کد خبر: ۲۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست استانداری کرمان :
سرپرست استانداری کرمان گفت: برخی رسانه های خارجی از راهپیمائی اربعین به عنوان بزرگترین حرکت های زائرانه جهان یاد کرده اند و این راهپیمائی در حالی انجام می شود که گروه های تروریستی درصدد ضربه زدن به آن هستند.
 سرپرست استانداری کرمان گفت: برخی رسانه های خارجی از راهپیمائی اربعین به عنوان بزرگترین حرکت های زائرانه جهان یاد کرده اند و این راهپیمائی در حالی انجام می شود که گروه های تروریستی درصدد ضربه زدن به آن هستند.

 محمدجواد فدائی روز شنبه در ستاد استانی اربعین استان کرمان افزود: مسئولان دست اندرکار برای تامین امکانات و زیرساخت های پیاده روی اربعین، فراتر از یک مسئولیت کاری و اداری تلاش کرده اند و تا حدودی می توان اظهار رضایت و اعلام کرد که این مراسم تا جایی که در حد وظایف استان کرمان است، به خوبی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران اربعین کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: گرچه راهپیمائی اربعین یک مراسم شیعی است اما اهل تسنن نیز همکاری بسیار خوبی در برگزاری آن دارند و این نشان می دهد که مردم فارغ از قومیت، دین و مذهب به امام حسین (ع) احترام می گذارند.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده حجم بالای کار است، گفت: لازم است که برای حفظ معنویت این سفر و زیارت برنامه ریزی شود تا ارزش معنوی این مراسم تحت الشعاع برنامه ریزی های مادی قرار نگیرد.
فدائی عنوان کرد: ایجاد سامانه های ارتباطی با مردم برای گزارش مشکلات و درخواست ها یکی از راه های بهبود خدمات رسانی به زائران است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز تامین امنیت محورها و معابر را یکی از وظایف نیروی انتظامی برای خدمات رسانی به زائران اربعین دانست و ادامه داد: بمنظور اجرای این ماموریت، تعداد قابل توجهی از ماموران انتظامی در مسئولیت های تخصصی از جمله یگان ویژه، پلیس اطلاعات، پلیس گذرنامه و پلیس پیشگیری به مرز اعزام شده اند تا در کنار سایر مسئولان، برای تامین امنیت زائران اقدام کنند.

سرهنگ ناصر فرشید با اشاره به اینکه برای تامین امنیت کنسولگری در کرمان نیز در حوزه انتظامی و پلیس راهور دستورات لازم ابلاغ شده اظهار داشت: برای کنترل دقیق اتوبوس های حامل زائران نیز با پلیس راه کشور و پلیس راه زاهدان نیز تعامل لازم برقرار شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پلیس استان کرمان از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون قریب 42 هزار گذرنامه را نیز صادر کرده و اقدامات کنترلی نیز انجام شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری کرمان نیز گفت: تاکنون یک هزار و 500 نفر از اتباع خارجی برای حضور در راهپیمائی اربعین ثبت نام کرده اند و اعزام آنها نیز از سوم آبان ماه آغاز شده است.
حمید شمس الدینی افزود: لازم است ترتیبی اتخاذ شود که ویزای اتباع خارجی نیز مانند سایر افراد در استان کرمان صادر شود.

وی ادامه داد: در سال جاری 36 درصد کاهش ثبت نام نسبت به سال گذشته را داشته ایم که از جمله دلایل آن، مشکلات اقتصادی اتباع، طولانی شدن صدور ویزا و تاخیر در صدور ویزای مربوط به زائران اتباع بیگانه است.
طی سال گذشته برای 48 هزار و 126 نفر در استان کرمان صدور روادید سفر اربعین انجام شده است که نسبت به سال 94، بیش از 24 برابر شده است و همچنین در سال گذشته هیات کنسولی عراق برای صدور روادید و تسهیل صدور ویزا در استان کرمان مستقر شدند و با تعامل بسیار خوب موجود، با صدور هفت هزار و 451 ویزا در روز سوم آبان ماه، رکورد صدور ویزا برای زائران اربعین در این استان شکسته شد.

بر مبنای روحیه میهمان نوازی مردمان دیار کریمان، تعداد موکب های استان کرمان نیز از 17 موکب در سال 95 به 30 موکب در سال گذشته افزایش یافته است که این تعداد با 76 درصد رشد، امسال به 35 موکب افزایش یافته است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اربعین ، حج و زیارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)