، مدت دو سال امهال وام‌ها به سه سال افزایش پیدا کرد و بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی کردن آن را به بانک‌ها ابلاغ کرد اما نحوه اجرای این دستورالعمل در بانک‌های مختلف متفاوت است و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: با رؤسای بانک‌ها جلسه داشتیم و آن‌ها در نحوه اجرای این دستورالعمل ابهام داشتند و قرار شد از طریق اتاق بازرگانی ابهام خود را مطرح و به بانک مرکزی ارسال و ابهامات رفع شود و امهال وام‌ها عملیاتی شود.

امیری‌خامکانی با اظهار گله از بانک مرکزی و بانک‌ها مطرح کرد: دولت امهال وام کشاورزان را صراحتاً ابلاغ کرده و مقرر شده است هزینه‌های امهال را دولت بپردازد و با این وضع خشکسالی در امسال و نبود محصول انتظار داشتیم که بانک‌ها فعال‌تر در این زمینه برخورد کند و در جلسه مجمع با بانک‌ها خواستیم که ابهامات را هر چه سریع‌تر رفع کنند تا این مصوبه هر چه زودتر عملیاتی شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر که با آن مواجه هستیم اینکه در شهریور ماه دولت مصوب دوم را مبنی بر امهال وام‌ها از دو سال به سه سال افزایش داد در آن مصوبه ذکر شده بود وام‌های ماقبل شهریور تا سه سال امهال شود و بانک‌ها تنها سر رسید وام‌هایی که تا شهریور بود را امهال کنند در حالی که فصل برداشت پسته عمدتاً از شهریور به بعد است.

وی گفت: حدود 160 نفر از نمایندگان در مجلس درخواست دادیم که این مصوبه را شامل وام‌های تا پایان سال عملیاتی کنند یعنی در واقع وام‌هایی که سررسید آن‌ها تا پایان امسال است امهال شوند و مشمول این مصوبه شوند و این موضوع را با اشراف کامل مجمع استان در حال پیگیری هستیم.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)